  • 1. Data: 2012-07-25 23:05:46
    Temat: Jak interpretować statystyki Google Webmaster Tools?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Serwis jest od niedawna w sieci (ok 3 tygodni). Posiada on aktywny profil w
    mapach googlowych. Pytanie dotyczy sekcji "wyszukiwane hasła".

    Interesująca mnie fraza (zawierająca m.in. miejscowość) zajmuje średnią
    pozycję 15. Tymczasem gdy przeczesuję wyniki naturalnego wyszukiwania -
    serwisu nie ma w pierwszym 1000! Inna fraza podobnie: niby średnia pozycja
    7 a faktycznie serwisu brak w wynikach.

    Serwis występuje natomiast w sekcji lokalizacji wkomponowanej w naturalne
    wyniki wyszukiwania. Czy ta pozycja w lokalizacji może wpływać za
    zafałszowanie faktycznej pozycji w statystykach?

  • 2. Data: 2012-07-26 22:35:40
    Od: Kapsel <s...@g...com>

    Wed, 25 Jul 2012 23:05:46 +0200, Marek napisał(a):

    > Serwis jest od niedawna w sieci (ok 3 tygodni). Posiada on aktywny profil w
    > mapach googlowych. Pytanie dotyczy sekcji "wyszukiwane hasła".

    Bodaj większośc danych w GWT jest mocno "umowna", ciężko czasami stwierdzić
    skąd się wzięły.
    Lepiej badać dane w oparciu o GA, gdzie wyszukasz sobie frazy z dużą liczbą
    odwiedzin i sprawdzisz ich pozycje zewnętrznym narzędziem.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2012-07-27 00:26:22
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 22:35:40 +0200, Kapsel napisał(a):

> [...]
    > Lepiej badać dane w oparciu o GA, gdzie wyszukasz sobie frazy z dużą liczbą
    > odwiedzin i sprawdzisz ich pozycje zewnętrznym narzędziem.

    Ok, dzięki :-) Tak zrobię.

  • 4. Data: 2012-08-13 22:49:51
    Od: Łukasz Kula <r...@1...0.0.1>

    W dniu 2012-07-26 22:35, Kapsel pisze:

> [...]
    > Lepiej badać dane w oparciu o GA, gdzie wyszukasz sobie frazy z dużą liczbą
    > odwiedzin i sprawdzisz ich pozycje zewnętrznym narzędziem.
    Taka ciekawostka związana z tematem - Google Analytics można wyciąć
    rozszerzeniami przeglądarki. Google Webmaster Tools się nie da (sposób
    na not provided).

    ŁK.
    --
    http://lukaszkula.blogspot.com/