  • Data: 2010-02-23 21:09:14
    Temat: Re: Ile prądu w akumulatorze
    Od: LP <kris_gor@bez_tego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lucjan J.A. Tumim pisze:

    > A gdzie dowiem sie jaki to rodzaj?
    > Przejrzalem nigdzie nie ma Pb ale moze to jakos jest zaznaczane?

    Raczej powinno być zaznaczone. Np. znaczek przekreslony kosza na śmieci
    i obok Pb.

    > I coś co może nie jest oczywiste. Czy warto by było poszukac UPS-a na 12V i
    > w ten sposób ładowac akumulator? Chodzi o to czy taka przetwornica DC na AC
    > w takim UPS jest bardziej wydajna niz zwykla z zapalniczki ? Moze warto było
    > by naladowac akumulator i jak trzeba podpiąc do UPS-a?

    Nie wiem do czego zmierzasz, bo tak na dobrą sprawę to do czego to ma
    służyć, bo już się zaczynam gubić.

    > czy to znaczy, ze dla niego taka optymalna temp. jest 25 stopni skoro podaja
    > rozne dane dla tej temperatury? Moglbym miec inna pojemnosc przy innej
    > temperaturze (chodzi o to czy jest to np. 30% roznicy)

    Wszystko zależy od producenta, trzeba patrzeć na wykresy, ogólnie niskie
    temperatury akumulatorom nie służą i znacznie tracą wtedy na
    pojemności.