  • 21. Data: 2010-01-29 23:40:12
    Temat: Re: Ile kosztująprzeglądy gwarancyjne w ASO ...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jerzu" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:rnn6m59qkseriaq8ndbsj48q080ga3gok7@4ax.com...

    > Chyba w USA.

    Sugerujesz, że w USA jest może inne paliwo???
    Czy może inne filtry do auta wstawiają?

    Przechejałem ponad 400 tysięcy km na oryginalnym filtrze
    paliwa w swojej toyocie camry 1995. Jezdzilem nia od maja 1998
    roku do listopada 2009. A Ty ile już filtrów zmieniłeś?

    Warto siegnac do jakiejs publikacji producenta (nie z ASO!!)
    i wyczytac tam jak czesto producent (nie serwis) zaleca
    wymiane filtra paliwa...

    Zeby sie nie okazalo ze potem wedlug zalecen serwisu, nie fabryki
    wymieniles na swoj koszt pol samochodu bo sluchasz co Ci mowia
    w serwisie i godzisz sie na wszystko co zaproponuja...

    Nie zdziwilbym sie gdyby filtr paliwa oryginalnie zainstalowany
    w aucie w fabryce byl "dozywotni" a po pierwszej wymianie na
    jakis rzemieslniczy wynalazek musisz potem wymieniac co roku
    bo Ci sie zapycha...

  • 22. Data: 2010-01-29 23:57:28
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 16:40:12 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Warto siegnac do jakiejs publikacji producenta (nie z ASO!!)
    >i wyczytac tam jak czesto producent (nie serwis) zaleca
    >wymiane filtra paliwa...

    Co to jest "publikacja producenta"?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 23. Data: 2010-01-30 00:11:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Co to jest "publikacja producenta"?

    To jest kawałek papieru lub innego nośnika (np. plik pdf)
    który został opublikowany przez producenta samochodu
    a nie jest papiórkiem opublikowanym przez dział marketingu
    z ASO - to oczywiste że serwis będzie "zalecał" wymianę
    połowy samochodu co dwa tygodnie bo na tym trzepią kasę.

    W Twoim interesie jest oszczędzać kasę i wymieniać tylko to
    co jest zalecane do wymiany przez producenta samochodu
    a nie to co chce abyś wymienił serwisant... Kapujesz?

    Tu masz przyklad takiej publikacji od Hondy:

    http://www.hondalac.com/service/Bulletins/x03-048e%2
    0revised.pdf

  • 24. Data: 2010-01-30 00:44:05
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 17:11:47 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

> [...]
    >z ASO - to oczywiste że serwis będzie "zalecał" wymianę
    >połowy samochodu co dwa tygodnie bo na tym trzepią kasę.

    No to taki papier stwierdza, że w moim aucie filtr paliwa wymienia się
    co 80 tys. km.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 25. Data: 2010-01-30 03:35:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 16:40:12 -0600, Pszemol wrote:

> [...]
    >paliwa w swojej toyocie camry 1995. Jezdzilem nia od maja 1998
    >roku do listopada 2009. A Ty ile już filtrów zmieniłeś?

    Ja zmienilem dwa. Z powodu zapchania. Ale to chyba zle paliwo bylo.
    Przy czym filtry byly dodatkowe, oryginalne sie jakos nie zapchaly.

    >Nie zdziwilbym sie gdyby filtr paliwa oryginalnie zainstalowany
    >w aucie w fabryce byl "dozywotni" a po pierwszej wymianie na

    Pierwszy jest w baku i nie przewiduje sie wymiany.

    >jakis rzemieslniczy wynalazek musisz potem wymieniac co roku
    >bo Ci sie zapycha...

    Ale jakas przyczyna zapychania jest ..

    J.

  • 26. Data: 2010-01-30 04:59:16
    Od: Janusz <j...@g...pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > w aucie w fabryce byl "dozywotni" a po pierwszej wymianie na
    > jakis rzemieslniczy wynalazek musisz potem wymieniac co roku

    Zywotnosc filtra paliwa zalezy tylko i wylacznie od jakosci (czystosci)
    paliwa. Zadne wiec zalecenia kogokolwiek nie maja zadnego znaczenia.
    Zaden producent filtrow czy samochodow nie jest w stanie przewidziec
    jakie paliwo zostanie wlane do zbiornika.

