eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
  • Data: 2014-02-04 00:58:00
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 04 Feb 2014 00:12:18 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Liczę, że w końcu wyrośniesz z gier i zaczniesz zachowywać się jak
    > dorosły człowiek. Takich młodych ludzi jak ty trzeba stawiać do pionu
    > czasem, bo się gubią w rzeczywistości.

    RoMan, ja Ci może powiem gdzie i za co u mnie odpadłeś, to może zakończy
    tą dziwną pyskówkę.

    W wątku o sprawności wrzuciłem wykres z bardzo uznanej książki
    (anglojęzycznej) o budowie silników. Nie jeden inżynier konstruktor z
    niej czerpał. Celowo nie podałem źródła, żeby sprawdzić jak zareagujesz.

    Oczywiście zgodnie z moimi przewidywaniami stwierdziłeś, że nic z tego
    wykresu odczytać nie można. Problem w tym, że ten wykres dokładnie
    przedstawiał to, o czym mówiłem od początku. Czyli sprawność typowego
    silnika względem zmian jego obciążenia. Sprawność rośnie nie tylko przy
    wzroście prędkości obrotowej, ale także przy wzroście obciążenia. Innymi
    słowy zużycie paliwa (w gramach) potrzebnego do wyprodukowania 1kWh
    spada. Różnice są nie małe, co było widać na tym wykresie.

    Każdy nawet średnio obeznany z silnikami wie, że z silnika osiągającego
    moc maks powiedzmy 100kW przy prędkości 5000 obr/min można odebrać 10kW
    nie tylko przy prędkości 2000 obr/min ale także przy tych znamionowych
    5000 obr/min. Czym taka praca będzie się różniła - poza prędkością
    obrotową? Ano procentowym obciążeniem silnika. Dla każdego kto miał
    jakikolwiek związek z mechaniką jest to oczywiste. No, ale skoro
    stwierdziłeś, że moje książkowe źródło jest dla Ciebie nie wystarczające
    to sobie po prost odpuściłem.

    Swoją drogą, do tej pory nie wyjaśniłeś mi jak wyliczyłeś, że do jazdy ze
    stałą prędkością 80km/h potrzeba około 10kW - bo mi wychodzi jednak nieco
    więcej.

    Podobnie niestety było w wątku o ładowaniu akumulatorów. Zarzuciłeś mi
    kłamstwo, a gdy poprosiłem o cytat jakoś dziwnie ucichłeś. Nie
    wypominając już o matactwach z opadem mas czynnych akumulatora, które w
    praktyce w akumulatorach samochodowych najczęściej spowodowane jest
    _przeładowaniem_ albo mechanicznymi wstrząsami - a nie jak sugerowałeś
    niedoładowaniem. No ale fachowe słownictwo zostało użyte, myślałeś że coś
    tam ugrałeś, ale tylko ośmieszasz się w moich oczach takim zachowaniem.
    Zyskałeś za to poklask Zabronskiego, który w wątku o akumulatorach dane
    przepisywał z wikipedii. Super :)

    Tyle z mojej strony, więcej do tych dwóch tematów wracał nie będę.

    Tomek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: