eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVTRe: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • X-Received: by 2002:a81:550b:: with SMTP id j11mr29247ywb.4.1547050260726; Wed, 09
    Jan 2019 08:11:00 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:550b:: with SMTP id j11mr29247ywb.4.1547050260726; Wed, 09
    Jan 2019 08:11:00 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!v55no1106456qtk.0!news-out.google.com!h3ni19322qtk.1!n
    ntp.google.com!v55no1106454qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegr
    oups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 9 Jan 2019 08:11:00 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <r...@4...net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
    References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <r...@4...net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Wed, 09 Jan 2019 16:11:00 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647950
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 09:01:28 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > Dnia Wed, 9 Jan 2019 06:39:35 -0800 (PST), s...@g...com
    > napisał(a):
    >
    > >> To znaczy, w przeciwieństwie do standardowych pasków, nie pracuje na
    rozciąganie, tylko na ściskanie?
    > >
    > > Tak, pcha. W skrzyni z paskiem zbudowanym z blaszek ktorych dolna czesc ma
    ksztalt scietej litery V i po bokach ma opaski.
    >
    > No dobra. Sam się zastanowiłem o oto co wymyśliłem: Trzeba oddzielnie
    > traktować dwa elementy - stos blaszek i pierścienie na które blaszki są
    > nanizane.

    Troche tak, niezuepelnie.

    > Pierścienie pracują na rozciąganie, cały czas.
    Tak, ale tylko troche. Znaczy sie tylko tyle aby blaszki sie nie rozjezdzaly.

    > Stos blaszek na
    > części napędu "pchającej" rzeczywiście pcha i zachowuje stateczność na
    > wyboczenie na skutek właściwie dobranej wysokości stosu do jego
    > szerokości i dużej płaskości blaszek.
    Yup. :)

    > Na części napędu "rozciąganej"
    > oczywiście nie przenosi siły rozciągającej. Pierścienie, na skutek
    > "pływającego" kontaktu z blaszkami nie przenoszą sił wzdłużnych. Zatem
    > cała moc w takiej przekładni jest przenoszona przez ten fragment stosu
    > blaszek który jest ściskany. Oczywiście, w tym samym czasie pierścienie
    > są rozciągane, stąd konfuzja.
    >

    Tak. Wazne jest aby pamietac ze to rozciaganie jest nieduze. Znaczy sie nieistotne z
    punktu widzenia przenoszonej mocy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: