  • 1. Data: 2009-03-21 06:08:43
    Temat: Ile wytrzyma canon?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Taki temat na sobotę :)

    Koleżanka zapakowała do pralki razem z skarpetkami swojego ukochanego
    canona G5. Dwie godziny prania na prawie półtora tysiąca obrotów.
    Oczywiście skojarzenie faktów nastąpiło przy wyciąganiu rzeczy.. :)

    No i oczywiście pierwsza myśl - na kaloryfer, oczywiście bez akumulatora
    i karty :)
    Jak już aparat się grzał w najlepsze zadzwoniła się wyżalić, na co
    kazałem kupić wody destylowanej i szybko przemyć go w tym..

    Aparat przeszedł z 10 kąpieli w tym, oczywiście rozkręcony gdzie i jak
    tylko się dało. Potem powolne spokojne wysychanie. Zanim jeszcze dosechł
    miał czyszczenie płytek w środku, bo niestety mimo destylowanej wody i
    wielu kąpieli dopiero po częściowym wyschnięciu było widać gdzie zalegał
    proszek.

    Po dwóch tygodniach dostałem się do ładowarki - odpalam - działa :)

    Straty polegają przede wszystkim na obiektywie, którego nie czyściłem,
    na szkiełkach został proszek i kontrast jest teraz taki umowny. Poza tym
    wszystko działa jak należy. No może obiektyw trzeba by jeszcze nasmarować.

    Kiedyś to robili porządne aparaty :)

    Aha, jak by ktoś pytał czy ten canon jest chociaż częściowo uszczelniony
    to odpowiem, że obiektyw w sporym stopniu tak - jak już wpuści wodę...
    strasznie ciężko się jej pozbyć z środka :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 2. Data: 2009-03-21 07:01:09
    Temat: Re: Ile wytrzyma canon?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.03.2009 dominik <n...@d...kei.pl> napisał/a:
> [...]
    > canona G5. Dwie godziny prania na prawie półtora tysiąca obrotów.
    > Oczywiście skojarzenie faktów nastąpiło przy wyciąganiu rzeczy.. :)

    A nie kupiła by jakiegoś nowszego canona, może nawet dslr'a przed kolejnym
    praniem? Sądze, że sporo osób z grupy będzie bardzo zainteresowanych :)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-03-21 07:10:05
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Straty polegają przede wszystkim na obiektywie, którego nie czyściłem,
    > na szkiełkach został proszek i kontrast jest teraz taki umowny. Poza tym
    > wszystko działa jak należy. No może obiektyw trzeba by jeszcze nasmarować.

    Kup nowy obiektyw :) Mój A610 też już sporo przeszedł, może prania nie, ale
    zamoczenie, upadek z 1 piętra itd. I tylko 2x zmieniałem mu obiektyw - i raz
    obudowę, ale to dla estetyki - nie była połamana tylko nieźle porysowana.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 4. Data: 2009-03-21 07:57:21
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    dominik wrote:
    > Po dwóch tygodniach dostałem się do ładowarki - odpalam - działa :)

    Niezle. :) Zwykle w takich sytuacjach (co najmniej) blokuje sie migawka
    lub przyslona. Z tym, ze wnetrznosci powinienes umyc nie woda, lecz
    izopropanolem - on nie tylko wypycha resztki wody, ale tez skuteczniej
    wyplukuje osad. Jak dlugo podziala? Roznie moze byc, w kazdym razie nie
    mozna wykluczyc, ze padnie dosc szybko. A ten obiektyw jednak bym
    wyczyscil... :)

    k,

  • 5. Data: 2009-03-21 09:00:40
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    KILu pisze:
    > Niezle. :) Zwykle w takich sytuacjach (co najmniej) blokuje sie migawka
    > lub przyslona.

    Po prostu tej części się nie tykałem. Jak go otworzyłem zaraz po
    dostarczeniu, to w środku były bańki mydlane :)
    Jako, że aparat przeszedł pranie z akumulatorem, do tego jest jeszcze
    bateryjka do podtrzymywania zegarka - wiele temu nie wróżyłem. Po prostu
    się nie zabierałem za część z obiektywem poza myciem ogólnym.

    > Z tym, ze wnetrznosci powinienes umyc nie woda, lecz
    > izopropanolem - on nie tylko wypycha resztki wody, ale tez skuteczniej
    > wyplukuje osad.

    Wiesz... elektronikę to spokojnie zdążyłem porozkręcać i powymywać - nie
    ma na niej najmniejszego śladu. Został jedynie obiektyw, za który już
    nie chciałem się brać wtedy bo i po co jak nie wiadomo czy to przeżyje i
    tak. Zresztą tak czy siak trzeba to rozdłubać na części, nasmarować
    mechanikę itd.. Na to jest czas teraz. Ten aparat do obiektywu wpuszcza
    wodę i nie bardzo chce wypuścić :)

    > Jak dlugo podziala? Roznie moze byc, w kazdym razie nie
    > mozna wykluczyc, ze padnie dosc szybko. A ten obiektyw jednak bym
    > wyczyscil... :)

    No za czyszczenie w serwisie powiedzieli 350zł i się nie dziwię bo
    pierniczenia się z tym wiele :)
    Tak czy siak będę próbował w wolnej chwili.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 6. Data: 2009-03-21 09:04:46
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marcin Debowski pisze:
    > A nie kupiła by jakiegoś nowszego canona, może nawet dslr'a przed kolejnym
    > praniem? Sądze, że sporo osób z grupy będzie bardzo zainteresowanych :)

    Znajomy wykąpał w rzece A100. poszedł bezpiecznik - wymiana w serwisie
    50zł, oczywiście pogwarancyjna już bo nie uznali tego na niej. Aparat
    działa do dziś i jest w pełni funkcjonalny :)

    Jak z czystością rzek u nas to chyba wiemy ;) Zdarzenie miało miejsce
    już spory kawałek czasu temu.

    Gdyby to była lustrzanka to by nie było najmniejszego problemu.. Tylko
    obiektyw został zasyfiony już i jako kompakt ciężej się do niego dostać.
    Przy lustrze do samej matrycy by wystarczyło, a szkło naprawić trochę
    łatwiej jak jest osobno :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 7. Data: 2009-03-21 11:36:11
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    dominik wrote:
    > Przy lustrze do samej matrycy by wystarczyło, a szkło naprawić trochę
    > łatwiej jak jest osobno :)

    Oj, zdziwilbys sie. :) Wspolczesne szkla bywaja duzo bardziej zlozone, niz
    przecietny obiektyw w kompakcie. W dodatku przy skladaniu (o ile uprzednio
    sie do niego dobierzesz...) musisz bardziej uwazac na precyzje i czystosc.
    W kompaktach czasem obiektywy sa "jednorazowe" - by dostac sie w niektore
    miejsca, musisz rozebrac caly aparat i caly obiektyw, odlutowac tasmy (te
    od migawki, przyslony, silnika AF, czujnikow itd.)... W dodatku czesto
    prawie kazda srubka jest inna, duza trudnosc stanowi tez samo rozgryzienie
    jak oni to zlozyli (choc to dotyczy takze - a moze w szczegolnosci -
    obiektywow do lustrzanek). Rozbierajac cos takiego po raz pierwszy zawsze
    musisz sie liczyc z tym, ze juz tego nie zlozysz. :)

    k,

  • 8. Data: 2009-03-21 12:26:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Mar 2009, Adam Wysocki wrote:

    > Kup nowy obiektyw :) Mój A610 też już sporo przeszedł, może prania nie, ale
    > zamoczenie, upadek z 1 piętra itd. I tylko 2x zmieniałem mu obiektyw

    ...tak z ciekawości - ile toto kosztuje (obiektyw znaczy,
    razem z wymianą)?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-03-21 13:08:25
    Od: Bartosz Nazar <"m2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    dominik pisze:
    > Taki temat na sobotę :)

    Kolega robiąc zdjęcia z kajaka utopił Sony H9 w jeziorze.
    Aparat pracował - włączony LCD i wysunięty obiektyw.
    Wyciągnął po jakichś 8 sekundach jak sam się pozbierał (przechył).
    Po trzech tygodniach leżenia na półce, żadnego kaloryfera itp.,
    wszystko działa jak nowe, a ja nie widzę różnicy w zdjęciach.
    Wysuw obiektywu równie cichy jak wcześniej. Tada!

    pozdrawiam!
    Bartosz Nazar

  • 10. Data: 2009-03-23 06:43:58
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    > ...tak z ciekawości - ile toto kosztuje (obiektyw znaczy,
    > razem z wymianą)?

    Obiektyw ok. 150, wymiana nie wiem, wymieniam sam.

    --
    http://www.gophi.pl/