    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Induktor telefoniczny jako źródło prądu?
    Date: 21 Oct 2013 13:53:54 GMT

    Pan J.F napisał:

    > I smiem podejrzewac ze one wszystkie takie, bo z takiej konstrukcji
    > duzo pradu nie bedzie.
    >
    > Ale cos takiego jest polowicznie uczciwe:
    > http://allegro.pl/promocja-dynamo-latarka-kinetyczna
    -3-led-hit-i3620199170.html

    > Dynamo jest, tylko nic nie laduje. Dioda sie swieci z niego, a
    > bezwladnosc starcza na dodatkowe pol sekundy swiatla.

    Podobne rozwiązania znane były już przed wojną. Widziałem takie
    ugniatane latarki bez żadnej baterii. Solidne, metalowe, wewnętrzna
    szajba podtrzymywała świecenie zwykłej żarówki przez jakieś dwie
    sekundy (o ile dobrze pamiętam). W wersji energooszczędnej z LED,
    magnesami neodymowymi i jakąś elektroniką stabilizująca prąd diody,
    to może być bardzo sensowne i uczciwe. Pod warunkiem solidnego
    wykonania, a nie jakiegoś plastiku za trzy złote.

    --
    Jarek