  • Data: 2009-06-07 17:55:55
    Temat: Re: Jak nalezy dbać o akumulator litowo jonowy?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 7 Jun 2009 17:31:35 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >A czy to dobrze, czy źle?

    Ch* wie. Wyglada rozsadnie .. ale moze diabel ukryty jest w
    szczegolach ? Np sa zalecenia zeby podac 4.2V i poczekac az prad sam
    spadnie, skoro oni pulsuja, to moze wieksze napiecie podaja ?
    A moze te pol godziny to za czesto, i trzeba odczekac wiecej

    >Rozumiem, że to Siemens tak robi, w Nokii
    >niczego podobnego nie zaobserwowałem (da się to w ogóle zaobserwować,
    >czy trzeba wiedzieć?).

    Na ladowarce samochodowej ladnie widac jak diodka pulsuje.
    Ale najwiecej wynika z wbudowanego monitora baterii.

    >Ale zaobserwowałem, że bateria po siedmiu latach
    >dalej dobra, a w Siemensach zdycha podobno po dwóch.

    Kilka siemensow mialem i kilka roznych baterii - no niestety sie
    zuzywaja dosc szybko.

    >Z malezyjskich scalaków? A Nokia przecież fińska. Jaka więc różnica
    >między telefonami i akumulatorami?

    Ze Malezja robi dobre scalaki a Panasonic kiepskie li-ion :-)
    I nawet nie bedziesz wiedzial kiedy sie zmieni dostawca ..

    Albo dostawca cos zmieni. Sony robil dobre li-ion, az sie zaczely
    palic w Dell'ach.

    J.