  • 1. Data: 2010-10-04 09:17:09
    Temat: Instalacja XP na starym laptopie
    Od: alenson <g...@i...mielonka.v.pl>

    Witam,

    Chciałbym podarować komuś stary komputer - Toshiba Satellite L30. Nie
    był on używany od x lat, na dysku znajdował się jakiś stary Ubuntu. Do
    komputera dołączono XP. Ubuntu pracował zupełnie poprawnie gdy
    sprawdzałem komputer - jednak chciałem oddać komputer z XP, z którym
    został zakupiony. Usunąłem wszystkie partycje, utworzyłem jedną "dużą"
    (40 GB) NTFS, sformatowałem i zainstalowałem Windowsa z płytki OEM.
    Instalacja przebiegła bez żadnych błędów, jednak XP uruchamia się
    niekompletny:
    - nie ładuje usług (by połączyć go z internetem, muszę ręcznie
    uruchamiać szereg usług odpowiedzialnych za sieć, ich stan jest
    zaznaczony jako "automatyczny");
    - nie ma tematów graficznych (tylko domyślny, klasyczny wygląd)
    - nie ma żadnych dodatkowych składników (Paint, msconfig, WordPad, WMP
    itp.);
    - w menu start są tylko dwie pozycje: akcesoria (pełna, tutaj wszystko
    jest, Notatnik, CMD itp.)
    - Nie ma pomocy (brakuje plików...);
    - Nie ma przywracania systemu (to akurat ostatni problem :) );
    - ... i pewnie wielu składników, które nie wchodzą w skład podstawy
    systemu, a o jakich zapomniałem.

    Kontroler plików systemowych poprawnie przechodzi cały proces.
    Próbowałem brakujące akcesoria zainstalować poprzez Dodaj/Usuń Składniki
    systemu Windows - okno to pokazało, że są one zainstalowane, ale mimo
    to, musi zainstalować jeszcze ok. 100 MB danych. Ten proces idzie prawie
    do końca, aż w końcu przerywa go komunikat (D: to DVD):

    Podskładnik COM+ spowodował wyjątek podczas przetwarzania komunikatu
    instalatora OC_COMPLETE_INSTALLATION.
    d:\xpsp\com\com1x\src\complussetup\comsetup\ccomplus
    core.cpp (wiersz
    565). Kod błędu = 0x80040206. Niespodziewany błąd wewnętrzny. Nie można
    zarejestrować klas zdarzeń modelu COM+.

    Wskazuje to na dysk (moje googlowanie również potwierdza), ale
    skanowanie dysku nie znalazło żadnych błędów (pełny skan). Próbowałem
    wykonywać powyższe procesy zarówno z płyty instalacyjnej XP, jak i jej
    (poprawnego) obrazu ISO, by wykluczyć błędy odczytu płyty. Bez powodzenia.

    MemTest zrobiony - kilka przebiegów bez błędów.

    Dziennik zdarzeń nie działa. Sterowniki do dźwięku i grafiki instalują
    się poprawnie i działają. Pozostałe instalują się poprawnie (najwyżej
    trzeba włączyć ręcznie usługę instalatora). Zainstalowałem jakieś 2
    gierki z ciekawości i działają poprawnie, Firefox również.

    Wiem, że to stary komputer i raczej nie oczekiwałbym od niech zbyt
    wiele, ale skoro "wydaje się" działać poprawnie, chciałbym zrobić z
    niego dobry użytek, a jak się pouruchamia ręcznie usługi, jako maszyna
    do pisania i do samego internetu działa względnie dobrze (a nic więcej
    ta osoba z nim nie będzie robić - przede wszystkim edycja tekstu).

    Konfiguracja:
    - Mobilny Celeron 1,6 GHz;
    - Mobilne Ati 2xxx;
    - Dysk (nie wiem jaki) 40 GB;
    - 256 MB ramu (część zjada grafika).

    Z góry dziękuję za jakieś sugestie. Ewentualnie, jak zmusić go do
    odpalania automatycznie usług, jakie są potrzebne. Może rejestracja COM+
    potrzebuje jakiejś usługi?

    PS tak, wiem, tl;dr :).

  • 2. Data: 2010-10-04 13:13:17
    Temat: Re: Instalacja XP na starym laptopie
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-04 11:17, alenson pisze:
> [...]
    > - Nie ma przywracania systemu (to akurat ostatni problem :) );
    > - ... i pewnie wielu składników, które nie wchodzą w skład podstawy

    A jesteś pewienże masz win XP OEM a nie jakąś modyfikowaną płytę ? bo
    braki wyglądają na nieprzypadkowe a reczej wynikające z odchudzania systemu.

