  • 41. Data: 2014-03-22 22:33:24
    Temat: Re: Instalacja
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2014-03-22 15:35, Robert Wańkowski pisze:
    > "pilocik"
    >

    > Jeden obraz zastępuje tysiąc słów. :-)
    > Jestem ciekaw czy faktycznie da się to zrobić na jednym przekaźniku jak
    > piał Jeffrey.

    ja też, chyba się jednak nie dowiemy ;)

    > Bo moja wizja wpisuje się w załączony przez Ciebie schemat okablowania
    > tych puszek.
    > https://www.dropbox.com/s/loa5du4a7pjuer7/schemat.jp

    Twoja wersja z dwoma na 110V jest pomysłowa, w pierwszej chwili zamiast
    przekaźnika w A chciałem użyć krańcówki, której dźwignię mechanicznie
    naciska łącznik, ale wydawało mi się to mało eleganckie

    Zrobiłem to na dwóch przekaźnikach na 230V umieszczonych w C lecz
    wykorzystałem wszystkie dostępne przewody

  • 42. Data: 2014-03-22 22:37:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "pilocik"
    > mam obie wersje, legrand robi i ze zwarta jedną stroną, jak również dwa
    > niezależne

    A to nie widziałem, że takie są dostępne.

    Robert

  • 43. Data: 2014-03-22 22:55:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "pilocik"
    > Zrobiłem to na dwóch przekaźnikach na 230V umieszczonych w C lecz
    > wykorzystałem wszystkie dostępne przewody

    A tak. Faktycznie można na dwóch. Nawet między A a B zostaje jeden wolny
    przewód.

    Robert

  • 44. Data: 2014-03-22 23:02:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    https://www.dropbox.com/s/byhx420rd0ymkjj/instalacja
    2.jpg

    Robert

  • 45. Data: 2014-03-23 00:07:15
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2014-03-22 22:37, Robert Wańkowski pisze:
    > "pilocik"
    >
    > A to nie widziałem, że takie są dostępne.
    >
    > Robert

    Legrand Wyłącznik schodowy podwójny

  • 46. Data: 2014-03-23 01:21:47
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    pilocik wrote:
    > W dniu 2014-03-22 15:35, Robert Wańkowski pisze:
    >
    > ja też, chyba się jednak nie dowiemy ;)

    ajtam ajtam
    niechciało mi się rysować, zdjęcie itd
    ja to bym tak zrobił
    http://zapodaj.net/02a22918fa4c0.png.html
    nie rysowałem N i PE bo zaciemniłby obrazek
    nie powinno się używać 2 miejsc zasilających bo to może być
    niebezpieczne, dla tego jedno jest wykreślone
    pozostało akurat tyle żył, żeby przeciągnąć N i PE przez wszystkie
    puszki i odpowiednio je użyć
    chyba nieczego nie pomyliłem

    jeffrey

  • 47. Data: 2014-03-23 06:06:24
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-22 22:24, pilocik pisze:

    > nie, to jest całkowicie odrębny układ

    Czyli L1 to nie jest sama lampa tylko szeregowo połączona lampa i zasilacz?
    Wystarczy tylko zewrzeć z sobą te dwa przewody, które wchodzą do puszki
    A od lampy L1?

  • 48. Data: 2014-03-23 08:20:06
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-23 06:06, uzytkownik pisze:

    > Czyli L1 to nie jest sama lampa tylko szeregowo połączona lampa i
    > zasilacz?
    > Wystarczy tylko zewrzeć z sobą te dwa przewody, które wchodzą do
    > puszki A od lampy L1?

    Zakładam, że tak właśnie jest.
    http://zapodaj.net/d315933a30009.png.html
    Cewki przekaźników na 230V
    Dla P1muszą być 2 przekaźniki, aby odseparować obwody niskonapięciowe od
    230V.

  • 49. Data: 2014-03-23 08:24:20
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-23 08:20, uzytkownik pisze:

> [...]
    > Cewki przekaźników na 230V
    > Dla P1muszą być 2 przekaźniki, aby odseparować obwody niskonapięciowe

    Obcięło część rysunku z opisem przewodów w puszce C
    Zatem doprowadzenie zasilania po kolei od dołu N, L, PE

  • 50. Data: 2014-03-23 10:42:32
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > chyba nieczego nie pomyliłem

    Chyba jednak pomyliłeś.

    Twój układ nie spełnia założenia, że L1 jest TOTALNIE niezależnym obwodem.