eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak_czesto_miga migacz - Absurdalne_pytania_na_prawo_jazdyRe: Jak_czesto_miga migacz - Absurdalne_pytania_na_prawo_jazdy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Jan45 <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak_czesto_miga migacz - Absurdalne_pytania_na_prawo_jazdy
    Date: Wed, 24 Jul 2013 11:55:24 +0200
    Organization: Dom Chałupa
    Lines: 60
    Message-ID: <kso8ak$qr5$1@news.task.gda.pl>
    References: <ksk2mn$fmk$1@node1.news.atman.pl> <ksk90v$g7r$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <kslc0p$n4k$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <kslts7$pt$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@b...poznan.pl> <ksmiik$vb7$1@node1.news.atman.pl>
    <kso0bh$80m$1@news.task.gda.pl> <2...@b...poznan.pl>
    Reply-To: j...@w...pl
    NNTP-Posting-Host: pc46.ibwpan.gda.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1374659732 27493 153.19.110.46 (24 Jul 2013 09:55:32 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 24 Jul 2013 09:55:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130620
    Thunderbird/17.0.7
    In-Reply-To: <2...@b...poznan.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2499231
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-07-24 11:00, Budzik pisze:
    > (...)
    > Pomieszałes tyle pojeć, że az sie nie chce odpowiadać.
    >
    > Porównanie tablicznki mnożenia do kursu prawa jazdy... cóż...
    > Mam wrażenie ze mnożyć po szkole nie zapominasz bo czesto tego uzywasz.

    Są dwie sprawy, czy też może raczej dwie przyczyny buntu
    przyszłych kierowców, a nawet czasem i ich instruktorów.
    I to te dwie przyczyny irytują mnie tak, że próbuję się
    z nich ponabijać.

    Po pierwsze, nieuctwo zatacza coraz szersze kręgi. Czyli
    pogłębia się w narodzie niechęć do uczenia się czegokolwiek.
    To skutkuje buntem u każdego, zmuszonego do uczenia się,
    a nawet do NAuczenia się czegoś nowego dla niego, wbrew jego
    woli. Nie mam ochoty rozpisywać się o powodach takiego stanu
    spraw, ale uważniejsi obserwatorzy naszego szkolnictwa wiedzą
    dobrze, że to właśnie tam należałoby szukać ww. powodów
    nieuctwa powszechnego. Które to nieuctwo zaczęło się
    z reformą naszego szkolnictwa i którego zasięg i głębia narasta.

    Po drugie, wtórnym skutkiem nieuctwa powszechnego jest
    lekceważenie swoich obowiązków przez nauczających oraz
    - uwaga - przez egzaminatorów. Skoro i tak przychodzą
    do nich na naukę niedouczki, nauczający i egzaminatorzy
    nie muszą się wysilać, żeby dostać swoją zapłatę za pracę.
    Zawsze mają pod ręką usprawiedliwienie, że takich głąbów
    nikt nie da rady dobrze nauczyć. No i poziom edukowania spada...

    Uważam, że testy, gdzie miesza się sprawy istotne
    z nieistotnymi, są błędem merytorycznym. Sprawy
    różnej wagi traktowane jakby były tej samej wagi
    obniżają rangę takich egzaminów. Powody - patrz wyżej.

    Co do tabliczki mnożenia, w zasadzie używamy jej na
    codzień, ale zauważyłem, że jednak już powyżej pięciu
    spora grupa uczniów woli liczyć na kalkulatorze.
    A na dodatek nie myślą przy tym, bo ich tego nie nauczono.
    Jeśli uczeń pierwszej klasy technikum oblicza pole
    prostokąta o bokach 4 i 9 metrów jako 4+9=13, znaczy
    to, że nic się nie nauczył przez jakieś 5-6 klas.
    A tu ma się nauczyć rzemiosła, w którym takie rachunki
    to jest elementarz, czyli abecadło.

    > A ilosc mignieć kierunkowskazu? Z ręką na sercu; pamietasz limit?
    > Nie wystarczy ci wiedza, ze jeżeli kierunkowskaz miga cosik za szybko to
    > coś jest nie tak?
    > Tak po prostu - na chłopski rozum.

    Ależ wystarcza i tu masz akurat rację. Ale lepiej
    to zapamiętuję, kiedy ktoś mi wcześniej powie, jakie są
    zasady, czyli prawidłowa częstości migania.
    Natomiast błędem egzaminu jest, jeśli takiemu pytaniu
    nadać zbyt dużą wagę, czyli np. ilość punktów. O ile
    to prawda, z tym pytaniem...

    Pozdrawiam,
    Jan

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: