  • 51. Data: 2014-03-23 10:50:43
    Temat: Re: Instalacja
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Dla P1muszą być 2 przekaźniki, aby odseparować obwody niskonapięciowe od
    > 230V.

    A dlaczego nie można użyć jednego przekaźnika z podwójną parą styków ?
    Jedna para do W1 a druga do L1(12V)
    Czy są jakieś przeciwwskazania ?

  • 52. Data: 2014-03-23 11:26:50
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-23 10:50, pilocik pisze:

    > A dlaczego nie można użyć jednego przekaźnika z podwójną parą styków ?
    > Jedna para do W1 a druga do L1(12V)
    > Czy są jakieś przeciwwskazania ?

    Bo w zwykłych przekaźnikach styki znajdują się w jednej komorze. Podczas
    pojawienia się iskrzenia styków, znajdujące się wewnątrz komory
    powietrze zostaje zjonizowane i przez to łuk elektryczny może się
    przenieść na styki niskonapięciowe co może być powodem porażenia.
    Iskrzenie będzie się pojawiać, ponieważ jedno ze sterowanych urządzeń ma
    charakter indukcyjny (wentylator). Ponadto długie przewody elektryczne
    także wprowadzają indukcyjność.
    Z tego samego powodu nie powinno się łączyć jednym przekaźnikiem
    przewodów L i N lub obydwu biegunów + i - prądu stałego.
    Oczywiście można taki przekaźnik zastąpić stycznikiem, w którym styki są
    od siebie odpowiednio odseparowane, ale jest to dodatkowy koszt i
    rozmiary nieco większe. Ponadto styczniki dość mocno hałasują podczas
    załączania i rozłączania.

  • 53. Data: 2014-03-23 11:30:17
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-23 11:26, uzytkownik pisze:

    > Iskrzenie będzie się pojawiać, ponieważ jedno ze sterowanych urządzeń
    > ma charakter indukcyjny (wentylator).

    Jeżeli LED-y zasilane są zasilaczem transformatorowym to także i ten
    zasilacz posiada sporą indukcyjność.

  • 54. Data: 2014-03-23 13:04:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jeffrey"
    > chyba nieczego nie pomyliłem

    Pomylić to nie, ale pojechałeś po bandzie. :-)
    https://www.dropbox.com/s/cjt6ftx8hajr90r/schemat3.j
    pg

    Robert

  • 55. Data: 2014-03-23 14:03:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "uzytkownik" <a...@s...pl>
> [...]
    > zostaje zjonizowane i przez to łuk elektryczny może się przenieść na styki
    > niskonapięciowe co może być powodem porażenia.

    To jest teoria czy praktyka? Albo inaczej, tak nakzaują przepisy?

    Robert

  • 56. Data: 2014-03-23 14:58:20
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-23 14:03, Robert Wańkowski pisze:

    > To jest teoria czy praktyka? Albo inaczej, tak nakzaują przepisy?
    >
    > Robert

    Zarówno teoria jak i praktyka.
    Poczytaj na temat układów gasikowych, metod gaszenia łuków w
    przekaźnikach i stycznikach oraz dlaczego obciążalność styków jest
    ograniczona, a także jak są zbudowane przekaźniki i styczniki.
    Np.
    http://www.relpol.pl/pl/Pobierz/Inne-dokumenty/Przek
    azniki

  • 57. Data: 2014-03-23 17:01:24
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    pilocik wrote:

    > A dlaczego nie można użyć jednego przekaźnika z podwójną parą styków
    > ?
    > Jedna para do W1 a druga do L1(12V)
    > Czy są jakieś przeciwwskazania ?

    można i nie daj sobie wmówić że nie

    jeffrey

  • 58. Data: 2014-03-23 17:17:30
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    pilocik wrote:

    > Chyba jednak pomyliłeś.
    >
    > Twój układ nie spełnia założenia, że L1 jest TOTALNIE niezależnym
    > obwodem.

    no dobra, w pierwszym poście tego nie napisałeś a nim się sugerowałem,
    później znajdę chwilę to sobie jeszcze raz to rozrysuję
    jeszcze dobrze się zastanów czy może są jakieś dodatkowe przewody
    między tymi puszkami ze starej instalacji

    jeffrey

  • 59. Data: 2014-03-23 17:20:46
    Od: pilocik <p...@n...pl>

> [...]
    > później znajdę chwilę to sobie jeszcze raz to rozrysuję
    > jeszcze dobrze się zastanów czy może są jakieś dodatkowe przewody między

    Napisałem :Wolne dwa kabelki w A od L1 nie mogą byc w jakikolwiek sposób
    połączone z 230V z B i C

    żadnych dodatkowych przewódów nie ma i już nie będzie

  • 60. Data: 2014-03-23 18:54:10
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    pilocik wrote:

    > Napisałem :Wolne dwa kabelki w A od L1 nie mogą byc w jakikolwiek
    > sposób połączone z 230V z B i C
    >
    > żadnych dodatkowych przewódów nie ma i już nie będzie

    no to wychodzi tak
    http://zapodaj.net/d77ab51248605.png.html
    nie do końca jest właściwie bo N w puszce C nie jest z B ale inaczej
    się nie da

    jeffrey