  • 1. Data: 2009-07-01 21:17:21
    Temat: Jak ja to zrobiłem?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Witam!

    Przeglądałem jeszcze raz zdjęcia z zakończonego półtora tygodnia temu urlopu
    celem wyrzucenia zbędnych knotów i na jednym (zreszta zupełnie nieudanym -
    nie piszcie, że beznadziejny knot, bo sam to doskonale wiem) tuż przed
    wciśnięciem klawisza 'Del' zauważyłem ciekawostkę...

    http://farm4.static.flickr.com/3641/3678905957_9838a
    07b89_o.jpg

    Zwróćcie uwagę na trawkę nachodząca na głowę owada. Którędy ona właściwie
    przebiega? Trawka jest ewidentnie za ciałem owada, dlaczego więc jej obraz
    nakłada się na obraz głowy (głowa owada na 100% nie była półprzezroczysta)?
    Zdjęcie jest takie, jak wyszło z aparatu, obróbka w komputerze ograniczyła
    się do zmniejszenia i lekkiego podostrzenia po zmniejszeniu (mam tak
    ustawione automatycznie w Irfan View). Dla ułatwienia analizy dziwnego
    efektu załączam też crop odpowiedniego fragmentu kadru bez zmniejszania:

    http://farm4.static.flickr.com/3553/3678906855_db5e4
    7ee05_o.jpg

    Aparat to Konica Minolta Dimage A2 z podłączonym makrokonwerterem Raynox
    DCR-250. Wszelkie dane o ekspozycji są w exif-ie zdjecia.

    Przyznam, ze mimo dość długiego zastanawiania nie jestem w stanie
    wytłumaczyć uzyskanego efektu. Macie jakieś pomysły?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 2. Data: 2009-07-01 21:33:59
    Temat: Re: Jak ja to zrobiłem?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał:

    > Kiedyś widziałem podobny efekt na zdjęciu z aparatu w komórce.
    >
    > Długi czas naświetlania, poruszający się przedmiot.
    >[...]

    Czas naświetlania to 1/40s z dopaleniem lampą błyskową. Nie sądzę, aby
    uzyskany efekt dało sie wytłumaczyć poruszeniem - kontury zarówno głowy
    owada jak i trawki musiałyby być znacznie bardziej rozmyte.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2009-07-01 21:36:30
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał:

> [...]

    Kiedyś widziałem podobny efekt na zdjęciu z aparatu w komórce.

    Długi czas naświetlania, poruszający się przedmiot.

    m.

    --
    If you are going to rape, pillage and burn,
    be sure to do things in that order. P.J.Plauger

  • 4. Data: 2009-07-01 21:37:35
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    > Czas naświetlania to 1/40s z dopaleniem lampą błyskową. Nie sądzę, aby
    > uzyskany efekt dało sie wytłumaczyć poruszeniem - kontury zarówno głowy
    > owada jak i trawki musiałyby być znacznie bardziej rozmyte.

    Boja wiem? Wlasnie to dopalenie lampa mogloby powodowac taki efekt, glowne
    kontury sa uwiecznione dzieki blysnieciu + do tego poruszone echo swiatla
    zastanego.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2009-07-01 22:19:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Wyszomirski:

    > Czas naświetlania to 1/40s z dopaleniem lampą błyskową.

    Lampa jak nic. Najpierw głowa odsłoniła trawę a potem się przesunęła i wtedy
    zamroziłeś obraz lampą. Klasyczny efekt to jadący samochód "na drugą
    kurtynę".

  • 6. Data: 2009-07-01 22:20:42
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Czas naświetlania to 1/40s z dopaleniem lampą błyskową. Nie sądzę, aby
    > uzyskany efekt dało sie wytłumaczyć poruszeniem - kontury zarówno
    > głowy owada jak i trawki musiałyby być znacznie bardziej rozmyte.

    No coś ty? To dziala tak - ciemne elementy sa doswietlone za pomoca lampy,
    jasne tło zrobiło reszte ;-) Az dziwne ze nie miałeś wczesniej takiego
    efektu - przy czasach > 1/15s i lampie to normalny objaw ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-07-02 05:30:23
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przyznam, ze mimo dość długiego zastanawiania nie jestem w stanie
    > wytłumaczyć uzyskanego efektu. Macie jakieś pomysły?

    lampa w trybie "rear" jak nic

  • 8. Data: 2009-07-02 05:50:00
    Od: Marx <M...@n...com>

    zauwaz ze trawka wlazi nie tylko na glowe ale i na tulow
    Marx

  • 9. Data: 2009-07-02 07:03:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 07:30:23 +0200, Zgubior napisał(a):

    > lampa w trybie "rear" jak nic

    Doucz się...

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 10. Data: 2009-07-02 07:15:50
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 1 Lip, 23:17, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > http://farm4.static.flickr.com/3553/3678906855_db5e4
    7ee05_o.jpg

    Ale widać nie tylko trawkę (w pionie), ale też czułek owada (w
    poziomie). Wyraźnie kolejność jest taka: oko, czułek, trawka. Wygląda
    to, jakby oko owada było jednak półprzezroczyste. Tym bardziej, że
    widać przez nie ten czułek. Dlaczego piszesz, że na 100% nie jest?

    Czarek
    --
    Moja cyfrówka i ja - Włodzimierz Barchacz, Justyna Komar
    http://fotosklepik.pl/index.php?products=product&pro