    From: "Eli" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ilo?ć dziur po odwilży przechodzi wszelkie granice!
    Date: Wed, 12 Jan 2011 12:25:37 +0100

    > Spokojnie - takie dane trzeba przeczytac jeszcze raz uwaznie,
    > sprawdzic w innych gazetach, zobaczyc u zrodla, a na koniec zajrzec do
    > ustawy budzetowej. Moze w 2009 skumulowaly sie wydatki z sasiednich
    > lat, moze w 2009 "resort planuje wydac na drogi 30mld do 2012 r".

    Otóż to. A jeszcze sprawdzić czy to tylko pieniądze bezpośrednio przekazane
    z budżetu państwa, czy też środku z Unii, czy jakieś "zaskórniaki" np.
    powiatu czy województwa, albo środki przeznaczone na coś innego przesunięte
    np. na jakiś pilny remont drogi.

    > Emeryci na emeryture

    A to gorąco popieram, szkoda że trzeba o tym mówić w ogóle. :)

    > Przez pare lat byl w ustawie o drogach publicznych zapis ze wydaje sie
    > na nie 30% wplywow z akcyzy. Teraz zapisu nie ma, gdaka sie nie
    > chwali, w budziecie trudno znalezc pozycje - czyli nikt nic nie wie.
    > Jako ze drog nowych nie przybywa - cos mi sie wydaje ze az tak duzo
    > nie wydajemy.

    No właśnie wydajemy, tylko efektów nie widać. Trudno powiedzieć jakie są
    powody, ale albo koszty budowy są bardzo mocno zawyżone i po prostu ktoś na
    tym dużo zarabia, albo buduje się ze zbyt gównianych materiałów co w
    połączeniu z rozjeżdżaniem cieżarówkami daje tragiczną trwałość takiej drogi
    i w efekcie co chwila trzeba remontować, albo wreszcie taki jest po prostu
    "urok" transportu samochodowego że jest drogi i tyle. Ja myślę że wszystko
    po trochu.

    > No coz, w krajach "nowej unii" autostrady okazuja sie kosztowac wiecej
    > niz w krajach "starej unii", wiec moze troche racji masz.
    > Z drugiej strony sa przetargi, duzo by o nich pisac - ale skoro za
    > tyle buduja, to widac nikt nie zlozyl tanszej oferty.

    Eee przetargi to żaden "problem" dla cwaniaków. ;)

    > A drogie i bezmyslne .. no, obwodnice wroclawia mozna by tak nazwac.
    > Kilometry na slupach, kto to wymyslil :-) Choc oczywiscie kierowcy
    > zasluguja na droge ktora da sie wroclawskie korki ominac - tu nie ma
    > dyskusji.

    No widzisz. Ja akurat mieszkam w mieście, gdzie jest zwyczaj budowania
    całkiem nowych dróg donikąd - bo kiedyś tam coś tam się zbuduje. I parę lat
    taka droga sobie leży odłogiem. Natomiast drogi istniejące i potrzebne od
    dawna są dziurawe jak diabli.

    > Wiesz, akurat mam fajny przyklad - jeden kawalek remontowano w
    > listopadzie, drugi latem. Niestety juz nie pamietam jaki byl zakres
    > remontu tego drugiego - ale chyba wykraczalo to poza latanie dziur.
    > A teraz dziurawy jak ser. Ten pierwszy zime przetrwal - wielki sukces
    > drogowcow, potrafia zrobic droge o wytrzymalosci ponad 2 miesiace :-)

    Drogi, o której myślę chyba nigdy nie remontowano. Jest to droga wojewódzka
    (!), zbudowana z betonowych płyt, które kiedyś pokryto warstewką asfaltu.
    Oczywiście zaraz w miejscu, gdzie płyty się łączyły, droga popękała. Potem
    jedna strona się zapadła. Teraz cała droga jest w dziurach, miejscami 30
    km/h to naprawdę max. Dodatkowo powódź lekko ją uszkodziła. Jeździłem
    tamtędy prawie codziennie do narzeczonej i szlag mnie trafiał, bo mniej
    więcej na tej samej trasie leżą tory, mimo braku ruchu całkiem nieźle
    utrzymane, zima i powodzie nic im nie robią, PKP raz na rok wytnie parę
    drzewek, wymieni jakiś podkład, dokręci śrubę i można by było jeździć, na
    pewno bez wydawania naszych miliardów - ale nieee, nie da się. Drogi też nie
    da się wyremontować, chociaż ciągle o tym gadają - to taka karta przetargowa
    w rozgrywkach politycznych, województwo mówiło jak wybierzecie prezydenta
    miasta z naszej partii to damy kasę na drogę, a jak nie to nie. Ale w końcu
    się ożeniłem, więc w sumie też dobrze się skończyło. ;)

    > A swoja droga - co sie dzieje z materialem z tych dziur ? przeciez to
    > nie mozliwe zeby tak glebokie dziury plug wyluskal ..

    Dobre pytanie...

    --
    pzdr, Eli