    From: TomekM <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: ISO, czas... kompakt vs lustrzanka
    Date: Sat, 13 Mar 2010 08:20:45 -0800 (PST)

    > Tak f/1.4 to jest coś, ale cena - tu gra główną rolę niestety. Do
    > czegokolwiek f/1.4 mi daleko w portfelu...

    Napisałeś, ze głównie do krajobrazów ma być ten aparat.
    Nawet LX robi na ogół bardzo ładne fotki krajobrazów.
    Lustrzanka z w miarę ostrym kitem radzi sobie jeszcze lepiej.
    Po prostu przy najniższych czułościach nie ma praktycznie w ogóle
    szumów.
    LX to nawet na 80ASA ma szumy w ciemniejszych partiach obrazu (jak
    każdy kompakt).
    Przez jakiś czas używałem LX plus mała lustrzanka Olympusa.
    Czasem fotki były nie odróżnienia, a czasem lustrzanka biła na głowę
    kompakt.
    Do normalnych fotek nie potrzebujesz obiektywów 1.4,
    przy krajobrazach sto razy lepszy efekt dałby Ci niewielki statyw
    jeśli by nie było dostatecznie jasno.
    Obiektywy 1.4 mają swoje zalety, ale mają i swoje wady,
    po pierwsze to nie są zoomy oczywiście.
    Po drugie to trzeba NAPRAWDĘ zupełnie inaczej ustawiać ostrość takim
    obiektywem.
    Przypomina to nieco strzelanie z karabinu snajperskiego ;)
    Na pewno nie będzie to łatwe dla początkującej osoby używającej tego
    sprzętu.