  • 201. Data: 2014-02-04 11:50:36
    Temat: Re: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Techniczny czy prawny?
    > Bo różnica jest mniej więcej taka, jak między jazdą bez biletu a jazdą
    > ze sfałszowanym biletem (takoż "sobie wydrukowanym").

    Jakoś to nie przeszkadza kolejnym generacjom cwaniaków.

    Fałszywe bilety parkingowe, karty inwalidy, abonamenty parkingowe,
    legitymacje. To wszystko już było i nie odstrasza kolejnych chętnych.

    > Gapowicze też. Ale jednak podrabiaczy biletów jest mniej.
    > Z powodu wyżej. Chyba. Bo przecież nie z braku drukarek.
    > FYI: nie wszędzie są zabezpieczenia paskiem itede, jak nie
    > przymierzając w ZTM W-wa.

    Żeby daleko nie szukać, ostatnio wybuchła afera z nabijaniem kart miejskich
    w Warszawie. ZTM przyznał się do odkrycia 5,5 tys. takich kart.
    To jest mało? Obstawiam, że było ich sporo więcej, ale już ta liczba jest
    przytłaczająca.

    Prawda jest taka, że tylko możliwości techniczne i weryfikacyjne
    powstrzymują oszustów.

    Wiwo

  • 202. Data: 2014-02-04 11:54:54
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości

    > Bardzo prosto. Ograniczając dostęp do papieru na którym drukowane są
    > nalepki tylko i wyłącznie do ubezpieczalni. Papier z numerem seryjnym,
    > jak wycieknie będzie wiadomo od kogo. Proste i skuteczne.

    Aha... Super pomysł. W takim razie TU niepotrzebnie tną koszty likwidując
    stacjonarne punkty, przecież znalazłeś dla nich bardzo ważne zastosowanie.
    Drukowanie naklejek.
    Brawo...

    Wiwo

  • 203. Data: 2014-02-04 12:43:03
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 11:54:54 +0100, Wiwo wrote:
    > Aha... Super pomysł. W takim razie TU niepotrzebnie tną koszty
    > likwidując stacjonarne punkty, przecież znalazłeś dla nich bardzo ważne
    > zastosowanie.
    > Drukowanie naklejek.

    Przecież i tak drukują umowy. Dlaczego pierwsza strona takiej umowy nie
    może być wydrukowana na papierze, z którego cześć odkleisz i przykleisz
    na szybie. Analogicznie jak to dziś jest z świstkami, które nosisz w DR.
    Tutaj niewiele się zmienia.

    Tomek

  • 204. Data: 2014-02-04 12:47:08
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 10:47:31 +0000, AZ wrote:

    > Malo, ze kretyn to jeszcze pozbawiony samodzielnego i racjonalnego
    > myslenia. Tak, wladza potrzebuje takich ktorzy zbyt wiele nie mysla
    > tylko robia co im sie kaze.

    Chłopie ja 30x tyle co na OC wydaję rocznie na paliwo. Wisi mi to jaki z
    Ciebie kozak, który będzie się stawiał tam, gdzie to akurat jest nie
    potrzebne. Może powinieneś się realizować w nieco inny sposób, bo tutaj
    wystawiasz sobie kiepskie świadectwo.

    Tomek

  • 205. Data: 2014-02-04 14:07:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-04 11:43, Użytkownik AL napisał:

    > co jeszcze bardziej pokazuje bezsensowność i niejeznoznaczność przepisów
    > w PL.
    >
    > Bo jeśli ktoś się zasłania (ustawodawca), że nie można wyrejestrować
    > pojazdu bo on może komuś zrobić 'kuku' to to przecież dotyczy również
    > aut o statusie 'zabytkowy'.
    > W PL bezsens goni bezsens, co chwila jakieś wyjątki (jak nie w podatkach
    > to jeszcze w rejestracjach ;) .

    Nie do końca masz jednak rację.
    Wszystkie auta na żółtych tablicach jakie znam stały w garażach
    właścicieli faktycznie nie mając szans stwarzać zagrożenia.
    Stary przerdzewiały golf stojący pod blokiem takie zagrożenie
    jednak stwarza.
    Co więcej parkingi pod blokiem nie powinny być przechowalnią
    pojazdów sezonowo dopuszczonych do ruchu pojazdów.

    Pozdrawia

  • 206. Data: 2014-02-04 14:15:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-04, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
    > właścicieli faktycznie nie mając szans stwarzać zagrożenia.
    > Stary przerdzewiały golf stojący pod blokiem takie zagrożenie

    Jakie to zagrozenie stwarza?

    > Co więcej parkingi pod blokiem nie powinny być przechowalnią
    > pojazdów sezonowo dopuszczonych do ruchu pojazdów.

    Bo?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 207. Data: 2014-02-04 14:20:01
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

> [...]
    > może być wydrukowana na papierze, z którego cześć odkleisz i przykleisz
    > na szybie. Analogicznie jak to dziś jest z świstkami, które nosisz w DR.

    Dziś, to odpalam internet, wyklikuję umowę, ewentualnie przeprowadzam
    rozmowę telefoniczną, robię przelew/płacę kartą, drukuję świstek, który mi
    przysyłają e-mailem i zapominam na kolejny rok o temacie. Nigdzie nie muszę
    chodzić, nie czekam na listonosza (mam przewlekłą alergię na pocztę), nie
    muszę pamiętać o naklejkach, tłumaczyć się sąsiadowi, itp. podobnych
    bzdurach.

    Czym więcej na ten temat dyskutujemy, tym bardziej ten pomysł jest głupi.

    Naklejki mają mieć kolory wg roku, żeby "łatwo" można było stwierdzić, czy
    jest aktualna.
    Jak wg Ciebie ma to wyglądać, jeżeli OC kupuję np. w czerwcu? Dostaję np.
    naklejkę zieloną na 2014 rok. Od razu mam pobrać np. czerwoną na 2015, która
    będzie ważna od 1 stycznia? A co będzie jak w czerwcu 2015 już nie wykupię
    OC i jej nie zerwę albo sprzedam samochód? Policjant z lornetką się oszuka.
    Sąsiad z daleka zobaczy czerwoną i też nie zarobi.
    No to może naklejajmy je co miesiąc?

    No i naklejkę z przeglądem technicznym, co ma być gorsza. I numer prawa
    jazdy. I wynik badania trzeźwości z pokładowego i obowiązkowego alkomatu.

    Pomysł można zaadaptować do reszty dziedzin życia. Na drzwiach mieszkania
    naklejajmy naklejki potwierdzające opłacenie czynszu, mediów, podatków, ZUS,
    komitetu rodzicielskiego, tacy, kolędy i co tam jeszcze wymyślisz. Sąsiadom
    będzie łatwiej nas podp...ć.

    Pomysł jest na poziomie naklejek w stylu "Dziecko w samochodzie" czy rybki
    na klapie.

    Wiwo

  • 208. Data: 2014-02-04 14:40:33
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-02-04 14:20, Wiwo wrote:

> [...]
    > muszę chodzić, nie czekam na listonosza (mam przewlekłą alergię na
    > pocztę), nie muszę pamiętać o naklejkach, tłumaczyć się sąsiadowi, itp.

    po czym TU przysyla Ci właściwe=oryginalny blankiecik z OC.
    KAŻDE TU, z ktorym podpisujesz umowe OC tak robi, wiec po co powyższe
    wypociny?
    To co drukujesz z e-maila to jest tymczasowy dowód, abyś miał go już np.
    od jutra przy sobie, zanim dotrze do Cibie korespondencja z właściwym
    potwierdzeniem zawarcia OC.

    > Czym więcej na ten temat dyskutujemy, tym bardziej ten pomysł jest głupi.

    inne panństwa (na których się chcemy ponoć wzorować) tak nie uważają
    (patrz ważność przeglądów na tablicach rejestracyjnych)

> [...]
    > wymyślisz. Sąsiadom będzie łatwiej nas podp...ć.
    >

    > Pomysł jest na poziomie naklejek w stylu "Dziecko w samochodzie" czy

    naklejki typu 'dziecko w samochodzie' sa na rowni a 'a porshe trzymam w
    garazu'... czyli nic nie znacza i stanowia jedynie ozdobnik i dume ;)
    wlascicela(ki).

    Jesli wg Ciebie ten pomysl z naklejkami z OC jest bezsensem, to po jaka
    cholere sa winiety na autostrady w innych krajach?
    Wykupujesz je na pewien okres i jakos dobrze ten system dziala, bo tylko
    idiota nie przyklei takiej naklejki jadac np. przez Austrie czy Czechy -
    stosunkowo latwo naraza sie na wylapanie z tlumu.
    I tylko taki efekt mialyby te naklejki w omawianym tu temacie - nie inny.
    Mozesz ich sobie nie naklejac - ale byc moze czesciej Cie bedzie
    kontrolowac policja (zdalnie lub osobiscie) - Twoja sprawa.

    Nie zycze Ci miec zdarzenia z osoba, ktorej auto nie ma ani waznego OC,
    ani badan technicznych a wlasciciel jest niesciagalny (samochod sprawcy
    warty tyle co obiad w lepszej restauracji).
    Kuzyn przechodzil taki przypadek = dupowjazd przez osobnika o w/w
    cechach, wiec troche wysluchalem co to znaczy dla poszkodowanego.
    I zapewne gdyby nie w/w przypadek ten menel dalej by jezdzil az trafilby
    na.... Wiwo i wowczas zmienilbys swoj swiatopoglad pewni :)

  • 209. Data: 2014-02-04 14:44:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-04, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

> [...]
    > idiota nie przyklei takiej naklejki jadac np. przez Austrie czy Czechy -
    > stosunkowo latwo naraza sie na wylapanie z tlumu.

    Bo to kolejny kretynizm ktorego nie potrafie zrozumiec, po co sobie zalepiac
    szybe jakimis bzdurnymi naklejkami. Jakos na Wegrzech da sie bez naklejek,
    kupujesz winiete, potwierdzenie sobie zostawiasz w portfelu np. i jedziesz.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 210. Data: 2014-02-04 14:44:51
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-02-04 14:07, RadoslawF wrote:

> [...]
    > Co więcej parkingi pod blokiem nie powinny być przechowalnią
    > pojazdów sezonowo dopuszczonych do ruchu pojazdów.

    to niech wprowadza zapis: "samochod czasowo wyrejestrowany z ruchu
    powinien byc zabezpieczony. Jako zabezpieczenie uwaza sie np. garaz,
    prywatna posesje, etc.

    Przeciez ludzie nie trzymaja motorow zima pod blokiem :)
    a wyrejestrowac im ich nie wolno jednak, bo nie.