  • 3. Data: 2010-10-04 16:59:24
    Od: alenson <g...@i...mielonka.v.pl>

    W dniu 2010-10-04 15:13, boxfish pisze:

    > A jesteś pewienże masz win XP OEM a nie jakąś modyfikowaną płytę ? bo
    > braki wyglądają na nieprzypadkowe a reczej wynikające z odchudzania
    > systemu.

    No cóż, tak - instalowałem go też w VM i nie ma problemów.

  • 4. Data: 2010-10-04 17:30:31
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Z góry dziękuję za jakieś sugestie. Ewentualnie, jak zmusić go do
    > odpalania automatycznie usług, jakie są potrzebne. Może rejestracja COM+
    > potrzebuje jakiejś usługi?
    >
    > PS tak, wiem, tl;dr :).

    Dziwne to i chyba bardziej pasuje do grupy o systemach, ale głowy nie
    dam. Co Ci pokazuje Event Log XP ? Czy Xp jakieś crackowane czy legalne ?

    pozdr.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 5. Data: 2010-10-04 17:47:19
    Od: alenson <g...@i...mielonka.v.pl>

    W dniu 2010-10-04 19:30, Rafał Łukawski pisze:

    > Dziwne to i chyba bardziej pasuje do grupy o systemach, ale głowy nie
    > dam. Co Ci pokazuje Event Log XP ? Czy Xp jakieś crackowane czy legalne ?

    Jest to Windows XP Home OEM, dołączony do komputera. Płyta ma trochę lat
    i widać to po niej, ale poprawnie czyta się w 2 innych komputerach. Mam
    podejrzenia, że chodzi o dysk twardy.

    Nie wiem czy przez Event Log mam rozumieć dziennik zdarzeń - to ten nie
    uruchamia się w ogóle. Akurat jestem w terenie i nie pamiętam, jaki
    komunikat zwracał, ale coś prostego - że nie jest dostępny i to wszystko.

  • 6. Data: 2010-10-05 07:06:11
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    "alenson" <g...@i...mielonka.v.pl> wrote in message
    > Nie wiem czy przez Event Log mam rozumieć dziennik zdarzeń - to ten nie
    > uruchamia się w ogóle. Akurat jestem w terenie i nie pamiętam, jaki
    > komunikat zwracał, ale coś prostego - że nie jest dostępny i to wszystko.

    Ja miałem baaardzo podobną sytuację, obraz działający na wielu kompach, nie
    był w stanie uruchomić sysprepa, żeby dokończyc instalację. Winna była
    płyta.
    Przem

  • 7. Data: 2010-10-05 10:19:33
    Od: alenson <g...@i...mielonka.v.pl>

    W dniu 2010-10-05 09:06, Przemek pisze:
> [...]
    >
    > Ja miałem baaardzo podobną sytuację, obraz działający na wielu kompach,
    > nie był w stanie uruchomić sysprepa, żeby dokończyc instalację. Winna

    Więc zdobędę inną płytkę OEM i sprawdzę. Dzięki!

  • 8. Data: 2010-10-06 08:28:07
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    A w moim pamięć.
    Przeleć jakimś solidnym memtestem z dyskietki.

    -----

  • 9. Data: 2010-10-06 12:28:43
    Od: alenson <g...@i...mielonka.v.pl>

> [...]
    >
    > Ja miałem baaardzo podobną sytuację, obraz działający na wielu kompach,
    > nie był w stanie uruchomić sysprepa, żeby dokończyc instalację. Winna

    Pojawiają się błędy kopiowania przy innej płycie. Starszy Ubuntu też
    wiesza się przy instalacji. To chyba jednak wina dysku - jakiś dobrze
    ukryty błąd.

  • 10. Data: 2010-10-06 12:30:05
    Od: alenson <g...@i...mielonka.v.pl>

    W dniu 2010-10-06 10:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > A w moim pamięć.
    > Przeleć jakimś solidnym memtestem z dyskietki.

    Cytuję siebie:
    /MemTest zrobiony - kilka przebiegów bez błędów./

    Jednak winny i tak się chyba znalazł, dysk twardy albo po prostu płyta
    główna mająca problemy.