eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyInstrukcja obsługi diesla › Re: Instrukcja obsługi diesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!news2.arglkargh.de!news.wiretrip.org!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweak
    news.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!news
    feed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Date: Thu, 18 Mar 2010 17:23:12 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <hntkn6$rq6$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hnsu48$48h$1@mx1.internetia.pl>
    <hnsuoh$ksi$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hnsuvp$uba$1@mx1.internetia.pl> <hnsveq$411$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: bpq193.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268930086 28486 83.29.58.193 (18 Mar 2010
    16:34:46 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Mar 2010 16:34:46 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <hnsveq$411$1@node1.news.atman.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2265305
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hnsveq$411$1@node1.news.atman.pl...

    >> Co to znaczy "do odcięcia?"
    > Odcięcie jest prędkość obrotowa silnika, powyżej której drastycznie spada
    > moc silnika i już wyżej nie pójdzie. Przeważnie jest to około 4,5krpm. Jak
    > raz sprawdzisz(na ciepłym silniku) to się przekonasz ile to wynosi w Twoim
    > przypadku - tylko zrób to lepiej podczas jazdy a nie na postoju.

    Odcięcię to jest prędkość obrotowa silnika, przy której elektronika odcina
    dopływ paliwa, czyli gasni silnik - w zależności od biegu może to być różna
    wartość (przy większych obciążeniach, czyli niższych biegach odcięcie z
    reguły nastepuje szybciej. Zapobiega to uszkodzeniu silnika, który - nawet
    jeśli to japończyk i lubi wysokie obroty, nie lubi przesady. Na obrotomierzu
    obroty "niebezpieczne" dla silnika zaznaczone są na czerwono, chwilowe
    osiągnięcie takiej wartości z reguły nie szkodzi silnikowi i jest zupełnie
    normalnym elementem jazdy (np. przy wyprzedzaniu), dłuższa jazda "na
    czerwonym polu" prawdopodobnie jednak skończy się odcięciem paliwa. Wielu
    dżentelmenów w dresach wyłącza taką opcję (czasem wystarczy wyjąć
    bezpiecznik, w innych wypadkach trzeba przeprogramować mapy, czyli algorytmy
    pracy silnika) i dzięki temu jeżdżą na czerwonym polu znacznie częściej niż
    inni użytownicy dróg - ale nie warto od nich kupować samochodów. Z tym
    "więcej nie pójdzie" to nie do końca prawda, bo po osiągnieciu maksymalnych
    wydajności wykresy mocy i momentu nie spadają drastycznie tylko osiągają
    plateau, które pozwala jeszcze "jako tako" się rozpędzić. Odcięcie w
    benzynie następuje zwykle w okolichach 6, 7 albo i 8 tys obrotów - w
    zależności od tego, co fabryka zamontowała pod maską, w dieslach troszkę
    mniej (ale stawiam raczej na 5 tys, nie 4,5, choć moge się mylić).

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: