-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
Date: Mon, 3 Feb 2014 23:58:00 +0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 47
Message-ID: <lcpae8$sjk$6@dont-email.me>
References: <lcnl2a$ocp$1@dont-email.me> <lcnodn$9kn$1@node1.news.atman.pl>
<lcoo0v$uqa$6@dont-email.me>
<6...@p...pl.invalid>
<lcoos1$uqa$8@dont-email.me>
<1...@p...pl.invalid>
<lcoquf$uqa$10@dont-email.me>
<1...@p...pl.invalid>
<lcp21t$409$1@dont-email.me>
<1...@p...pl.invalid>
<lcp2dl$409$4@dont-email.me> <9...@p...pl.invalid>
< lcp5qb$dvj$5@dont-email.me>
<1...@p...pl.invalid>
<lcp79h$sjk$1@dont-email.me>
<4...@p...pl.invalid>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 3 Feb 2014 23:58:00 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="18a89ba1a4fe57877431e56119fabf4a";
logging-data="29300";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/OBBx4xC+nnRnC6nE3+fVR"
User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
Cancel-Lock: sha1:RfBsINTaZ+ifFFC1rA+ZU1lPLd0=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2522334
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 04 Feb 2014 00:12:18 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Liczę, że w końcu wyrośniesz z gier i zaczniesz zachowywać się jak
> dorosły człowiek. Takich młodych ludzi jak ty trzeba stawiać do pionu
> czasem, bo się gubią w rzeczywistości.
RoMan, ja Ci może powiem gdzie i za co u mnie odpadłeś, to może zakończy
tą dziwną pyskówkę.
W wątku o sprawności wrzuciłem wykres z bardzo uznanej książki
(anglojęzycznej) o budowie silników. Nie jeden inżynier konstruktor z
niej czerpał. Celowo nie podałem źródła, żeby sprawdzić jak zareagujesz.
Oczywiście zgodnie z moimi przewidywaniami stwierdziłeś, że nic z tego
wykresu odczytać nie można. Problem w tym, że ten wykres dokładnie
przedstawiał to, o czym mówiłem od początku. Czyli sprawność typowego
silnika względem zmian jego obciążenia. Sprawność rośnie nie tylko przy
wzroście prędkości obrotowej, ale także przy wzroście obciążenia. Innymi
słowy zużycie paliwa (w gramach) potrzebnego do wyprodukowania 1kWh
spada. Różnice są nie małe, co było widać na tym wykresie.
Każdy nawet średnio obeznany z silnikami wie, że z silnika osiągającego
moc maks powiedzmy 100kW przy prędkości 5000 obr/min można odebrać 10kW
nie tylko przy prędkości 2000 obr/min ale także przy tych znamionowych
5000 obr/min. Czym taka praca będzie się różniła - poza prędkością
obrotową? Ano procentowym obciążeniem silnika. Dla każdego kto miał
jakikolwiek związek z mechaniką jest to oczywiste. No, ale skoro
stwierdziłeś, że moje książkowe źródło jest dla Ciebie nie wystarczające
to sobie po prost odpuściłem.
Swoją drogą, do tej pory nie wyjaśniłeś mi jak wyliczyłeś, że do jazdy ze
stałą prędkością 80km/h potrzeba około 10kW - bo mi wychodzi jednak nieco
więcej.
Podobnie niestety było w wątku o ładowaniu akumulatorów. Zarzuciłeś mi
kłamstwo, a gdy poprosiłem o cytat jakoś dziwnie ucichłeś. Nie
wypominając już o matactwach z opadem mas czynnych akumulatora, które w
praktyce w akumulatorach samochodowych najczęściej spowodowane jest
_przeładowaniem_ albo mechanicznymi wstrząsami - a nie jak sugerowałeś
niedoładowaniem. No ale fachowe słownictwo zostało użyte, myślałeś że coś
tam ugrałeś, ale tylko ośmieszasz się w moich oczach takim zachowaniem.
Zyskałeś za to poklask Zabronskiego, który w wątku o akumulatorach dane
przepisywał z wikipedii. Super :)
Tyle z mojej strony, więcej do tych dwóch tematów wracał nie będę.
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.14 01:13 Tomasz Pyra
- 04.02.14 01:32 AL
- 04.02.14 01:36 AL
- 04.02.14 01:50 Gotfryd Smolik news
- 04.02.14 01:42 Gotfryd Smolik news
- 04.02.14 01:30 Gotfryd Smolik news
- 04.02.14 01:59 AZ
- 04.02.14 02:01 AZ
- 04.02.14 02:05 Gotfryd Smolik news
- 04.02.14 04:00 Budzik
- 04.02.14 04:00 Budzik
- 04.02.14 04:41 Budzik
- 04.02.14 04:41 Budzik
- 04.02.14 04:41 Budzik
- 04.02.14 04:41 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
Najnowsze wątki
- 2025-03-24 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-24 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-24 Spawanie filamentem
- 2025-03-23 Rozkaz 5-2025: O Umorzeniu Postępowania Sądowego
- 2025-03-23 Rozkaz 4-2025: O Ochronie Praw Autorskich
- 2025-03-23 Rozkaz 3-2025: O Zaprzestaniu Bratobójczych Walk Na Ukrainie
- 2025-03-23 Rozkaz 2-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-03-23 Rozkaz 1-2025: O Uchwaleniu Totaliztycznych Praw i Obowiązków Człowieka
- 2025-03-23 Waga z legalizacją
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk