  • Data: 2011-03-27 21:52:17
    Temat: Re: Ile warte są te tanie lutownice pistoletowe (grzałkowe)
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-27 11:23, Atlantis pisze:
    > Ostatnio odmówiła posłuszeństwa moja stara lutownica transformatorowa,
    > pamiętająca jeszcze lata dziewięćdziesiąte. Być może uda się ją jeszcze
    > naprawić, ale chwilowo nie mam na to czasu, a jakiś zamiennik by się
    > przydał. Nie wykonuję żadnych skomplikowanych prac na delikatnych
    > elementach, więc nie potrzebuję żadnej stacji ze stabilizacją i
    > regulacją temperatury.

    Stabilizacja ma sens także po to żeby mieć dość dużą moc pozwalającą
    szybko dogrzać grot a nie obawiać się jego przegrzewania. Jak ci
    wystarcza transformatorówka to kup taką nową. Ja ich nie lubię bo trzeba
    bez sensu pstrykać żeby się grot nie przegrzewał jak się lutuje coś
    więcej niż jeden drucik. Co nie zmienia faktu ze mam 3 transformatorówki
    (oprócz 2 oporowych ze stabilizacją i 1 hot air) - to wszystko na jedną
    osobę :)
    Pistoletowa oporowa to trochę nieporozumienie. Zwłaszcza że za 40 zł
    można mieć stację ze stabilizacją.
    http://allegro.pl/stacja-lutownicza-lutownica-z-term
    ostat-50w-zd-98-i1510708163.html
    Weller to nie jest ale koledzy mają takie i nie narzekają za bardzo.

    MD