    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak kupowałem aparat...
    Date: Tue, 18 Aug 2009 22:55:04 +0200

    JA wrote:
    > Znaczy co?
    > Wkładam kartę do aparatu, formatuję ją (tak zrozumiałem Czarka) i
    > fabrycznie nowy aparat nadaje pierwszemu pstryknięciu kolejny numer
    > większy od 1? Mogę zrozumieć 15, ale ponad 5000, przestań.

    Jak sformatujesz kartę w czytniku to rzeczywiście będzie pusta. W aparacie
    raczej to się nie zdarza. Tak jak wszelkie windows-mobile szybko zakładają
    katalogi z koszami itd.. tak i aparaty pakują swoją strukturę katalogów, a
    nawet jakieś pliki. Możesz się więc zdziwić że po sformatowaniu jakoś
    przemknie informacja o numerze zdjęcia.
    Oczywiście nie upieram się, że to akurat Czarek to wpisał do aparatu, inny
    pstrykacz mógł wkładać kartę swoją by się przekonać czy warto kupić taki
    aparat, w domu ogląda zdjęcia i dopiero decyduje czy kupuje, przychodząc
    bierze inny, ale tamtemu numerek sprzedał. To co jednak warto zaznaczyć,
    to że niekoniecznie aparat zrobił 5000 zdjęć mając taki numerek.

    d.