    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Ile prądu w akumulatorze
    Date: Tue, 23 Feb 2010 22:41:45 +0100

    On Tue, 23 Feb 2010 16:47:44 +0100, Lucjan J.A. Tumim wrote:
    >Jak długo będzie świecić żarówka jeśli mam akumulator 23A 12V.
    >Pogubiłem sie i nie wychodzi mi nic sensownego.
    >Mam akumulator 23Amery.

    Masz akumulator 23 Amperogodziny. [Ah]

    Tak z grubsza to on daje 2.3A przez 10h. Czyli zarowke 25W 12V moze
    tyle swiecic.

    >I teraz 23A*12V to w sumie 276Watów mam w akumulatorze.

    Watogodzin.

    >Czyli wychodzi, ze moge użyć tego akumulatora do zasilenia żarówki przez
    >ile? 24 minuty?

    Ale jakiej zarowki - 500W ?
    Przy wiekszych pradach bywa gorzej.

    >jaki powinienem kupić prostownik do żelowego akumulatora?

    Taki dostosowany do zelowych. Musi dobrze pilnowac napiecia.

    >Czy jak mam akumulatorek 1200mAh 1.5V (paluszek AA)

    One z reguly sa 1.2V nominalnie, a naprawde 1.4 do 1.0V

    >i diodę 1.5V to ile może mozna działać?

    A co to za dioda - podczerwona ?

    W diodzie prad jest istotny, swiecenie moze byc i przy 1mA, co starczy
    na 1200h. Ale jasno przy tym nie bedzie.

    Odpowiedni uklad zasilania diody to osobna sprawa. jeden akumulatorek
    moze nie starczyc.

    J.