    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: Internet w domu bez umowy?
    Date: 09 Sep 2012 10:28:13 GMT

    On 2012-09-09, Michal <u...@i...pl> wrote:
    > I to jest właśnie ta mentalność o jakiej była mowa w PL.
    > Na zachodzie jest jednak masa otwartych sieci i jakoś ludzie tak nie
    > wyślą. W PL wszystko pozamykane - po części z powodu podejścia jak

    Ale ta mentalność nie bierze się z nikąd. Polska wciąż jest takim
    krajem, gdzie jak nie zamkniesz dachu w zaparkowanym kabriolecie,
    to po powrocie będziesz zbierał puszki i wycierał ślinę. I wciąż
    jest to kraj, w którym ściąganie piratów jest czynnością równie
    powszechną jak mycie zębów (a może bardziej...). Pornografia to
    trochę inny temat - jej popularność jest pewnie taka sama wszędzie.
    Różnica polega na tym, że pornografię dziecięcą ścigają nieudolne
    urzędy, a o prawa autorskie dbają koncerny z armiami adwokatów,
    które silnie lobbują we władzach.

    Po prostu ja nie łamię prawa i nie chcę oberwać za kogoś. Dlatego
    wolę się nie wychylać i sobie spokojnie egzystować.

    > Co takiego robisz 24h/7, że tak uważasz?

    Obserwuję rynki finansowe. Tzn. robi to mój komp, bo ja zazwyczaj
    śpię lub jestem w pracy :).

    > Gdyby nie groźba konsekwencji działań innych osób z przyjemnością
    > udostępniłbym część swojego łącza - powiedzmy 2-8 mbps z QoS'em.

    No ale masz 20 mbps. Wiadomo, że takie łącza się głównie marnują.
    Ja mam 10 razy mniej, więc jeśli używam aktywnie (tzn. siedząc
    przy kompie) to bez problemu wykorzystuję całe.

    Właśnie spojrzałem na stronę Orange i okazuje się, że nie ma już
    Neo poniżej 10mbps. Ciekawe czy te szybsze łącza pójdą na moim
    routerze...

    pozdrawiam,
    PK