  • 81. Data: 2010-06-13 01:37:20
    Temat: Re: Ibiza w super stanie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:021716194goto0emkjg1ft5qamf57snovh@4ax.com...

    > A nie bylo to przypadkiem tak ze kilkuletniego samochodu po sredniej
    > stluczce nie oplaca sie oficjalnie naprawiac, wiec sie konczy z "total
    > loss" ?
    >
    > W koncu sprowadzanie zlomu z USA mija sie z celem - rozbitki mozna
    > w Niemczech znalezc, nie trzeba placic za daleki transport, latwiej o
    > czesci itp ..

    Moze rozbitki sa tansze w USA skoro sie jednak oplaca?

  • 82. Data: 2010-06-13 01:44:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A jakiej bazie danych ?

    W bazie przechowującej samochody według VIN.

    > Ale tu nie USA.

    No współczuję Ci szczerze :-)

    > to podaj adres do bazy belgijskiej :-P

    Myślałem że to cywilizowane państwo - sugerujesz
    że jest tam dzika dżungla?

    > P.S. A jak to w USA dziala ? Ubezpieczalnie nie doszly do tego ze
    > wiecej zarobia jak sprzedadza wraka z czystym "title" ? :-)

    Widać za mało Polaków-kombinatorów pracuje w zarządzie... ;-)
    Wbrew pozorom dużym firmom nie opłaca się kombinować
    na takich drobiazgach. Mała wpadka i idziesz na dno, po co?
    Już i tak zarabiają miliardy w tym biznes plan jaki mają...

    > Jak w ogole ten title wyglada i czy nie ma mozliwosci jego wymiany ?

    Title to dokument z zabezpieczeniami przed podrabianiem podobnymi
    do banknotów: znaki wodne, mikro-druk, jakieś hologramy, itp...
    Wymianę robi się przy każdej sprzedaży - to "title" to po naszemu
    po prostu tytuł własności. Jak sprzedajesz auto to w odpowiednim
    miejscu tego dokumentu podpisujesz jako sprzedawca, kupujący
    wypełnia Ci i podpisuje odziurkowany fragment tego papieru, odłączasz
    je i traktujesz jako minimalną umowę kupna/sprzedaży. Z tym świstkiem
    idziesz do urzędu i wyrejestrowujesz odkręcone wcześniej tablice...
    Jak go zgubisz to idziesz do urzędu i pewnie bulisz za wystawienie,
    duplikatu, o ile nie ma adnotacji w bazie danych że auto sprzedałeś
    czy zajął Ci go bank za niepłacenie rat kredytu, itp, itd...

  • 83. Data: 2010-06-13 07:48:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Jun 2010 18:37:20 -0500, Pszemol wrote:

    >Moze rozbitki sa tansze w USA skoro sie jednak oplaca?

    A moze wcale nie byly tak mocno rozbite jak to sie niektorym wydaje ?

    J.

  • 84. Data: 2010-06-13 07:48:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Jun 2010 18:44:09 -0500, Pszemol wrote:

    >No współczuję Ci szczerze :-)

    Ja tam specjalnie nie narzekam :-)

    >Myślałem że to cywilizowane państwo - sugerujesz
    >że jest tam dzika dżungla?

    Mniej wiecej, najgorszy element ze wszystkich stanow europy :-)

    >Widać za mało Polaków-kombinatorów pracuje w zarządzie... ;-)
    >Wbrew pozorom dużym firmom nie opłaca się kombinować
    >na takich drobiazgach. Mała wpadka i idziesz na dno, po co?

    Ale jaka wpadka ? Wyplacasz odszkodowanie i przejmujesz wraka, jak
    przejales tak sprzedajesz i reszta cie nie obchodzi. Co prawda to USA,
    i ktos cie moze kiedys zaskarzyc.

    >Już i tak zarabiają miliardy w tym biznes plan jaki mają...

    A konkurencja ich nie podgryza ?

    >Title to dokument z zabezpieczeniami przed podrabianiem podobnymi
    >do banknotów: znaki wodne, mikro-druk, jakieś hologramy, itp...
    >Wymianę robi się przy każdej sprzedaży -

    I informacja o tym "salvage" nie znika, czy z grzebania po bazach
    carfax zyje ?
    A tak swoja to jak to jest - dostep do baz jest platny a oni maja
    znizke, czy kazdy moze sobie sprawdzic, ale oni znaja adres ?

    A nabywca jak odjezdza ?

    J.

