  • 11. Data: 2010-05-10 08:46:59
    Temat: Re: Inne nastawy na LV i przez wizjer
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    news:hs8e8u$cm2$1@news.onet.pl...

    > He, to odkrycie tu padło pewnie z 10 lat temu :)

    Dziwi mnie tylko że w prawie każdym przypadku ekspozycja LV jest o około 1/3
    do 2/3 mniejsza niż przez światłomierz. Za to bardziej mi pasuje bo nie ma
    tendencji do przepalania. No nic skręcę sobie na na stałe o -1/3 i potestuję
    kontrolując prześwietlenia je na LCD w aparacie żeby nic albo mało migało.

  • 12. Data: 2010-05-10 09:42:46
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Agent wrote:
    > Dziwi mnie tylko że w prawie każdym przypadku ekspozycja LV jest o około
    > 1/3 do 2/3 mniejsza niż przez światłomierz.

    Punkty światłomierza nie nie trafiają po prostu w najjaśniejsze elementy zdjęcia.

  • 13. Data: 2010-05-12 11:23:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w
> [...]
    > skręcę sobie na na stałe o -1/3 i potestuję kontrolując
    > prześwietlenia je na LCD w aparacie żeby nic albo mało migało.

    No coz,
    wersja 1 - kombinowales, kombinowales i cos zle ustawiles,
    wersja 2 - zabrudzil/uszkodzil sie swiatlomierz .. matowke ruszales
    wersja 3 - masz specyficznie dobrane oswietlenie i swiatlomierz
    sobie nie radzi.

    J.

  • 14. Data: 2010-05-12 14:04:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    > wersja 2 - zabrudzil/uszkodzil sie swiatlomierz .. matowke ruszales
    > wersja 3 - masz specyficznie dobrane oswietlenie i swiatlomierz sobie

    4 - tak ma być. I tak jest najczęściej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 15. Data: 2010-05-13 05:05:52
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w
    >
    > No coz,
    > wersja 1 - kombinowales, kombinowales i cos zle ustawiles,
    nie

    > wersja 2 - zabrudzil/uszkodzil sie swiatlomierz .. matowke ruszales
    przetarłem ale bez demontażu. Ale coś musiało się widocznie ruszyc bo
    rozmazało sie poświetlenie punktów AF

    > wersja 3 - masz specyficznie dobrane oswietlenie i swiatlomierz sobie nie
    > radzi.

    też tak podejrzewałem ale prawie w kazdych warunkach ustwaia za jasno.

  • 16. Data: 2010-05-14 10:30:15
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze dominik:

    > W jaki sposób? Wspaniali inżynierowie Sony powsadzali światłomierz pod każdy
    > piksel?

    No a jeśli np. jest tylko jedna fotocela obejmująca pomiarem cały kadr?
    Się rozchodzi właśnie o to, że uśrednianie i większe, tym szybciej może
    prowadzić do przepału, co przecież żadnym odkryciem nie jest... :)