  • Data: 2010-01-30 11:54:19
    Temat: Re: Ile kosztują przeglądy gwarancyjne w ASO ...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Jan 2010 21:23:56 -0700, Janusz wrote:
    >Jak na razie nigdy nie zdazylo mi sie powiedziec: "przyjechalem tu na
    >servis po xyz km".
    >Obecne 4kola mam od nowosci (do dzisiaj troche ponad 270 000km) ale gdy
    >musze korzystac z warsztatu to daje konkretne zlecenie, np wymienic plyn
    >chlodniczy, wymienic klocki, wymienic olej w silniku, itd. Zeby nie bylo
    >watpliwosci to na wstepie zaznaczam: "za zadne inne prace placil nie
    >bede, jezeli zauwazycie jakis problem z autem prosze mi przedzwonic
    >zanim zabierzecie sie za jego usuniecie".

    A jaka byla reakcja ASO w pierwszym roku ?
    "filtr wymienilismy zgodnie ze zleceniem, ale musi sie pan teraz do
    nas zglosic na przeglad, bo panu gwarancja wygasnie" ? :-)

    Druga sprawa - z jakiegos testu ASO: auto mialo cos 104kkm, ale
    udawali ze swiezo kupione, wiec zlecano "duzy przeglad" nalezny po
    120kkm. Rozsadnie, bo to i paski nowe itp. A niektore ASO i tak to
    olaly, bo "przy 105kkm robi sie maly przeglad".

    No coz, twoje podejscie moze i dobre jest, tylko:
    -wielu ludziom moze sie nie chciec sprawdzac auta. oddaja na
    _przeglad_ i licza ze ktos sprawdzil klocki, tarcze, paski i co tam
    jeszcze. Robocizna kosztuje.

    -skad wiesz co i kiedy wymienic ? Albo sie zgadzasz z wykazem
    producenta [jest jeszcze klientowi dawany ?], ktory powinno i ASO
    stosowac, albo jestes madrzejszy. Czasem wydaje sie to oplacalne,
    czasem moze sie zemscic, jak ci np odpalic nie chce daleko od domu,
    a producent zaleca wymiane szczotek w rozruszniku co 120kkm.
    Czasem mozna o czyms nie wiedziec, czy jak np w nubirze - napisano ze
    pasek wymienia sie co 90kkm, a ASO wymienia co 60kkm. Bo ASO juz sie
    dowiedzialo ze on peka przy 80kkm, i producent czy importer im
    stosowna informacje rozeslal.

    J.