    From: Poldek <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Inwestycja TPSA - zasady po oddaniu do u??ytku
    Date: Sun, 13 Oct 2013 09:40:58 +0200

    Maciej Bebenek wrote:

    > Ale przepraszam, że się zapytam: nie wiedzieliście tego PRZED podpisaniem
    > umowy? Przed rozpoczęciem imwestycji?

    Niektóre rzeczy wiedzieliśmy, niektóre nie wiedzieliśmy. Po pierwsze
    wiedzieliśmy, że jesteśmy zobowiązani do płacenia abonamentu za telefony
    w wysokości ok. 1500 zł netto na miesiąc przez dwa lata. Miało być przy
    tym tak, że w ramach abonamentu standardowe połączenia krajowe i
    stacjonarne w Europie są bez dalszych opłat. Kiedy już pierwsze telefony
    zostały uruchomione, wtedy okazało się, że każda rozmowa wychodząca jest
    płatna dodatkowo.
    Nie wiedzieliśmy, że z internetem będzie wybór między 2 Mbit za 250 zł
    (teraz jeszcze sprawdziłem i płacimy obecnie nie 150 zł/mies za DSLa 2
    Mbit jak pisałem wcześniej, tylko 250 zł/mies. za DSLa 2 Mbit), a
    światłowodem za 2200 zł netto/mies. przez dwa lata.

    Osobna sprawa jest taka, że biznes is brutal. My to wiemy i TPSA też to
    wie. Nam nie wszystkie plany inwestycyjne się sprawdzają, budynek nie
    pracuje i nie zarabia na siebie w pełni tak, jak to było zakładane.
    Między podjęciem decyzji inwestycyjnej, a zakończeniem jej realizacji i
    oddaniem do użytkowania mijają lata i w międzyczasie pojawiają się takie
    pierdoły jak kryzysy, recesje gospodarcze itp. które nie były wcześniej
    zapowiadane. Teraz albo dogadamy się z TPSA na warunkach odpowiadających
    takiej rzeczywistości jaka nas wszystkich zastała obecnie i oni trochę
    zarobią i my trochę, albo się nie dogadamy i nikt nie zarobi, ew.
    weźmiemy internet przez LTE, czy inne radiowe cudo i jakoś to będzie,
    ale nie po drodze z TPSA.

    Dla jasności jeszcze raz podkreślam, że zgodnie z umową jesteśmy
    zobowiązani płacić 1500 zł + VAT/mies. za telefony "czy korzystamy, czy
    nie" i te 1500 płacimy. Teraz rozmawiamy o tym, jak nie płacić 3700 zł +
    VAT/mies. za to, że oprócz paru telefonów będzie jeszcze taka fanaberia,
    jak internet szybszy niż 2 Mbit.