    From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Date: Wed, 5 Feb 2014 00:55:30 +0100

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
    news:lcrtej$7m6$12@dont-email.me...

    > Albo samochód zniknie z bazy w dziwnych okolicznościach i nikt do niczego
    > nie dojdzie.

    Masz jakiś dowód na to znikanie?

    > To zdaje się Ty chcesz coś wykazać - dlaczego ja mam sobie szukać dowodów
    > na potwierdzenie Twoich teorii?

    Bo to są dane, które powinieneś znać, zanim zacząłeś wpadać na "rewelacyjne"
    pomysły.

    > Teraz czepiasz się semantyki? Oczywiście historii ubezpieczeniowej,
    > samochód został sprzedany 10 lat temu i jego losy nie mało interesują.

    No to co ma udowodnić ta wzruszająca historia? Że dziesięć lat temu
    ubezpieczyciele mieli w nosie bazę UFG? To żadna tajemnica.
    Jeśli chciałeś coś udowodnić, to powinieneś wykazać, że ten samochód dalej
    jeździ i to bez OC.

    > Tak, hurtowo. Bo w założeniu nie chodziło o kablowanie sąsiada - tak
    > wiem, że niektórzy tutaj mają problem z ironią - tylko o upowszechnienie
    > mechanizmu prostej weryfikacji obecności polisy OC, co z kolei przełożyło
    > by się na znaczące utrudnienie ukrycia jej braku.

    Aaaa... Ironia. Znowu nie załapałem. I dlatego pewnie piszesz w tym samym
    poście: "Rozumiem, że Kowalski ma to robić z nudów za własne pieniądze we
    własnym czasie. Nigdy w życiu. Bez marchewki nie pojedziesz. "

    No to ironia, czy część pomysłu?

    > Niby jak to sobie wyobrażasz? Uprzejmie donoszę, że pojazd o numerze rej
    > WX1235AB parkujący pod moim oknem nie posiada polisy OC.
    >
    > Odpowiedź z UFG: Pojazd o podanych danych nigdy nie figurował w naszej
    > bazie ;) Taką odpowiedź dostał Tata z UFG.

    Jeśli nie figurował, to jaką miał dostać?
    Jeśli jednak jesteś w stanie wskazać ten samochód na ulicy i wtedy UFG nie
    zareaguje, to pisz donosy. Popieram!

    > Rozumiem, że Kowalski ma to robić z nudów za własne pieniądze we własnym
    > czasie. Nigdy w życiu. Bez marchewki nie pojedziesz.

    Ironia...

    > Po Polsce wg. GUS jeździ 19mln samochodów. Skoro za trzy lata bez OC ma
    > to być 10% ogółu, to względem stanu na dzień dzisiejszy zanotujemy wzrost
    > prawie ośmiokrotny. Pocieszająca wizja tego samo leczącego się aparatu.

    Tak to jest jak się pisze po nocy. :-) Miało być 10% tych co jeżdżą dzisiaj
    bez OC, a wyszło to co wyszło. Masz mnie. Gratulacje.

    > LoL. Ciekawe na jakieś podstawie zakładasz, że skuteczność UFG będzie
    > rosła o 50% rok do roku. Będzie raczej dokładnie odwrotnie, bo odkopywane
    > będą coraz trudniejsze przypadki.

    Bo podstawowe narzędzie, czyli baza umów będzie zawierała więcej danych,
    podobnie jak CEPIK. Proste.

    > Chyba, że zakładasz, że przeciętny zapominalski po wysłaniu jednych
    > życzeń do zapłaty w dalszym ciągu będzie zapominał opłacać polisę OC.

    I tak może być. Jeśli dzisiaj skazany za jazdę po pijaku i spowodowanie
    wypadku, powtarza wyczyn, często wielokrotnie, to taki lajcik jak nie nie
    płacenie za OC to pikuś dla takich delikwentów.

    Wiwo