  • 41. Data: 2013-07-19 11:41:31
    Temat: Re: Jak cwaniacy naciągają ludzi na Allegro
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szczyrba" <c...@o...the.night> napisał w wiadomości
    news:slrn.kuhpvn.bdg.steev@hot.pl...

    > 4k7 to po 200,- : do celów audio, idealny do gainclone, wstępnie wygrzany
    > w specjalistycznym procesie technologicznym (a.k.a. hotair lub lutola ;)

    No, nie inaczej, wiadomo, że wysezonowane w specjalnie dobieranych
    warunkach!! :))

  • 42. Data: 2013-07-19 15:32:54
    Temat: Re: Jak cwaniacy naci?gaj? ludzi na Allegro
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Jak moge spzredac moje wyroby za dowolna cene. Jaka chce. I postawic
    > na rynku. Jak ktos kupi, to znaczy ze cena byla dobra. Jak nei kupil
    > to niedobra.

    Nie jest to prawda chyba. Tez myslalem, ze moge sprzedac produkt za dowolnie
    wysoka cene i jesli ktos to kupi, to wszystko OK. Tymczasem na tej grupie
    kiedys byla na ten temat dyskusja, w której udowadniano, ze cena za dany
    produkt nie moze byc nieuzasadniona i wielokrotnie wyzsza od ceny sredniej
    za ten produkt. Pytalem wtedy, czy moge napisac "Hello world" w C i sprzedac
    za milion chetnemu kupcowi -- odpowiedz byla, ze nie moge tego zrobic.

    Robbo

  • 43. Data: 2013-07-19 15:46:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > od ceny sredniej za ten produkt. Pytalem wtedy, czy moge napisac "Hello
    > world" w C i sprzedac za milion chetnemu kupcowi -- odpowiedz byla, ze
    > nie moge tego zrobic.

    oczywiście, że możesz.

    To nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że jak ktoś kto to kupi, wrzuci to
    sobie jako koszt, i skarbówka stwierdzi, że to ewidentny przekręt w celu
    obniżenia podatku, to wtedy najpierw ścigany jest on, a potem ty , bo
    zapewne wiedziałeś o tym przekręcie - o ile np. kwota była tylko na
    fakturze, a faktycznie dostałeś np. 10% tej ceny.

    Ale jeśli faktycznie dostaniesz całą kwotę i zapłacisz stosowne podatki,
    to imho nic nikt nie może ci zrobić.

  • 44. Data: 2013-07-19 15:59:45
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    toć cała zjednoczona wspólnota jedzie na poustawianych cenach, może nie?

  • 45. Data: 2013-07-19 16:01:59
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 19 Jul 2013 05:28:53 +0200, Jacek <a...@o...pl> wrote:

    >Pewnie, że wolny rynek.
    >Problem jest tylko taki, że 'naciągacz' naciągnie osobę niezorientowaną i
    >to jest właśnie aspekt moralny, a nie rynkowy.

    Rynek nie ma moralnosci

    A.L.

  • 46. Data: 2013-07-19 16:05:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 19 Jul 2013 15:32:54 +0200, "Robbo" <n...@g...com> wrote:

> [...]
    >za milion chetnemu kupcowi -- odpowiedz byla, ze nie moge tego zrobic.

    Dlatego tak ci napisali, bo w swiadomosci P.T. Polskiego Spoleczenstwa
    gleboko zakodowany jest bolszewicki sposob myslenia. Z czasem to
    pzrejdzie, ale jak oceniaja specjalisci, potzreba na to bedzie jeszcze
    4 generacji. A i nei wiadomo czy sie wypleni...

    Jezeli masz kopca na hello world za milion dolarow, jak najbardziej
    mzoesz spzredac. Cena towaru/uslugi jest bowiem sprawa miedzy
    spzredajacym a kupujacym

    A.L.

  • 47. Data: 2013-07-19 17:15:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robbo,

    Friday, July 19, 2013, 3:32:54 PM, you wrote:

> [...]
    > za milion chetnemu kupcowi -- odpowiedz byla, ze nie moge tego zrobic.

    Art. 286 § 1 k.k.
    Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    ^^^^^^^^^
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    ^^^^^^^^^^^^^
    należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Chcącemu nie dzieje się krzywda. Ale chcący musi być świadomy tego co
    robi. No i jeszcze zasada caveat emptor...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2013-07-19 18:01:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^
    > należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    To imho nie ma zastosowania w takim przypadki.
    Inaczej jeśli kupiłem w Castoramie coś , co w Leroy Merlain mogę kupić
    taniej - mógłbym ich pozwać. A tutaj nikt nikogo nie wprowadza w błąd -
    ja mówię "moje HELLO WORLD" kosztuje 1000000 USD. Nie komentuję i nie
    wypowiadam się o cenach gdzie indziej, podobnie jak w Catoramie nie
    mówią "idź pan do Leroja, kupisz taniej".

  • 49. Data: 2013-07-19 18:30:08
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 16 Jul 2013 18:20:35 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:

    >Jeśli jednak oferowałeś komuś "Hello World" jako program do panowania
    >nad światem to wprowadziłeś go w błąd. A gdy sprzedałeś je jako program
    >do wyświetlania napisu "Hello World" to może cię dopaść Urząd Skarbowy,
    >bo będzie podejrzewał, że faktura sprzedaży nie potwierdza operacji
    >gospodarczej, lecz maskuje jakiś transfer pieniędzy.

    I co ten Urzad Skarbowy zrobi? Do "domiar" jak za Komuny?

    A.L.

  • 50. Data: 2013-07-19 18:51:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    ale "transfer pieniędzy" nie jest karalny. Jeśli sprzedaż pudełko
    zapałek za 1000 zł, i zapłacisz podatek - wszystko jest ok.
    Karalny jest wtedy kiedy omijasz prawo, unikasz podatków itp.

    Najlepszym dowodem różne sprzedaże produktów o "specjalnym znaczeniu" -
    np. grzanki z wzorem Jezusa (byłą taka), samochód rozpierdzielony przez
    meteoryt, itp. Wszystko to jest legalne, o ile zapłacisz właściwe podatki.