  • 11. Data: 2011-03-01 19:21:12
    Temat: Re: Ile piko maj? te kondziory?
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wmak <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

  • 12. Data: 2011-03-01 19:27:41
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wmak <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

  • 13. Data: 2011-03-01 19:33:05
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    alex <o...@w...pl> napisał(a):

    > zewrzeć‡ to na krótko ?

    Ścieżkę naprawić a warystor zainstalować prawidłowy - 275V AC i nie mniejszej
    mocy.

  • 14. Data: 2011-03-01 19:37:55
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Ten warystor miał napięcie 275 V AC tak dobrane, by uratować urządzenie
    > właśnie przed tym, co Tobie się przytrafiło.

    Warystor nie jest na to. On ma tłumić krótkie przepięcia występujące w
    sieci.
    Przy podłączeniu na stałe do wyższego napięcia jest bez szans i musi się
    spalić (najpierw na zwarcie).

    > Przy wzroście napięcia ponad te 275V zaczyna gwałtownie przewodzić i przy
    > omyłkowym podaniu międzyfazowego 400V popłynie prąd który powinien
    > "wywalić"
    > domowe zabezpieczenie.
    I może nie uszkodzić warystora ?
    Załóżmy, zabezpieczenie 10A. To w sytuacji granicznej w warystorze jakieś
    3kW (300V x 10A).
    Czy jego wymiary wyglądają, na coś o takiej mocy ?

    > Przy pracy urządzenia z prawidłowym napięciem warystor nie jest potrzebny,
    > zastąpienie go jakimś na wyższe napięcie nie ma sensu, bo nie zabezpieczy
    > przed następnym przepięciem.

    Jak definiujesz pracę przy prawidłowym napięciu?
    Normalna sieć, czy jakieś laboratoryjne źródło bez żadnych przepięć ?
    P.G.

  • 15. Data: 2011-03-01 22:37:12
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Warystor nie jest na to. On ma tłumić krótkie przepięcia występujące w
    > sieci.

    O przepięciach próbowałem dwukrotnie powyżej napisać ale kompowi lub Usenetowi
    coś odbiło i dochodziło "nic".

    > Przy podłączeniu na stałe do wyższego napięcia jest bez szans i musi się
    > spalić (najpierw na zwarcie).

    I właśnie to zwarcie + bezpiecznik (albo ścieżka) w przypadku nadmiernego
    napięcia ratuje elektronikę, a warystor ma "zginąć na polu chwały".

  • 16. Data: 2011-03-02 12:27:16
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > I właśnie to zwarcie + bezpiecznik (albo ścieżka) w przypadku
    nadmiernego
    > napięcia ratuje elektronikę, a warystor ma "zginąć na polu chwały".

    Zapominasz o napięciu ochrony. To, że warystor zginie na polu chwały nie
    oznacza jeszcze, że na pewno ochroni to, co jest za nim, gdyż to zależy od
    prądu zwarcia, jaki popłynął. A napięcia ochrony wbrew pozorom są dosyć
    wysokie, zresztą wystarczy popatrzeć w charakterystykę. Warystor na 275V
    przy 430V pobiera 1mA (czyli jeszcze nie pracuje) a przy 100A prądu
    zwarcia (osiągalna wartość!) ma napięcie ochrony 710V. Ciekawe, co na to
    elektronika, która jest dalej :)

    e.

  • 17. Data: 2011-03-02 18:33:19
    Temat: Re: Ile piko mają te kondziory?
    Od: alex <o...@w...pl>

    No i płyta śmiga, czyli 400V jej nie zaszkodziło

    dzięki i pozdrawiam