  • 21. Data: 2011-02-04 13:04:01
    Temat: Re: Instalacja SAT/RTV do nagrywarki
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-02-04 13:58, Adam pisze:
    > nie lapie
    > w opisie do multibanda jest ?eby nie stosowac zadnych element?w pomi?dzy
    > nadajnikiem i odbiornikiem czyli jak dla mnie jedyna mozliwo?c to do?ucenie
    > sumatora na jednym z kabli z twina.
    > tylko czy multiband to dobrze przeniesie?

    pomiędzy nie. na drodze masz tylko gniazdo, ale gniazdo
    jest pasywne - same filtry.
    ja podłączałem za multiswitchem stacker i między gniazdem,
    a dekoderem destacker

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 22. Data: 2011-02-04 13:22:25
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 04 Feb 2011 09:08:58 +0100, pawell32 <p...@n...pl>
    wrote:

    >a to niby dlaczego?

    dlatego, aby sie nie bawic w jakies rozdzielacze - kabel od
    konwerterow/multiswitchy idzie na zywca do pokoju i tam wylazi ze
    sciany (gniazda) ktore jest w srodku po prostu zlaczem typu F)
    przykreconym nakretka. Do takiego kabla podepniesz wszystko co chcesz
    i w dowolna strone. A jak zakonczysz gniazdem sat/rtv - to juz w
    srodku jest rozdzielacz/straty i nie da sie w dowolnym kierunku.....

    Jedna z polkich firm co produkuja gniazda produkuja takie cos,
    ale...poki co pod jeden kabel, ale przymierzaja sie do podwojnego.

    >to ciekawe, ja podepniesz trzy kable do jednego gniazda?
    >bo logiczne jest mieć jedno gniazdo z podwójnym sat niż dwie
    >puszki obok siebie - TANIEJ.

    jezeli w puszcze siedzi zlacze F i przykrecone do plastiku
    (szyldu/pokrywki) to uwazasz, ze twoje jedno gniazdo sat/rtv bedzie
    tansze? U gory sumator, na dole gniazdo z rozdzielaczem???

    Oczywiscie ze mozna zastosowac multiband (2 sygnaly konwertera ida
    jednym kablem na dol i tu tez trzeba je rozdzielic. I taki multiband
    tez niezle kosztuje.

    Wiec najtaniej miec zywe kable koncentryczne w scianach min. 3 (2xsat
    1x ter) a ja bym dolozyl jeszcze jeden, aby ew. cofnac na strych
    sygnal z modulatora.

    --
    ThinkXtra

  • 23. Data: 2011-02-04 13:52:53
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-02-04 14:22, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > i w dowolna strone. A jak zakonczysz gniazdem sat/rtv - to juz w
    > srodku jest rozdzielacz/straty i nie da sie w dowolnym kierunku.....

    po co mi w dowolnym kierunku?
    jak potrzebuje kanał zwrotny to też są takie gniazda.

    > Jedna z polkich firm co produkuja gniazda produkuja takie cos,
    > ale...poki co pod jeden kabel, ale przymierzaja sie do podwojnego.

    czyli co trzy puszki obok siebie?
    sat, sat, tv?

    > jezeli w puszcze siedzi zlacze F i przykrecone do plastiku
    > (szyldu/pokrywki) to uwazasz, ze twoje jedno gniazdo sat/rtv bedzie
    > tansze? U gory sumator, na dole gniazdo z rozdzielaczem???

    powiedz po co mi sumator jak jest multiswitch?
    uważasz, że takiej (i ładniej) jest robienie trzech puszek plastikami
    zamiast jednego konkretnego gniazda?

    > Oczywiscie ze mozna zastosowac multiband (2 sygnaly konwertera ida
    > jednym kablem na dol i tu tez trzeba je rozdzielic. I taki multiband
    > tez niezle kosztuje.

    ok 400 zł. jak ktoś nie daje dwóch kabli to nie ma innego wyjścia.

    > Wiec najtaniej miec zywe kable koncentryczne w scianach min. 3 (2xsat
    > 1x ter) a ja bym dolozyl jeszcze jeden, aby ew. cofnac na strych
    > sygnal z modulatora.

    jasne, lepiej od razu 5, przydadzą się na przysłość, i to każdy w osobnej
    puszcze.
    straty są owszem, ale po to są mutltiswitche aktywne by to zniwelować.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 24. Data: 2011-02-04 13:54:43
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    > pomiędzy nie. na drodze masz tylko gniazdo, ale gniazdo
    > jest pasywne - same filtry.
    > ja podłączałem za multiswitchem stacker i między gniazdem,
    > a dekoderem destacker

    to rozumiem - czyli dorzucenie do tego TV + radio jedynie tak jak napisałem
    na kablu miedzy twinem a stakerem
    jeszcze jedno - nie mam gniazda - powinienem mieć ze względu na filtry?

    Adam

  • 25. Data: 2011-02-04 13:58:51
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-02-04 14:54, Adam pisze:
    > to rozumiem - czyli dorzucenie do tego TV + radio jedynie tak jak napisa?em
    > na kablu miedzy twinem a stakerem
    > jeszcze jedno - nie mam gniazda - powinienem mie? ze wzgl?du na filtry?

    tak.
    choćby dlatego by mieć do czego się podłaczyć.
    z destakera kable podłączasz do dekodera, tv i radio
    właśnie do gniazda.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 26. Data: 2011-02-04 14:21:04
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    > tak.
    > choćby dlatego by mieć do czego się podłaczyć.
    > z destakera kable podłączasz do dekodera, tv i radio
    > właśnie do gniazda.

    na wyjsciu chyba trzeba tak samo jak na wejsciu czyli za destakerem jeden
    kabel do dekodera a drugi do gniazda i stamtad juz rozdzielony na sat tv i
    radio

    tylko sie zastanawiam czy na układziestaker destaker nie zgubie za duzo w
    sygnale TV radio bo przechodzi przy okazji

    Adam

  • 27. Data: 2011-02-04 15:35:34
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 04.02.2011 15:21, Adam pisze:
> [...]
    >
    > tylko sie zastanawiam czy na układziestaker destaker nie zgubie za duzo w
    > sygnale TV radio bo przechodzi przy okazji

    ja podłączam destaker do gniazda i działa naziemna dobrze.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux