    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Induktor telefoniczny jako źródło prądu?
    Date: Mon, 21 Oct 2013 23:11:23 +0200

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:l43djs$chv$1@node2.news.atman.pl...
    > Nie tak. Jest magistrala 12-parowa przechodząca przez wszystkie aparaty.
    > Każdy aparat ma swoją słuchawkę przyłączoną do innej pary. Kręcąc
    > pakieciakiem podłączasz swój mikrofon do wybranej pary i już masz
    > połączenie w jedną stronę. W drugą stronę będzie, jeśli odbiorca ustawi
    > swój pakieciak na numer pary podłączonej do twojej słuchawki. To są obwody
    > rozmowy. Obwody dzwonienia działają podobnie, tylko zamiast słuchawki jest
    > dzwonek a zamiast mikrofonu induktor. W takim układzie "CLIP-a" jednak nie
    > będzie, więc chyba dzwoniący paszczowo informuje na który numer ma się
> [...]

    To ja źle z początku zrozumiałem, ale przeczytałem teraz kilka razy i
    stwierdzam, że to całkiem niegłupi, choć prymitywny i mało efektywny układ.

    > W obwodzie induktora jest prawdopodobnie żarówka, która świeci u
    > dzwoniącego gdy dzwonek dzwoni u odbiorcy. Podniesienie słuchawki rozłącza
    > pętlę dzwonka i lampka gaśnie. Wówczas nadawca podaje swoją lokalizację i
    > odbiorca się "dostraja".

    Całkiem realne. Gorzej, gdy się żarówka przepali... Zastanawiam się, czy nie
    ma w drugą stronę, że np. jest sobie neonówka, która, gdy obwód jest
    obciążony dzwonkiem, nie świeci się, lub świeci słabo. Gdy dzwonek odpada,
    to neonówka dostanie pełne napięcie i się zaświeci mocno, co oznacza, że
    odbiorca odebrał. Taka wersja miała by tę "zaletę", że inicjujący połączenie
    może zauważyć, że ktoś się dobija, bo skoro to jest zrównoleglone, to
    zaświeci też u tego, co już rozmawia z adresatem i szybciej mu może
    przekazać "szefie, ktoś dzwoni do pana". Dlatego napisałem "zaletę" w
    cudzysłowie.

    > W takim układzie jeśli np. mostek rozmawia z kambuzem, a maszynownia chce
    > zadzwonić na mostek, to lampka nie będzie palić się przy kręceniu, więc
    > maszynownia wie, że mostek rozmawia, wówczas może coś powiedzieć i mostek
    > to usłyszy, a kambuz nie. Wtedy mostek może pożegnać się z kambuzem i
    > przełączyć na maszynownię.

    Trochę trudno by tu urządzić konfę, ale może nie ma takiej potrzeby?

    Ja sobie może prześpię się z tym, bo coś czuję, że może mi to dać inspirację
    w pewnej sprawie, której dotąd nie mogę rozwiązać...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.