  • 1. Data: 2010-09-16 07:54:01
    Temat: Arena 355W (Chieftec)
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Czy dobrze mi sie wydaje, że zasilacz Chieftec Arena 355W podźwignie
    kartę graficzną Gainward GF9600GT/512MB Golden sample? W pececie siedzi
    jeden dysk SATA, Phenom II X2 550, DVD-RW, czytnik cart pamięci - czyli
    oszczędnie.
    Tutaj specyfikacja zasilacza:
    http://www.chieftec.eu/index.php?option=com_content&
    task=view&id=403&Itemid=660

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2010-09-16 10:32:48
    Temat: Re: Arena 355W (Chieftec)
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > graficzną Gainward GF9600GT/512MB Golden sample? W pececie siedzi jeden
    > dysk SATA, Phenom II X2 550, DVD-RW, czytnik cart pamięci - czyli

    Owszem podejrzewam, że GTA IV czy Crysis nie wyciśnie więcej jak 200W z tego
    zestawu ale z OCCT bałbym się eksperymentować gdyż potrafi on wycisnąć nawet
    100W więcej. W moim przypadku z Q9400 i GTX260 GTA IV wyciska 235W, Mafia II
    270W a OCCT prawie 380W. W idle mam 95W. Sam CPU na 100% to zaledwie jakieś
    35-40W więcej mimo 4 rdzeni.

  • 3. Data: 2010-09-16 10:39:07
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > (pewnie GT240 będzie wydajniejsza i energooszczędna)?

    będzie słabsza niestety ale za to dużo mniej prądu pociągnie. Ostatnio
    sprawdzałem i5-650 z GT240 w idle to zaledwie 60W czyli niewiele więcej od
    integry.

  • 4. Data: 2010-09-16 10:42:49
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Ewentualnie którą z dostępnych na rynku kartę GF GT240 GDDR5
    (512/1024MB) wybrać zamiast Gainward GF9600GT/512MB Golden Sample

  • 5. Data: 2010-09-16 11:04:51
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Doxent pisze:

    > będzie słabsza niestety ale za to dużo mniej prądu pociągnie. Ostatnio
    > sprawdzałem i5-650 z GT240 w idle to zaledwie 60W czyli niewiele więcej
    > od integry.

    Dobra, kupiłem 9600GT o której pisałem na początku. Mam tylko nadzieje,
    że zasilacz da sobie radę (ale o O/C mogę na pewno zapomnieć - tym
    bardziej, że wersja Golden Sample jest juz fabrycznie wyżyłowana i
    pewnie pobiera nieco więcej prądu niż modele std tej karty).

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2010-09-16 11:26:39
    Od: Brunon Bluthgeld <b...@o...pl>

    W dniu 2010-09-16 13:04, OMSON pisze:

> [...]
    > bardziej, że wersja Golden Sample jest juz fabrycznie wyżyłowana i
    > pewnie pobiera nieco więcej prądu niż modele std tej karty).

    U mie 360W Chiefteca bez problemu ciągnęło moje 8800GT i przyzwoicie
    podkręconego Intela E2180. Więc twoje 9600 chyba na luzie, o ile ten AMD
    nie jest jakimś smokiem :)

  • 7. Data: 2010-09-17 10:15:45
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Brunon Bluthgeld pisze:

    > U mie 360W Chiefteca bez problemu ciągnęło moje 8800GT i przyzwoicie
    > podkręconego Intela E2180. Więc twoje 9600 chyba na luzie, o ile ten AMD
    > nie jest jakimś smokiem :)

    A nie wiesz może, która grafa w praktyce okaże sie szybsza:

    - Palit GF9600GSO/384MB DDR3 Sonic (chłodzenie Arctic Cooling NV
    Silencer 5 rev.3)

    - Gainward GF9600GT/512MB DDR3 Golden Sample

    Obydwie to fabrycznie "dopalane" modele.

    Pzdr, OMSON

    P.S. Natywna rozdzielczość mojego LCD-eka to 1920x1080 (ale nie upieram
    sie aby grać w natywnej jakby co).

  • 8. Data: 2010-09-18 20:18:43
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > - Palit GF9600GSO/384MB DDR3 Sonic (chłodzenie Arctic Cooling NV Silencer
    > 5 rev.3)
    >
    > - Gainward GF9600GT/512MB DDR3 Golden Sample
    >
    > Obydwie to fabrycznie "dopalane" modele.

    http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html

    9600GT będzie szybsza, nieznacznie chociaż 512 to lepiej niż 384 dla
    niektórych gier.