  • 85. Data: 2010-06-13 18:04:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A moze wcale nie byly tak mocno rozbite jak to sie niektorym wydaje ?

    Gdyby nie byly mocno rozbite to ubezpieczalnia nie skasowalaby
    ich na straty i nie sprzedala jako rozbitka na aukcji dla dealerów
    tylko zostalyby naprawione w USA i oddane wlascicielowi.

  • 86. Data: 2010-06-13 18:21:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ja tam specjalnie nie narzekam :-)

    No jakoś wyczuwam po tonie głosu niezadowolenie :-)

    > Mniej wiecej, najgorszy element ze wszystkich stanow europy :-)

    To dlatego z Krakowa do Bukseli można już za $40 polecieć
    bo nikt tam nie chce podróżować? :-)
    http://www.kayak.com/explore/#/KRK?a=any&d=any&fb=40
    ,180&l=any&ll=48.806863,16.962891&ns=n&s=0&t=0,100&z
    =5

    > Ale jaka wpadka ? Wyplacasz odszkodowanie i przejmujesz wraka, jak
    > przejales tak sprzedajesz i reszta cie nie obchodzi. Co prawda to USA,
    > i ktos cie moze kiedys zaskarzyc.

    Zapominasz że są jakieś standardy naprawy, jakieś milimetry
    precyzji jakie auto po naprawie musi spełniać, jakieś reguły
    pracy takich ubezpieczalni wspólne dla całej federacji i też
    szczegółowe dla każdego stanu w USA - właśnie konkurencja
    pierwsza by Cię podkablowała gdyby coś takiego wyszło na jaw.

    > A konkurencja ich nie podgryza ?

    Konkurencja właśnie kontroluje czy przeciwnik gra zgodnie
    z regułami, inaczej będą głośno drzeć ryja aby usłyszał kto trzeba.

> [...]
    > A tak swoja to jak to jest - dostep do baz jest platny a oni maja
    > znizke, czy kazdy moze sobie sprawdzic, ale oni znaja adres ?

    Dostęp do tych baz jest tam minimalnie płatny, problem jest że
    informacja jest porozrzucana po różnych miejscach, różnych
    bazach a taki CarFax czy AutoCheck (konkurencja Carfaxa) zbiera
    te informacje z różnych baz i sortuje po VIN udostępniając
    zainteresowanym. Jak kupujesz nowsze auto w USA od dealera
    to każdy oglądasz z papierami z Carfaxu lub AutoChecka... taka
    już jest norma od wielu lat. Dealer sam grzecznie Ci drukuje na
    Twoje życzenie i nie musisz sam tej usługi wykupywać w Carfax
    ($15 za auto albo $30 za 30 dni nieograniczona ilość aut).
    Dealer pewnie płaci ryczałtem więcej ale mu wychodzą grosze
    na auto przy tej ilości co on aut przewija dziennie przez plac.

    > A nabywca jak odjezdza ?

    Podjeżdżają ze sprzedawcą (zanim odkręcą tablice) do lokalnego kantoru
    wymiany walut (który dodatkowo pełni tu rolę takiego lokalnego urzędu)
    i dostaje papierowe tablice tymczasowe od ręki (takie żółte kartonowe)
    po zapłaceniu podatku od sprzedaży i odjeżdża już na takich tablicach.
    Pocztą dostaje do miesiąca nowe tablice aluminiowe.
    Jak ma swoje tablice z auta które wcześniej sprzedał to można
    numery przełożyć na nowe auto tez w kantorze i przykręcasz wtedy swoje
    aluminiowe tablice i już z nimi jeździsz - auto jest Twoje. Czekasz tylko
    parę tygodni aż Ci nowy dokument przyślą pocztą już z autem
    rejestrowanym na Twoje nazwisko. Oczywiście jak kupujesz takie auto
    nie od prywatnej osoby tylko od dealera to on Ci to wszystko załatwia,
    często pobierając za to dosyć sporą opłatę (tzw. "documentation fee").

    To co piszę oczywiście dotyczy stanu Illinois, bo tu mieszkam. W innych
    stanach może być ciut inaczej bo to odbywa na stanowych przepisach.

  • 87. Data: 2010-06-13 20:48:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Jun 2010 11:21:30 -0500, Pszemol wrote:

    >No jakoś wyczuwam po tonie głosu niezadowolenie :-)

    Mylisz sie :-)

    >To dlatego z Krakowa do Bukseli można już za $40 polecieć
    >bo nikt tam nie chce podróżować? :-)

    Kto wie, wsiadasz do takiego samolotu a tam np Lepper z kolegami :-)

    Ale nie daj sie nabrac - $40 plus oplata lotniskowa plus doplata
    paliwowa plus podatki .. poki nie sprobujesz biletu zarezerwowac to
    sie nie dowiesz ile naprawde kosztuje.

