  • Data: 2010-03-13 20:40:21
    Temat: Re: ISO, czas... kompakt vs lustrzanka
    Od: chomsky <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Mar, 13:23, smogg <s...@N...pl> wrote:
    > Witam,
    > zastanawiam się jak to będzie. Załóżmy, że LX3 ze światłem 2.0 zrobię
    > nie poruszone zdjęcie przy ISO 200 i czasie 1/15, jakie ISO musi być by
    > nie poruszone zdjęcie zrobić K-X ze światłem 4.5 i czasie 1/15 ? Da radę
    > jakoś to obliczyć lub "pi razy drzwi" ?
    > Chciałbym wiedzieć jakie są zależności f do czasu i ISO, żebym mógł
    > wybrać aparat/szkło, które najbardziej mi podpasuje...
    > Mam nadzieje, że jakoś trafnie da się odpowiedzieć na moje pytania.
    >
    > pozdro
    > smogg

    Chlopcy niektorzy nie potrafia liczyc, w Kx musisz wstawic iso 1000
    czyli 2 i 1/3 dzialki wiecej niz w LX3. Przy tym samym czasie.
    Kx ma sens z czyms jasniejszym niz kit. Zakupilem go z Tamronem
    17-50/2,8 i jest naprawde ok. juz od 2,8- ostro. Zysk swiatla z kitem
    3,5-5,6 jest maly.
    Nie znam LX3 ale mysle, ze jakosc fotek z matrycy Kx jest wyższa bez
    wzgledu na zaaplikowana czulosc.
    czesc.ch.