  • 31. Data: 2009-07-03 11:48:32
    Temat: Re: Jak ja to zrobiłem? [a może winieta centralna?]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J." <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:796e.000005f1.4a4c6c95@newsgate.onet.pl...
> [...]
    7ee05_o.jpg

> [...]
    > jak np. dla
    > obiektywu mikroskopu] nie był na tyle duży, że główka owada nie
    > tyle zasłania
    > trawkę, co ją po prostu winietuje [centralnie]. Inaczej mówiąc,
    > owad zasłania
    > trawę tylko dla centralnych partii apertury wejściowej obiektywu
    > konwerterem, natomiast przez jej brzegowe fragmenty światło od
    > trawy dociera
    > do płaszczyzny obrazowej. Wg. mnie to ma sens, bo oba obiekty
    > [oko owada i
    > trawa] leżą blisko płaszczyzny przedmiotowej [dla której

    Sens to ma, tylko IMO powinno powodowac spora nieostrosc. Tymczasem
    glowka obok bardzo ostra, a trawka calkiem calkiem ..

    J.

  • 32. Data: 2009-07-03 12:14:40
    Temat: Re: Jak ja to zrobiłem?
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 2 Lip, 22:32, kibic <a...@o...pl> wrote:
    > uważacie, że okrągłe oko prześwituje światło lampy BEZ refrakcji?
    > śmiała hipteza :-D

    to nie jest oko tylko oko złożone z fasetek.
    Jak jest zbudowane szczegółowo to nie mam pojęcia.

  • 33. Data: 2009-07-06 13:56:15
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Przeglądałem jeszcze raz zdjęcia z zakończonego półtora tygodnia temu urlopu
    > celem wyrzucenia zbędnych knotów i na jednym (zreszta zupełnie nieudanym -
    > nie piszcie, że beznadziejny knot, bo sam to doskonale wiem) tuż przed
    > wciśnięciem klawisza 'Del' zauważyłem ciekawostkę...
    >
    > http://farm4.static.flickr.com/3641/3678905957_9838a
    07b89_o.jpg

    Kropla?

    --
    Mirek

  • 34. Data: 2009-07-06 16:50:20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "John Smith" <u...@e...net> napisał:

    > Kropla?

    Na oku? To faktycznie mogłoby być wytłumaczenie - ale nie było tam żadnej
    kropli - owad był całkowicie suchy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 35. Data: 2009-07-07 11:47:04
    Od: "kiriakos" <n...@t...pl>

    Witam,
    Generalnie sprawa jest prosta, ktoś tu już był na tropie. Zauważcie, że
    czułki i głowa mają z lewej strony cienie w "powietrzu". Przy doświetlaniu
    lampą blyskową obiekt był w ruchu. W części obrazu ekspozycje się sumują, w
    części "odejmują". Cień powstaje w rejonie, który był przez jakiś czas
    zasłonięty (ekspozycja odjęta) , obiekt sie przesunął w prawo i wtedy
    nastąpił błysk, obiekt zostaje zamrożony. Trawa jest ciemna i głowa
    również - mimo że tu światla sie sumują, wynik jest ciemniejszy niż na samej
    glowie, gdzie swiatło sie sumuje z jasnym tłem. Dla tego efektu wazne jest
    że głowa i korpus są ciemne, przy jasnych skrzydlach tego już prawie nie ma.
    Bardzo popularny efekt w dawnych "analogowych" kompaktach, gdy weszły
    wysokoczułe filmy i halogeny w mieszkaniach. Mnóstwo było cieni i "duszków".
    Pewien znany profesor Pająk ukuł nawet teorię "migotanie telekinetycznego"
    przypisanego "ufolom" zajrzyjcie do Googli lub na grupę paranauki.
    pozdro

  • 36. Data: 2009-07-07 11:54:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Na oku? To faktycznie mogłoby być wytłumaczenie - ale nie było tam żadnej
    > kropli - owad był całkowicie suchy.

    Może zapłakał? :-)

    --
    Mirek