  • 27. Data: 2010-01-30 05:23:56
    Od: Janusz <j...@g...pl>

    Jacek Bronowski wrote:

    >............................. Widze tylko 4 przypadki kiedy warto korzystac z ASO:
    1. gwarancja (jezeli
    > nie da sie inaczej) 2. przypadki skomplikowane technicznie, z ktorymi inni
    > nie moga sobie poradzic (brak dokumentacji, urzedzen itp). 3. ASO prowadzi
    > ojciec lub stryjek. 4. naprawiamy bezgotowkowo szkode z OC sprawcy...
    >
    > pozdr.
    > Jacek Bronowski

    Swieta racja. Powiedziec ASO czy p. Jozkowi "prosze zrobic serwis" to
    nic innego jak powiedziec "tu jest moj portfel,prosze brac ile dusza
    zapragnie". Oni kochaja takie uslugi jak wymiana filtra powietrza,
    sprawdzenie dzialania klaksonu itp.
    Jak na razie nigdy nie zdazylo mi sie powiedziec: "przyjechalem tu na
    servis po xyz km".
    Obecne 4kola mam od nowosci (do dzisiaj troche ponad 270 000km) ale gdy
    musze korzystac z warsztatu to daje konkretne zlecenie, np wymienic plyn
    chlodniczy, wymienic klocki, wymienic olej w silniku, itd. Zeby nie bylo
    watpliwosci to na wstepie zaznaczam: "za zadne inne prace placil nie
    bede, jezeli zauwazycie jakis problem z autem prosze mi przedzwonic
    zanim zabierzecie sie za jego usuniecie".

  • 28. Data: 2010-01-30 08:04:12
    Od: "GlennBp" <l...@o...pl>

    > "GlennBp" <l...@o...pl> wrote in message
    >
    > Wszystkie filtry? To znaczy które?
    > Rozumiem że filtr oleju wymieniono przy wymianie oleju...
    > Pewnie zmieniono też filtr powietrza.
    >
    > Jakie masz jeszcze filtry?
    > Filtr powietrza do klimy w kabinie? Wymieniono go?
    > Filtr paliwa, którego się praktycznie nie wymienia w aucie?
    > Wymieniono go? Żadne więcej filtry mi do głowy nie wpadają...
    Nie wymienia się filtra paliwa w dieslu???
    Wracajac do pytania, wymieniono:
    - filtr oleju, powietrza, paliwa, "przeciwpylkowy".

    > Co to znaczy "dolano"? Wyparowało 2 litry???
    To dobre pytanie.

  • 29. Data: 2010-01-30 11:54:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 21:23:56 -0700, Janusz wrote:
> [...]
    >bede, jezeli zauwazycie jakis problem z autem prosze mi przedzwonic
    >zanim zabierzecie sie za jego usuniecie".

    A jaka byla reakcja ASO w pierwszym roku ?
    "filtr wymienilismy zgodnie ze zleceniem, ale musi sie pan teraz do
    nas zglosic na przeglad, bo panu gwarancja wygasnie" ? :-)

    Druga sprawa - z jakiegos testu ASO: auto mialo cos 104kkm, ale
    udawali ze swiezo kupione, wiec zlecano "duzy przeglad" nalezny po
    120kkm. Rozsadnie, bo to i paski nowe itp. A niektore ASO i tak to
    olaly, bo "przy 105kkm robi sie maly przeglad".

    No coz, twoje podejscie moze i dobre jest, tylko:
    -wielu ludziom moze sie nie chciec sprawdzac auta. oddaja na
    _przeglad_ i licza ze ktos sprawdzil klocki, tarcze, paski i co tam
    jeszcze. Robocizna kosztuje.

    -skad wiesz co i kiedy wymienic ? Albo sie zgadzasz z wykazem
    producenta [jest jeszcze klientowi dawany ?], ktory powinno i ASO
    stosowac, albo jestes madrzejszy. Czasem wydaje sie to oplacalne,
    czasem moze sie zemscic, jak ci np odpalic nie chce daleko od domu,
    a producent zaleca wymiane szczotek w rozruszniku co 120kkm.
    Czasem mozna o czyms nie wiedziec, czy jak np w nubirze - napisano ze
    pasek wymienia sie co 90kkm, a ASO wymienia co 60kkm. Bo ASO juz sie
    dowiedzialo ze on peka przy 80kkm, i producent czy importer im
    stosowna informacje rozeslal.

    J.

  • 30. Data: 2010-01-30 14:03:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Sugerujesz, że w USA jest może inne paliwo???
    > Czy może inne filtry do auta wstawiają?
    > Przechejałem ponad 400 tysięcy km na oryginalnym filtrze
    > paliwa w swojej toyocie camry 1995. Jezdzilem nia od maja 1998

    W USA sprzedawali Camry z dieslem?

    Pozdrawiam
    Pawel