-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
Date: Fri, 28 Jan 2011 22:14:11 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 117
Message-ID: <ihvbj6$i2q$1@inews.gazeta.pl>
References: <ihjos0$rgr$1@inews.gazeta.pl> <ihk054$kk5$1@inews.gazeta.pl>
<4d3dcb01$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<ihki3l$gfh$1@inews.gazeta.pl>
<4d3de1b3$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
<ihlkrf$2vj$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d3eae1d$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
<ihooul$osd$1@inews.gazeta.pl>
<4d40652c$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
<ihpql5$80a$1@inews.gazeta.pl>
<4d407483$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
<ihsggf$p06$1@inews.gazeta.pl>
<4d41d098$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: exf92.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1296249254 18522 83.20.255.92 (28 Jan 2011 21:14:14 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Jan 2011 21:14:14 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: cita
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2346243
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
news:4d41d098$0$2485$65785112@news.neostrada.pl...
> On 2011-01-27 20:19, Kuba (aka cita) wrote:
>> Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
>> news:4d407483$0$2437$65785112@news.neostrada.pl...
>>>
>>> W jaki sposób odbywa się blokada ? Dowolny bieg można zablokować ?
>>> Zależy to od typu skrzyni ?
>>> Do czego zmierzam: Czy każdą skrzynię da się przestawić w tryb
>>> sekwencyjny ?
>>
>> 1. w zasadzie każdą, z nielicznymi bardzo starymi konstrukcjami, da sie
>> zblokować
>
> Czyli pozycja 1, 2, 3 ? Dobrze rozumiem ?
dobrze rozumiesz.
>
>>> Załóżmy, że chce zrobić aaltonena i muszę wrzucić bieg jeszcze czasie
>>> toczenia w przeciwnym kierunku... co wtedy ?
>>
>> Automat nie jest stworzony do takich ewolucji.
>
> Żaden ?
do dryftu i 360tek?
Myśle, ze żaden
Co nie zmienia faktu, ze od czasu do czasu przypalałem gume i bawiłem sie
bokami z automatem - nie znaczy to jednak, ze automat sie do tego jakoś
mocno nadaje.
Ot po prostu - da sie.
>
>> Automat to skrzynia do normalnej (dynamicznej czu nie - bez znaczenia)
>> jazdy. Nie do ekstrawaganckich udziwnień.
>
> Zmierzam do tego, czy może się od tego spieprzyć, czy po prostu nie będzie
> się dało.
Akurat od włączania biegu do jazdy w przeciwnym kierunku bez zatrzymania -
może sie spieprzyć.
>
>>>> Nie wspominam już o tiptronikach, DSG z łopatkami itd...
>>>
>>> Z łopatkami nie miałęm do czynienia. Zastanawiam się, czy się
>>> sprawdzają przy "energicznym" manerwrowaniu... w rajdach jednak
>>> używają wajchy z boku (sekwencyjna) albo manuala. Jakiś powód musi
>>> tego być.
>>
>> A co ty z tymi rajdami i piruetami. Do czego Ci samochód?
>
> Szukam odpowiedzi na pytanie, czy automat mógłby być dla mnie.
Zależyu od tego ile w tym co piszesz fantazji, a ile prawdy.
Podpowiedz:
- czy na zlotach zdarza sie palić gume w samochodach z automatami - jasne że
tak.
- czy da sie lecieć bokiem i bawić z RWD + automat - jasne że tak
- czy manual jest do tego lepszy - jasne że tak
>
> Samochód ma mi oprócz zastosowań czysto praktycznych dawać również
> przyjemność z jazdy. Czyli umożliwiać poszalenie (np. po torze),
ale poszaleć na torze, a kręcić 360tki to zupelnie inna para kaloszy.
ps. tyle, ze akurat 360tki robi sie bez zmiany biegów ze wstecznego na do
przodu czy odwrotnie.
>
>> Piszemy o normalnym użytkowaniu samochodu, a nie o sportach
>> ekstremalnych.
>
> Ja od początku piszę o tym, czy automat może się nadać DLA MNIE - czy
> spełni MOJE konkretne oczekiwania. Stąd pierwotny mój wniosek, że automat
> jednak nie dla mnie. Teraz weryfikuje, czy jest to zdanie słuszne.
kto Cie tam wie, co ty z samochodem robisz.
Dla każdego normalnego użytkownika samochodu łącznie z tymi, co to potrafią
wycisnąć z samochodu to co samochód potafi - automat sie nadaje.
Są jednak automaty lepsze i gorsze. Szybsze i wolniejsze. Lepiej zmieniające
biegi i gorze. Takie z trybem sekwencyjnym i bez.
>
>>>> Troche gorzej z utrzymaniem wysokiego biegu na niskich obrotach, ale w
>>>> Omedze np. mam możliwość ruszenia na III biegu i póki nie przekrocze
>>>> 90km/h to skrzynia biegu nie zmieni.
>>>
>>> Tzn ta blokada o które pisałeś wyżej, nie funkcjonuje wtedy ?
>>
>> Blokada nie pozwala zmienić skrzyni bieg na wyższy, ale jesli zwolnisz
>> za bardzo to zmieni bieg na niższy, zeby obroty nie spadły poniżej
>> minimalnych.
>
> Jeśli przez minimalne rozumiesz, obroty biegu jałowego to jest to
> zachowanie ok.
Własnie takie.
Dajmy na to Omega V6
Można jechać na II biegu z prędkością ok 100km/h oraz na IV z prędkością ok
30km/h
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.11 13:50 Mario
- 29.01.11 13:51 Mario
- 29.01.11 15:49 Kuba \(aka cita\)
- 29.01.11 20:22 Mario
- 30.01.11 12:23 Lew2
- 30.01.11 22:17 RadekNet
- 31.01.11 23:35 Yans van Horn
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-30 pogromca ksiezy
- 2025-01-30 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-30 Czy WYNIESIENIE UE-posła Brauna z sali obrad UE-parlamentu stanowiło naruszenie jego immunitetu i godności?
- 2025-01-30 drukarka potrzebna
- 2025-01-30 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-01-30 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-30 Jest Trump prezydent jest Meta/FBook/Instagram ugoda za 25 mln. USD
- 2025-01-30 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-30 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-30 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-30 DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- 2025-01-30 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-30 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-30 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-30 Faktura z czech.