  • Data: 2009-06-06 07:34:16
    Temat: Re: Jak nalezy dbać o akumulator litowo jonowy?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Cze, 22:07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sa tu jacys posiadacze Nokii z bateiami nie zmienianymi od 5 lat ?

    Może nie nokia, ale ipod, rocznik 2002/2003, akumulator Li-pol.
    Obecnie ma ponad 60% pojemności początkowej.
    Używany "normalnie", dość często. Ostatnio codziennie po jakieś 2h i
    codziennie podłączany do ładowarki (tak mniej więcej od roku), kiedyś
    przez rok używany prawie codziennie, ale rozładowywany często do
    końca.
    Urządzenie to jest o tyle specyficzne, że rozładowauje akumulatory do
    napięcia 3,6V (jeśli wierzyć wewnętrznemu układowi pomiarowemu, jakoś
    nigdy tego nie sprawdziłem, zakłądam, że działa dobrze), czyli nie
    wykorzystuje pełnej pojemności.
    Ciekawe jest to, że wielu ludzi narzekało na wadliwe akumulatory w
    ipodach. Ja natomiast na podstawie doświadczeń z innymi akumulatorami
    (telefony) powiedziałbym, że ta to bardzo udany egzemplarz.

    Z tego co czytałem/doświadczyłem, to akumulatorom litowym najbardziej
    szkodzi czas, temperatura i "intensywność" eksploatacji, czyli nic
    nowego.