  • Data: 2010-02-23 20:33:04
    Temat: Re: Ile prądu w akumulatorze
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl> szukaj wiadomości tego autora

    LP wrote:

    > Z tego co pamiętam to akumulatorów ołowianych nie powinno się
    > rozładowywać ponizej 10.5[V] (lub coś koło tego), bo zachodzą
    > wtedy już w nim zmiany, które są już nieodwracalne, a co za tym
    > idzie akumulator straci na pojemności i zywotności.

    A gdzie dowiem sie jaki to rodzaj?
    Przejrzalem nigdzie nie ma Pb ale moze to jakos jest zaznaczane?

    I coś co może nie jest oczywiste. Czy warto by było poszukac UPS-a na 12V i
    w ten sposób ładowac akumulator? Chodzi o to czy taka przetwornica DC na AC
    w takim UPS jest bardziej wydajna niz zwykla z zapalniczki ? Moze warto było
    by naladowac akumulator i jak trzeba podpiąc do UPS-a?

    Akumulator ładuję z panelu słonecznego (ale idzie to jak krew z nosa) wiec
    czasem chciałbym po prostu naładować na maksa i potem tylko panel
    doładowywałby tyle ile trzeba.

    I jeszcze jedno. Po przeczytaniu sugerowanej strony wiem, ze najlepiej
    akumulatory czuja sie przy 20 stopniach na moim jest napisane

    Charakterystyka napięć (25 stopni C)

    czy to znaczy, ze dla niego taka optymalna temp. jest 25 stopni skoro podaja
    rozne dane dla tej temperatury? Moglbym miec inna pojemnosc przy innej
    temperaturze (chodzi o to czy jest to np. 30% roznicy)