> [...]
    >szczegółowe dla każdego stanu w USA - właśnie konkurencja
    >pierwsza by Cię podkablowała gdyby coś takiego wyszło na jaw.

    Ale przeciez jak ich nie namawiam do naprawiania, tylko do sprzedazy
    wrakow bez podejrzanych adnotacji w title :-)

    >Dostęp do tych baz jest tam minimalnie płatny, problem jest że
    >informacja jest porozrzucana po różnych miejscach, różnych
    >bazach

    No prosze co za zacofany kraj :-)

> [...]
    >już jest norma od wielu lat. Dealer sam grzecznie Ci drukuje na
    >Twoje życzenie i nie musisz sam tej usługi wykupywać w Carfax

    nowe nowe, czy nowe uzywane ?

> [...]
    >i dostaje papierowe tablice tymczasowe od ręki (takie żółte kartonowe)
    >po zapłaceniu podatku od sprzedaży i odjeżdża już na takich tablicach.

    Kantor czynny od 8 do 16 piec dni w tygodniu ?

    J.

  • 88. Data: 2010-06-13 20:51:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Jun 2010 11:04:40 -0500, Pszemol wrote:

    >Gdyby nie byly mocno rozbite to ubezpieczalnia nie skasowalaby
    >ich na straty i nie sprzedala jako rozbitka na aukcji dla dealerów
    >tylko zostalyby naprawione w USA i oddane wlascicielowi.

    A w jakim wieku te auta ?
    Bo moze jednak robocizna w USA droga, a starsze auta tanie ..

    Bo zeby zloma przewiezc, podatki zaplacic, lapowke wreczyc, pol zloma
    naprawic i jeszcze na tym zarobic - to jakas nowka mercedes musi chyba
    byc ..

    J.

  • 89. Data: 2010-06-14 23:10:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Mylisz sie :-)

    Czyli wolisz dostać czyste papiery dla auta naprawionego po kasacji?

> [...]
    >
    > Ale nie daj sie nabrac - $40 plus oplata lotniskowa plus doplata
    > paliwowa plus podatki .. poki nie sprobujesz biletu zarezerwowac to

    Nie ma problemy - jak zerkniesz jeszcze raz na mapę to ta sama
    firma poda Ci przelot z Krakowa do Gdańska za $180 :-)
    Najwyraźniej Bruksela jest mniej popularna wśród Krakusów niż Bałtyk ;-)

    > Ale przeciez jak ich nie namawiam do naprawiania, tylko do sprzedazy
    > wrakow bez podejrzanych adnotacji w title :-)

    Nie jest wykluczone że prawo takiej adnotacji od nich wymaga
    w momencie gdy wypłacają odszkodowanie. Innymi słowy muszą
    wyjść na swoje wykazując że przedmiot ubezpieczany stracił wartość.

    > No prosze co za zacofany kraj :-)

    Czy ja wiem... wolę to niż brak takich baz danych w ogóle i dzicz
    na rynku samochodów używanych - a taka dżungla jest w PL.

    > nowe nowe, czy nowe uzywane ?

    Napisałem jak kupujesz "nowsze" auto - nie nowe, używane,
    ale nowsze, nie 7-10 letnie tylko np. 2-4 letnie... Kultura w takich
    miejscach jest zwykle wyższa niż w miejscach gdzie handluje się
    10 latkami :-) Dla przykładu dealer nowych samochodów takimi
    nie będzie się bawił, sprzeda je hurtem na aukcji. Sam sobie
    zostawi do detalu autka młodsze niż 6 letnie na które będzie
    przy wysokich cenach oferował rozszerzone gwarancje i różne
    takie cuda :-)

    > Kantor czynny od 8 do 16 piec dni w tygodniu ?

    Nie wiem kiedy czynny - w niedzielę z pewnością nieczynny,
    ale powinien być czynny popołudniu dłużej niż do 16. Może do 18?
    Co to za różnica?

  • 90. Data: 2010-06-15 09:09:03
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > 128KM z litra, 500.000km bez remontu nie wróżę ;-)

    180KM to jest moc maksymalna.
    Jak dużo km przejechałeś samochodem z mocą maksymalną?