  • 11. Data: 2010-09-18 22:47:56
    Temat: Re: Ilosc realokowanych sektorów...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz" i72rod$jog$...@n...onet.pl

    > BTW. Ile przepracopwuje godzin srednio dysk? Bo moje 18 tys godzin to ok. 2 lata
    dzialani anon stop. w tym 40 razy startowal :)

    Zdziwiłbyś się -- średnio to są pojedyncze tysiące dla 3.5 calowych
    dysków typu HDD wbudowanych na stałe w tak zwane stacjonarne komputery
    typu desktop. Jakiś program (pewnie niejeden, ale ja znam tylko jeden
    taki) zbierał u siebie (na swoim serwerze) informacje pochądzace od
    klientów przy okazji zaglądania do SMARTa dysku i wyświetlał je
    jakoś pogrupowane/obrobione statystycznie.

    Gdy jakiś parametr (a czas pracy to też parametr) znacząco różnił się
    od przeciętnej, program krzyczał czerwonym kolorem. No i okazuje się,
    że przeciętny człowiek prawie wcale nie korzysta z dysku, :) a jednak
    potrafi popsuć taki dysk w ciągu zaledwie paru lat.

    Dyski 2.5 calowe moim zdaniem są krócej na chodzie -- zwykle ich
    właścicielom zależy na oszczędzaniu baterii notebooka czy laptopa.

    IMO najkrócej pracują dyski zewnętrzne. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 12. Data: 2010-09-19 11:36:50
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> [...]
    > że przeciętny człowiek prawie wcale nie korzysta z dysku, :) a jednak
    > potrafi popsuć taki dysk w ciągu zaledwie paru lat.

    Bo chyba duzo gorsze dla dysku jest wlaczanie i wylaczanie i wlaczanie i
    wyl;aczanie niz ciagla praca w stabilnych warunkach :)

    Wlasnie znalazlem dysk z przepracowanymi 1120 dniami i calkiem sprawny.
    Ilosc startow - 83 :)

  • 13. Data: 2010-09-19 12:25:17
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 19 Sep 2010 00:47:56 +0200
    doszła do mnie wiadomość <i73fj0$api$1@inews.gazeta.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    Masz pod ręką namiary na ten program?

  • 14. Data: 2010-09-19 13:17:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz" i74sk6$dau$...@n...onet.pl

    > Bo chyba duzo gorsze dla dysku jest wlaczanie i wylaczanie i wlaczanie i
    wyl;aczanie niz ciagla praca w stabilnych warunkach :)

    Program krzyczy niezależnie od tego, jaką anomalie odkryje.

    > Wlasnie znalazlem dysk z przepracowanymi 1120 dniami i calkiem sprawny. Ilosc
    startow - 83 :)

    Ja kiedyś rzadko :) wyłączałem komputer. Nie pamiętam stanu liczbowego
    dysków, ale coś koło tego, co podajesz. (może więcej startów) Dyski
    były w doskonałym stanie do czasu przegrzania jednego z nich poza
    komputerem. Przegrzany dysk utracił swoją zawartość (raz czytała
    się tak, raz inaczej -- nie było raportów o błędach) ale po
    ponownym zapisaniu pracował poprawnie.

    Włączanie i wyłączanie niby szkodzi, ale jeśli dysk może przeżyć 50 tysięcy
    włączeń i wyłączeń -- cóż to za szkodliwość? W czasie chłodzenia dysk zasysa
    powietrze, dlatego wyłączanie nie jest miłe.

    Moim zdaniem dyski nie są zniszczalne w warunkach normalnych. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 15. Data: 2010-09-19 13:18:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Jasiński" 8...@4...com

    > Masz pod ręką namiary na ten program?

    Nie. Ale możesz poszukać go po słowie SMART.
    Nie pamiętam jego nazwy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 16. Data: 2010-09-19 14:41:34
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 19 Sep 2010 15:18:59 +0200
    doszła do mnie wiadomość <i752qi$s7p$2@inews.gazeta.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Tomasz Jasiński" 8...@4...com

    >Nie. Ale możesz poszukać go po słowie SMART.
    >Nie pamiętam jego nazwy.

    Jak by ci skleroza minęła, to daj namiar, pół godziny w Google bez
    efektu.

  • 17. Data: 2010-09-19 15:26:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Jasiński" t...@4...com

    > Jak by ci skleroza minęła, to daj namiar, pół godziny w Google bez efektu.

    Nie mam sklerozy -- więc na razie nie minie. :)
    Musiałbym odpalić stary komputer -- tam często z tego korzystałem. :)
    A na razie raczej nadmiaru czasu nie mam.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 18. Data: 2010-09-19 15:45:47
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 19 Sep 2010 17:26:23 +0200
    doszła do mnie wiadomość <i75a36$leu$1@inews.gazeta.pl>
> [...]
    >Musiałbym odpalić stary komputer -- tam często z tego korzystałem. :)
    >A na razie raczej nadmiaru czasu nie mam.

    Jak znajdziesz czas, to daj znać, okrutna ciekawość mnie zjada.

  • 19. Data: 2010-09-19 16:54:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Jasiński" r...@4...com

    > Jak znajdziesz czas, to daj znać, okrutna ciekawość mnie zjada.

    Próbuję jednocześnie:

    {
    {
    -- znaleźć kogoś, kto mi naprawi pralkę
    albo
    -- kupić nową pralkę (już wytypowałem ofiarę)
    }
    -- kupić telewizor (też wytypowałem ofiarę)
    -- zbudować jakiś GUI ;) do moich zdjęć
    (najpierw chciałem kraść czyjeś szablony,
    metody, skrypty itp. -- ale okazało się,
    że nie warto kraść, bo cała masa ludzi
    udostępnia za darmo swoje pomysły, niemal
    zachęcając do korzystania -- z jednoczesnym
    ujawnieniem autora; mnogość ofert powala;
    zastanawiam się nad możliwością regulowania
    ustawień -- saturacja ;) hue, jasność itp.,
    bo takie skrypty też samoistnie wpadają
    w ręce a mogą przydać się do oglądania zdjęć)
    }

    Do tego mam kłopoty z nerkami i z płucami. :) Skoro ja kiedyś znalazłem,
    to i Tobie może udać się. :) Możesz też zapytać w osobnym wątku tutaj
    lub na jakiejś grupie o WinZgroźnym -- zapewne ktoś wie, o co chodzi.

    Powodzenia. :)

    -=-

    W tle pracuje fotoszop nie zważając na minioną tymczasowość bezpłatną, ludzie
    bezpłatnie udostępniają nie tylko swoje skrypty, ale i linki do podobnych zbiorów
    innych ludzi -- jak za dawnych lat z ikonami, których ciągnąłem gigabajty!!! :)
    Tylko brać i korzystać z tego!!! Można brać bezmyślnie, można czytać opisy autorów
    i ich nauki... I już chyba wiem, jak połączyć moje dążenia (jak najbardziej surowego
    wyglądu) z pożądaniami ludzi (niegubienia się) oraz z moimi technicznymi
    możliwościami...

    --
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 20. Data: 2010-09-19 22:13:15
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 19 Sep 2010 16:41:34 +0200, Tomasz Jasiński napisał(a):

> [...]
    > od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    > Jak by ci skleroza minęła, to daj namiar, pół godziny w Google bez

    SpeedFan

    --
    GLaF