    From: "Eli" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ilo?ć dziur po odwilży przechodzi wszelkie granice!
    Date: Tue, 11 Jan 2011 15:11:11 +0100

    > Na drogi chwilowo idzie ponoc faktycznie okolo 20 mld, ale to dlatego
    > ze budujemy usilnie autostrady z unijnymi dotacjami.
    > I mniej wiecej tyle przychodzi z podatkow od paliw.

    > Dawniej na drogi szlo ~5 mld, i jakos starczalo na latanie dziur, nowe
    > obwodnice i nawet autostrady, choc w niewielkich ilosciach.

    > A ile naprawde idzie na drogi to chetnie bym sie dowiedzial, bo
    > ostatnio jakos nikt sie nie chce rzetelnie pochwalic.

    Pewnie dlatego, że sporo kasy "wsiąka" gdzieś po nomen omen drodze. ;) Albo
    mają taki bałagan, że nie idzie tego policzyć. Ja niedawno czytałem o ok. 30
    miliardach w 2009 roku. Dużo. Za dużo.

    > to jest oplata explicite na KFD. Ale podatkow jest sporo wiecej,
    > pytanie tylko czemu np kierowcy z akcyzy utrzymuja emerytow.

    To może od tej pory wszystkich emerytów którzy chcą jeść zatrudnimy przy
    budowie dróg? Ciągle słyszę kierowcy utrzymują to, kierowcy utrzymują tamto,
    a to g... prawda, bo drogi są w stanie pochłonąć każdą ilość pieniędzy.
    Zwłaszcza autostrady, których budowa jest horrendalnie droga i nieraz czyta
    się że w danym roku wydaliśmy parę miliardów a niewiele km drogi A-ileśtam
    przybyło. :/ Moim zdaniem kierowcy są robieni w konia wcale nie na dużej
    akcyzie, tylko na drogich i bezmyślnych budowach.

    > Albo czemu rzad woli wyplacac zasilki zamiast remontowac drogi.

    Nie znam nikogo z prawem do zasiłku (choć bezrobotnych znam dużo) to Ci nie
    powiem. Natomiast remonty dróg obserwuję na co dzień, idą pełną parą. Tyle
    że efekty widać przez rok-dwa, a potem znów jest po staremu. Ciężarówki
    rozjeżdżą, po zimie popęka, znowu łatają i od nowa...

    W sumie ja jeżdżę autem głównie dlatego że mi pociągi zarżneli tam gdzie
    potrzebowałem. Bo niby nie ma kasy. A na remonty nie dające na dłuższą metę
    żadnych efektów jest (no na tej drodze o którą mi chodziło akurat nie ma i
    nie będzie, jest ser szwajcarski co najmniej do 2016 jak to zapowiedział
    szanowny pan marszałek województwa bodajże). :/

    --
    pzdr, Eli