    From: mt <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak hybryda?
    Date: Thu, 03 Nov 2011 21:40:00 +0100

    Yogi(n) pisze:
    > Podpowiedzcie proszę - nie jestem na bieżąco od paru lat, niestety -
    > poszukiwana hybryda - dobry zoom (tj. nie długi,ale ostry na obu
    > końcach), dobra ergonomia - koniecznie pierścień ogniskowych, nie jakieś
    > chore guziczki (czy ktoś poza fuji robi takie aparaty?). No i jakość
    > obrazu, rzecz jasna oraz tryby Av, Tv, M, filmów może nie kręcić.
    > Coś w stylu fuji s6500fd - kiedyś ten aparat bardzo mi odpowiadał, zoom
    > niekoniecznie tak długi jak w tym modelu.
    > Ale na allegro widzę fuji z takimi pierścieniami i zoomami rzędu x30 -
    > trochę mnie to zniechęca ;-(

    Z hybryd faktycznie zostaje chyba tylko Fuji, jednak mimo iż na papierze
    wyglądają fajnie, to jednak wg. mnie jakość obrazu z tych zoomów
    pozostawia sporo do życzenia.

    > Pułap cenowy - 1000, powiedzmy 1200 zł. Dla kilkunastoletniej
    > dziewczyny, jako prezent, robi zdjęcia małpką od kilku lat, wychodzi jej
    > to nieźle. Skoro prezent, to raczej odpada używany.
    > A może bezlusterkowiec - tylko który, bo przy tym pułapie cenowym, to
    > raczej ciężko będzie, prawda?

    Wcale nie tak ciężko, w cenie do 1200 zł spokojnie można kupić nowego
    Samsunga NX5 z kitem czy Olka E-PL1. Jeżeli mniejsze wymiary i
    stabilizacja matrycy nie są priorytetem, to polecałbym Samsunga. Dosyć
    dobra ergonomia, wbudowany EVF, możliwość dokupienia tanich stałek,
    jakby jaśniejsze szkło było potrzebne. Generalnie pod względem cenowym,
    to na dzień dzisiejszy system Samsunga wydaje się być optymalnym wyborem.

    --
    marcin