  • Data: 2010-09-11 13:44:47
    Temat: Re: Jak archiwizować dane?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-09-11 13:15, o...@o...pl wrote:
    > Witam
    >
    > Zastanawiam się nad wyborem metody archiwizowania danych.
    > Chodzi o amatorskie przechowywanie prywatnych zdjęć, trochę filmów,
    > muzyki itp. Na razie dowiedziałem się, że:
    > - płyty DVD są dobre na krótką metę i się rysują;
    > - zewnętrzne HDD lepsze, ale żywotność też nie najlepsza
    > - flash tak jak HDD, ale "łatwo zgubić" (co to w ogóle za argument?)
    >
    > Sęk w tym, że wszędzie żywotność nośnika zależy głównie od ilości cykli
    > jego zapisania. A moja koncepcja archiwizacji polega na zapisie danych,
> [...]

    Nic nie jest 100%, taką filozofie stosuj do wszelkich technik
    składowania danych.

    Chcesz mieć wygode i w miare bezpieczne dane - polecam dwa dyski w
    mirrorze, najlepiej w NAS działający niezaleznie od głównego
    peceta/laptopa z zasilaniem awaryjnym.

    Wymiana dysków co kilka lat. Koszty wymiany zazwyczaj są znikome. Do
    tego możesz zaimplementować mechanizmy weryfikujące poprawnośc działania
    urzadzeń itd itd. Nie chce nawet myśleć o weryfikacji np. setki płytek
    DVD/BR i ew. ponownej archiwizacj gdy de facto wszystko z tych płytek
    wejdzie na jeden dysk.

    pozdrawiam

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/