  • Data: 2013-10-12 16:18:20
    Temat: Re: Inwestycja TPSA - zasady po oddaniu do u?ytku
    Od: Poldek <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    a...@p...pl wrote:

    > nie wiem ile ta inwestycja kosztowala TP, ale pewnie duzo. Najlepiej
    > pewnie wyszedl na tym konsultant/opiekun, bo mial sprzedaz. TP nie
    > pociagnelaby tych kabli, gdyby nie mialo pewnosci na nowe uslugi w
    > wiekszej ilosc. 20 numerow i jaki Internet to juz troche....a wy tym
    > czasem ciagniecie nosem, ze macie placic. Musieliscie zamowic uslugi,
    > bo inaczej nie byloby kabla. Dla was i tak taniej, gdybyscie sami
    > musili pociagnac sobie ten kabel. 2 lata to nie duzo. Potem mozecie
    > robic co chcecie. Badzcie uciwi.

    Na razie jest taka sytuacja, że płacimy 1650 zł netto miesięcznie i mamy
    za to 5 numerów stacjonarnych i DSL 2 Mbit/256 kbit.
    Te 1650 netto to jest goły abonament za telefony i za DSLa. Każda
    rozmowa wychodząca jest kasowana dodatkowo według cennika.

    Dla mnie uczciwie, to by było gdybyśmy płacili 2500 zł netto miesięcznie
    i za to mieli 20 numerów stacjonarnych i internet 60 Mbit/6Mbit i
    standardowe rozmowy krajowe oraz stacjonarne w Europie w abonamencie.
    Ale TPSA twierdzi, że tak się nie da. Na razie proponuje:
    - 3700 zł netto miesięcznie za 100 numerów i internet po światłowodzie
    nie wiem ile bit/sek., rozmowy wychodzące płatne dodatkowo według licznika;
    - internet tak jak jest, czyli 2 Mbit/256 kbit i 20 numerów w cenie
    tylko nieco wyższej niż obecnie (rozmowy cały czas płatne dodatkowo).

    Tak więc głównym punktem oporu jest internet. TPSA nie proponuje nic
    pośredniego między beznadziejnie małym łączem jak na firmę, czyli 2/256,
    a szybkim, ale zbyt drogim światłowodem. Przypuszczam, że "brak
    możliwości technicznych" na uruchomienie DSLa 40 Mbit może być związany
    właśnie z tym faktem, że zdają sobie sprawę, że na 2 Mega firma nie
    pociągnie i na siłę chcą żebyśmy płacili kosmiczną stawkę za internet po
    światłowodzie.