eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyInstrukcja obsługi diesla
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 73

  • 1. Data: 2010-03-18 11:08:44
    Temat: Instrukcja obsługi diesla
    Od: "Kaja" <o...@o...pl>

    Witam wszystkich !

    Bardzo bardzo potrzebuję jakiegoś ujednolicenia (niepisanych) zasad
    dotyczących jeżdzenia samochodem z silnikiem diesla (z turbiną). Mam takowe
    od niedawna i słyszę dookoła, że muszę nauczyć się jeździć "inaczej". Po
    doprecyzowaniu "inaczej" znaczy, że:
    - zostawiać na luzie przed ruszeniem na chwilę/na conajmniej minutę/ na dwie
    minuty/nie trzeba?
    - zostawiać na luzie po zakończeniu jazdy na chwilę/na 5 minut/na trochę
    - jeździć wolniej (WTF?)
    - za szybko nie wkładać drugiego biegu, tylko jechać na pierwszym (????)
    - jakoś tak dopasowywać, żeby nie jeździć poniżej 2000 obrotów/1500
    obrotów/2500 obrotów
    - nie jeździć na luzie
    - nie "gazować"/unikać przyspieszeń na początku jazdy

    Większość tych, jak widać, niejednokrotnie sprzecznych przykazań jest mi
    opowiadana z poważną miną z przytaczaniem tragicznych historii, groźbami
    niesamowitych uszkodzeń i głęboką wiarą w prawdziwość.

    Bardzo proszę - pomóżcie mi przefiltrować to, co rzeczywiscie jest związane
    ze specyfiką silników diesla i rzeczywiście mu służy, a tym co jest mitem
    czy też dbałością o bezpieczeństwo na drodze.

    Pozdrowienia, Kaja






  • 2. Data: 2010-03-18 11:17:27
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: "Radion" <n...@x...pl>

    > Bardzo bardzo potrzebuję jakiegoś ujednolicenia (niepisanych) zasad
    > dotyczących jeżdzenia samochodem z silnikiem diesla (z turbiną).

    Wystarczy w Google wpisać "Jak jeździć dieslem", oto przykładowy temat:
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66667



  • 3. Data: 2010-03-18 11:17:46
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Kaja pisze:
    > Witam wszystkich !
    >
    > Bardzo bardzo potrzebuję jakiegoś ujednolicenia (niepisanych) zasad
    > dotyczących jeżdzenia samochodem z silnikiem diesla (z turbiną).

    http://lmgtfy.com/?q=dekalog+diesla


  • 4. Data: 2010-03-18 11:23:20
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: "Kaja" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Radion" <n...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:hnsuoh$ksi$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >> Bardzo bardzo potrzebuję jakiegoś ujednolicenia (niepisanych) zasad
    >> dotyczących jeżdzenia samochodem z silnikiem diesla (z turbiną).
    > Wystarczy w Google wpisać "Jak jeździć dieslem", oto przykładowy temat:
    > http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66667

    Ale tu wciąż są magiczne niedopowiedzenia:
    "10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
    Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
    prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
    osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
    mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ."

    Jak rozpoznać gdzie silnik ma swój moment obrotowy?
    I dlaczego jeżdżenie na 5 biegu 60 km/h (co jest mi wpychane) jest złe?

    "18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
    odcięcia"

    Co to znaczy "do odcięcia?"

    Pozdrowienia, Kaja



  • 5. Data: 2010-03-18 11:24:01
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaja" <o...@o...pl>
    > - zostawiać na luzie przed ruszeniem na chwilę/na conajmniej
    > minutę/ na dwie minuty/nie trzeba?

    eee tam .
    1. Nie zapala sie od razu, tylko czeka az sie swiece zagrzeja, a
    nawet ciut dluzej.

    > - zostawiać na luzie po zakończeniu jazdy na chwilę/na 5 minut/na
    > trochę

    Komu by sie chcialo :-)

    Ale o tym pamietac tankujac na autostradzie.
    Warto chwile odczekac i przestudzic turbine rozgrzana do
    czerwonosci :-)

    > - jeździć wolniej (WTF?)

    Mercedes ustanowil rekord predkosci na 100 tys mil.
    227 km/h srednio, czyli auta musialy jechac non stop 240.

    A to byly E 320cdi :-)

    > - za szybko nie wkładać drugiego biegu, tylko jechać na pierwszym
    > (????)

    Tu akurat faktycznie diesel ponizej 2000rpm slabo ciagnie, a
    przelozenie na I zazwyczaj blisko dwa razy wieksze niz na II, wiec
    mozna pod tych 3500 dociagnac.
    Ale to przeciez chwila moment.

    J.


  • 6. Data: 2010-03-18 11:26:08
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    Kaja pisze:

    > Jak rozpoznać gdzie silnik ma swój moment obrotowy?

    Np. z instrukcji obsługi.

    > I dlaczego jeżdżenie na 5 biegu 60 km/h (co jest mi wpychane) jest złe?

    Bo masz wtedy ca. 1000 rpm albo i mniej. ŻADEN silnik tego nie lubi, nie
    tylko diesel.

    > "18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
    > odcięcia"
    >
    > Co to znaczy "do odcięcia?"

    Do odcięcia paliwa.

    > Pozdrowienia, Kaja

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
    PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+


  • 7. Data: 2010-03-18 11:37:53
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Kaja pisze:

    >
    > Ale tu wciąż są magiczne niedopowiedzenia:
    > "10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
    > Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
    > prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
    > osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
    > mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ."

    PSJ - [cenzura off] Pizdowaty Styl Jazdy [cenzura on] w skrócie trzeba
    jeździć dynamicznie a nie jak piz.a

    >
    > Jak rozpoznać gdzie silnik ma swój moment obrotowy?
    > I dlaczego jeżdżenie na 5 biegu 60 km/h (co jest mi wpychane) jest złe?

    Przeważnie wystarczy jak będziesz utrzymywał obroty w granicach 2-3krpm
    podczas normalnej jazdy. Przy przyśpieszaniu podkręć do 3,5 max 4 krpm,
    Dalej nie masz już po co gazować bo silnik większej mocy mieć nie będzie.


    >
    > "18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
    > odcięcia"
    >
    > Co to znaczy "do odcięcia?"
    Odcięcie jest prędkość obrotowa silnika, powyżej której drastycznie
    spada moc silnika i już wyżej nie pójdzie. Przeważnie jest to około
    4,5krpm. Jak raz sprawdzisz(na ciepłym silniku) to się przekonasz ile to
    wynosi w Twoim przypadku - tylko zrób to lepiej podczas jazdy a nie na
    postoju.


  • 8. Data: 2010-03-18 11:38:17
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: "Radion" <n...@x...pl>

    > Ale tu wciąż są magiczne niedopowiedzenia:
    > "10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;

    Jeżdżenie na 5 biegu 60 km/h to jest właśnie PSJ

    >> Jak rozpoznać gdzie silnik ma swój moment obrotowy?
    To napisz może co to za auto, to może ktoś napisze Ci kiedy (przy jakich
    prędkościach obrotowych silnika) Twój silnik ma maks. moment i moc



  • 9. Data: 2010-03-18 11:48:18
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 18 mar 2010 o 11:37 GMT, Rafał napisał(a):

    > Przeważnie wystarczy jak będziesz utrzymywał obroty w granicach 2-3krpm
    > podczas normalnej jazdy. Przy przyśpieszaniu podkręć do 3,5 max 4 krpm,
    > Dalej nie masz już po co gazować bo silnik większej mocy mieć nie będzie.

    To co piszesz jest zupelenie bez sensu nie wiedzac o jakim silniku
    piszesz...

    u mnie przy 2krpm mam juz 120 na liczniku...

    Automat sam zmienia biegi, i przy ok 70km wrzuca 5, i wtedy silnik ma ok
    1500rpm..., a jak zwalniam, to dopiero ok 60km redukuje do 4, ale zanim
    zredukuje, mozna jechac z predkoscia 60kmh i wtedy obroty sa ok 1100rpm...

    aby ruszyc wystarczajaco dynamicznie zostawiajac wszystkich z tylu na
    swiatlach, wytarczy ze tak wcisne pedal gazu ze automat zmienia biegi przy
    okolo 2500rpm

    Przy kickdownie asb zmienia biegi na nastepne przy ok 5200rpm

    ja pisze o silniku 3.0d



    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 10. Data: 2010-03-18 11:50:16
    Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 18 mar 2010 o 11:26 GMT, Grejon napisał(a):

    >> Jak rozpoznać gdzie silnik ma swój moment obrotowy?
    > Np. z instrukcji obsługi.

    Nie spotkalem sie jeszcze aby w instrukcji podawali wykres przebiegu
    momentu obrotowego

    >> I dlaczego jeżdżenie na 5 biegu 60 km/h (co jest mi wpychane) jest złe?
    >
    > Bo masz wtedy ca. 1000 rpm albo i mniej. ŻADEN silnik tego nie lubi, nie
    > tylko diesel.

    Nie uogolniaj, sa silniki ktore nie maja z tym problemu, napisalem juz
    przed chwila w poscie obok


    Pozdrawiam
    Brzezi

strony : [ 1 ] . 2 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: