-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
stu.neva.ru!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rcchgn$rlt$1@news.icm.edu.pl> <rcd3lt$1a2s$2@gioia.aioe.org>
<rcd44a$lrk$1$horizn@news.chmurka.net>
<5eea1511$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<5eea1555$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<5eea62df$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5eea62df$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Ilu pieszych padnie trupem po 1 lipca bo sie im będzie co wydawać?
Date: Wed, 17 Jun 2020 21:18:21 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 109
Message-ID: <5eea6c7f$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.97.187
X-Trace: 1592421503 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 549 83.26.97.187:54653
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5202
X-Received-Body-CRC: 917038389
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680117
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5eea62df$0$17365$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2020-06-17 o 15:06, T. pisze:
> W dniu 2020-06-17 o 15:05, T. pisze:
>>> Ja w ogóle nie mogę pojąć, jak możliwe było życie w dużym mieście
>>> bez samochodu za komuny... To pewnie była straszna trauma... :-)
>> I dodam jeszcze, że w tamtych czasach zaczynało się pracę o godz.
>> 7, urzędy - od 8 rano.
>Nie o 7 lecz o 6 rano. Wielu pracowników pracowało na 3 zmiany (6-14,
>14-22, 22-6). Traumy nie było, bo komunikacja była lepiej
>zorganizowana.
"Ja to prosze pana mam bardzo dobry dojazd"
https://www.youtube.com/watch?v=-lBf3Up1KNM
>Autobusy miejskie docierały do wiosek odległych o kilkanaście czy
>nawet kilkadziesiąt kilometrów od miast w których były fabryki i
>zakłady.
Zdarzalo sie, choc kilkadziesiat to chyba na Slasku.
A potem przyszlo nowe i zaczelo sie pytanie "a kto za to zaplaci".
>Gdzie nie dojeżdżały autobusy miejskie tam jeździły autobusy PKS.
Patrz wyzej :-)
>Ponadto jeździły specjalne autobusy lub busy tzw. przewozy
>pracownicze. Jeździły pociągi podmiejskie. Kto tylko chciał pracować
>miał pracę i w miarę godziwe wynagrodzenie, a do tego zapewniony
>transport. Nie było aż tak dużych dysproporcji pomiędzy pensjami jak
>obecnie. Bilety miesięczne
No nie bylo.
>kosztowały tyle, że nawet nie opłacało się kupować samochodu i paliwa
>do niego. Poza tym większość zakładów dopłacało pracownikom do tych
>biletów.
Przede wszystkim to nie bardzo sie dalo kupic samochod, a potem nie
bardzo sie dalo kupic paliwo do niego.
A miesieczne miejskie nadal tanie.
Ba - pod Wroclawiem LG ma/mial przewozy pracownicze, teraz bodajze
Amazon ma i to z daleka :-)
>Było dużo żłobków i przedszkoli, gdzie zaprowadzało się dzieciaki
>pieszo lub jadąc co najwyżej kilka przystanków autobusem czy
>tramwajem.
Hm, i co sie z tymi przedszkolami i zlobkami stalo ?
Bo rodzina twierdzi, ze o miejsce trzeba bylo walczyc.
A jak miejsce sie trafilo nie w drodze do pracy ... a, to jeszcze
mozna bylo prace zmienic :-)
>Często żłobki i przedszkola były pod fabrykami i zakładami.
Zakladowe ? Czyzby to znaczylo, ze tych miejskich nie starczalo ? :-P
>Dzieciaki zaprowadzało się niejako w drodze do pracy.
Tylko ten tłok w autobusach i tramwajach.
No i jak pracowales na 6 rano ...
>Opłaty za żłobki i przedszkola były śmieszne. Zakłady dopłacały.
Owszem, ale ekonomia troche wywrocona. Zlobki moze i smieszne,
samochody drogie :)
>Żyło się o wiele spokojniej, bez stresu i niepewności o jutrzejszy
>dzień.
tak do 1980, bo potem juz roznie bywalo :-)
>Kto miał większe oczekiwania mógł dorobić.
Nie bardzo mial gdzie, bo pensje jak pisales podobne.
I nadal talonu na samochod nie dostal :-)
>Większość społeczeństwa nawet nie odczuwało potrzeby posiadania
>samochodu.
Niewielu mialo, to i potrzeba byla mniejsza.
A potem wprowadzili kartki na benzyne :-)
Benzyna wydaje mi sie, ze byla relatywnie drozsza w latach 70-tych,
ale ta ksiezycowa ekonomia mogla powodowac, ze nie dla wszystkich.
W kazdym badz razie na narty jezdzilem autobusem. Zakladowym.
>Samochody kupowali ci co robili prywatę (dorabiali usługami czy też
>prowadzili prywatny interes) lub też osoby, które miały ciągoty do
>motoryzacji.
A to zalezy gdzie i kiedy. Tych prywatnych samochodow az tak znow malo
nie bylo..
>Co ciekawsze, 4-5 letnie, używane auto było warte 2 razy tyle co nowe
>z fabryki dlatego, że nowe auta były reglamentowane. Zakup nowego
>samochodu wiązał się z przedpłatą i oczekiwaniem w kolejce :)
To znow w zaleznosci od okresu. To chyba Jaruzelski wprowadzil
przedplaty,
po czym jedni dostali szybko, a inni sie nie doczekali ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.06.20 09:22 ąćęłńóśźż
- 18.06.20 10:50 J.F.
- 18.06.20 11:02 Cavallino
- 18.06.20 11:24 Poldek
- 18.06.20 11:30 J.F.
- 18.06.20 11:31 J.F.
- 18.06.20 11:49 Cavallino
- 18.06.20 12:08 Poldek
- 18.06.20 12:17 kosmos
- 18.06.20 12:52 Poldek
- 18.06.20 13:02 kosmos
- 18.06.20 13:13 Poldek
- 18.06.20 13:23 kosmos
- 18.06.20 13:28 Poldek
- 18.06.20 13:44 kosmos
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=