  • Data: 2014-02-05 00:34:44
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 05 Feb 2014 00:15:43 +0100, Wiwo wrote:
    > Ja też znam i co z tego? Dopóki płaci, to nie jest tematem tego wątku.
    > Jak przestanie, to UFG zapyta ostatniego znanego właściciela i sprawa
    > się wyjaśni.

    Albo samochód zniknie z bazy w dziwnych okolicznościach i nikt do niczego
    nie dojdzie.

    > Po raz kolejny przeinaczasz. (...)
    > Źródeł danych poszukaj w necie.

    To zdaje się Ty chcesz coś wykazać - dlaczego ja mam sobie szukać dowodów
    na potwierdzenie Twoich teorii?

    > Zdecyduj się. Szukałeś samochodu, czy historii umów ubezpieczeniowych
    > Twojego ojca?

    Teraz czepiasz się semantyki? Oczywiście historii ubezpieczeniowej,
    samochód został sprzedany 10 lat temu i jego losy nie mało interesują.

    > Aaaa... Hurtowo...(...)
    > Ty chciałeś dać narzędzie "sąsiadowi", żeby mógł konkretnego ludka
    > usadzić.

    Tak, hurtowo. Bo w założeniu nie chodziło o kablowanie sąsiada - tak
    wiem, że niektórzy tutaj mają problem z ironią - tylko o upowszechnienie
    mechanizmu prostej weryfikacji obecności polisy OC, co z kolei przełożyło
    by się na znaczące utrudnienie ukrycia jej braku.

    > Do tego w zupełności mu wystarczy zapytanie do bazy UFG.

    Niby jak to sobie wyobrażasz? Uprzejmie donoszę, że pojazd o numerze rej
    WX1235AB parkujący pod moim oknem nie posiada polisy OC.

    Odpowiedź z UFG: Pojazd o podanych danych nigdy nie figurował w naszej
    bazie ;) Taką odpowiedź dostał Tata z UFG.

    Rozumiem, że Kowalski ma to robić z nudów za własne pieniądze we własnym
    czasie. Nigdy w życiu. Bez marchewki nie pojedziesz.

    > Problem w tym, że chcesz to zrobić kosztem utrudniania życia większości
    > ludzi. Chcesz większości dołożyć obowiązków, mimo, że za to już płacą
    > odpowiednim organom.

    To wg. Ciebie jest to utrudnienie, ja nie widzę żadnego problemu w
    przyklejeniu jednej naklejki raz do roku na szybę.

    > Obstawiam, że za 3 lata ilość samochodów bez polisy OC będzie oscylowała
    > w okolicy 10% jeżdżących po naszych drogach. Możesz mnie wywołać za te 3
    > lata do tablicy i jeśli się pomylę to odszczekam to co teraz piszę i
    > przyznam Ci rację.

    Po Polsce wg. GUS jeździ 19mln samochodów. Skoro za trzy lata bez OC ma
    to być 10% ogółu, to względem stanu na dzień dzisiejszy zanotujemy wzrost
    prawie ośmiokrotny. Pocieszająca wizja tego samo leczącego się aparatu.

    > Proste zadanie matematyczne.
    >
    > Przez 3 kwartały roku, wysłano 34tys. wezwań do zapłaty zaległego OC.
    > Przyjmij, że średnia wezwań na kwartał jest stała. Przyjmij, że co roku
    > ilośc wezwań zwiększa się o 50%.

    LoL. Ciekawe na jakieś podstawie zakładasz, że skuteczność UFG będzie
    rosła o 50% rok do roku. Będzie raczej dokładnie odwrotnie, bo odkopywane
    będą coraz trudniejsze przypadki.

    Chyba, że zakładasz, że przeciętny zapominalski po wysłaniu jednych
    życzeń do zapłaty w dalszym ciągu będzie zapominał opłacać polisę OC.

    Tomek