  • Data: 2010-03-19 11:56:22
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: Hubertus Blues <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-03-18 11:37, Rafał pisze:
    > Kaja pisze:
    (...)
    > Odcięcie jest prędkość obrotowa silnika, powyżej której drastycznie
    > spada moc silnika i już wyżej nie pójdzie. Przeważnie jest to około
    > 4,5krpm. Jak raz sprawdzisz(na ciepłym silniku) to się przekonasz ile to
    > wynosi w Twoim przypadku - tylko zrób to lepiej podczas jazdy a nie na
    > postoju.

    Tu mi się przypomina kolega, który miał przedziwną technikę jazdy. Jako
    wesoły i szczęśliwy posiadacz Skody Felicji, było to z 10 lat temu, z
    benzynowym silnikiem 1,3 udowadniał wszystkim, że jest to wyczynowe
    auto. Ów kolega posługiwał się czerwonym polem na obrotomierzu jako
    wskaźnikiem zmiany biegu na wyższy. Szczególnie odczuwalne dla wątroby
    było to w trasie - jedziemy z Wawy do Krakowa, doganiamy jakiegoś
    delikwenta jadącego spokojnie ~100km/h. Gdy z przeciwka nikt nie jechał
    ów kolega redukował do UWAGA! trójki i dociskał gaz do dechy, jak
    elektronika odcinała paliwo (a było tu odczuwalne) to wrzucał wyższy
    bieg. I tak dalej.
    Robił to z głębokim przekonaniem i wiarą, że tak jest lepiej dla
    wszystkich. A że jeździł swoim samochodem to nikogo nie słuchał.
    Aż w pewną drogę, tym razem z Wawy do Katowic pojechaliśmy z Nim oraz
    innym kolegą. Samochodem była dwulitrowe, benzynowe Mondeo Kombi. Nie
    żeby formuła1 ale przyspieszał znośnie. W połowie drogi nastąpiła zmiana
    kierowcy i za kółkiem usiadł właściciel Felicji, wcześniej uprzedzony,
    żeby Mondeo traktował inaczej niż swoją Skodę. Kierowca pilnował się
    dość długo jadąc energicznie lecz niezbyt płynnie, acz do zniesienia.
    Kiedy jednak do wyprzedania jakiegoś tira w dużym ruchu zabrał się
    "swoim zwyczajem", wrzucając trzeci bieg przy prędkości 110 km/h
    właściciel Forda poprosił o bezpieczne zatrzymanie się i delikwenta
    wyrzucił zostawiając na poboczu. ;))
    Uproszony przeze mnie po 5 km zawrócił, lecz fan wysokich obrotów już
    nie powąchał kierownicy.

    --
    pozdrawiam
    Hubertus Blues