  • Data: 2009-06-05 21:47:27
    Temat: Re: Jak nalezy dbać o akumulator litowo jonowy?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Czyli jak - sumienne czekanie na rozladowanie do konca, czy ladowanie
    > codzienne, pilnujac zeby nie bylo za dlugo, czy podlaczajac na cala
    > noc ?

    A broń Boże! Ładuję kiedy popadnie. Zwykle jak wskaźnik pokazuje 2-3
    kreski, czasem później, czasem wcześniej. Zazwyczaj zostawiam na noc
    (czasem na dzień, zależy kiedy śpię), ale to chyba bez znaczenia, bo
    telefon sam się odłącza i komunikuje zakończenie ładowania.

    > Siemsowskie akumulatory niestety po dwoch latach traca juz ponad
    > polowe pojemnosci, chinskie odpowiedniki tez .. ale moze ja nie
    > umiem dbac ..

    Wcześniej miałem inne Nokie, może nie aż przez 7 lat, ale nigdy nie
    miałem problemów z akumulatorami. Zawsze to były te modele, które
    mają baterię wsuwaną razem z 'plecami'. Te białe wewnętrzne często
    sprawują się gorzej, co wiem od tych, którzy używali takich telefonów.
    W Communicatorze 9210i też mam siedmioletnią baterię, i działa. Ale
    ten jest używany tylko sporadycznie. A kiedy nie jest, to też nie
    dbam o to by, jak tu radzono, 40% trzymać w lodówce. (O, właśnie, może
    by się napić...)

    --
    Jarek