  • 21. Data: 2011-06-08 22:08:40
    Temat: Re: IPv6 Day
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne>

    Dnia 08.06.2011 Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> napisał/a:

    > A o czym pisać? Że polskie sieci zbiorowo zignorowały to i pokazały, że
    > technologicznie i innowacyjnie to są gdzieś pomiędzy Kamerunem i
    > Madagaskarem?

    Przewrotnie: może po prostu polskie sieci zajmują się zarabianiem pieniędzy
    tu i teraz, zamiast tracić zasoby na jakieś techniczne zabawy dla geeków? ;)

    --
    Paweł Małachowski

  • 22. Data: 2011-06-08 22:09:02
    Od: K <b...@s...gov.pl>

    W dniu 08-06-2011 23:53, Łukasz Jagiełło pisze:

    > WRT54G z dd-wrt ;-p

    niedostepny na rynku pierwotnym, owszem mamy mase innego sprzetu, chocby
    dlinka dir-300. teraz pojawiaja sie kolejne problemy: utrata gwarancji i
    w niektorych przypadkach brak mozliwosci powrotu do oryginalnego softu.
    przecietny klient koncowy (95%?) nie jest w stanie sobie poradzic z
    takim upgradem i pozniejsza konfiguracja. wezmy jeszcze pod uwage wciaz
    dzialajace urzadzenia z ery wrt54g, np di-524 itp, ktore dzialac moga
    jeszcze kolejne 5 lat.

  • 23. Data: 2011-06-08 22:09:17
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-06-08 23:47, Lukasz Trabinski pisze:

    > Jeśli da się zarobić +3 zł od adresu IPv6, to ci od krów i pietruszki co
    > oferują obecnie internet sznurkiem wiązany, będą oferować internet z
    > prawidłowo działającym ipv6. Ci od większych skupów warzyw również.

    niedasię. Dawało się 5 lat temu, może wcześniej. Teraz już na pewno nie.
    Zresztą za co tu płacić?

  • 24. Data: 2011-06-09 00:03:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.06.2011 23:46, Grzegorz Janoszka pisze:
    > IPv6 nie dodasz sobie tak łatwo. To bardzo dużo kodu i większość
    > urządzeń ma za mało ramu i za mały flash na to. Problemem nie jest to
    > "nie chce mi się dodawać v6", tylko "dysponując tymi zasobami nie
    > zmieszczę dwóch rodzin adresów".

    Żartujesz, prawda?

    http://www.sics.se/contiki/current-events/uipv6-cont
    iki-is-ipv6-ready.html

    Michoo

  • 25. Data: 2011-06-09 05:46:52
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-06-08 23:38, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Bo co? Bo były cenniki typu +3 zł miesięcznie od kolejnego IPka?
    > Chore. Rzeczywiście warzywniak byłby lepszym rozwiązaniem.

    Wiesz, znowu punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ;-)
    Dla abonenta - chore, bo upierdliwe, dla dostawcy - jakieś tam
    narzędzie(?) do trzymania w ryzach overbookingu i jakieś tam
    pseudo-zabezpieczenie przez zupełnymi lamerami chcącymi brać 'neta na
    spółę z sąsiadem'. No i dodatkowy przychód - bo część dla świętego
    spokoju zapłaci te +3zł (w POZ zazwyczaj +5), tak samo jak abonament RTV ;-)

    --
    Ślązak

  • 26. Data: 2011-06-09 06:34:42
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-06-09 07:46, Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > spółę z sąsiadem'. No i dodatkowy przychód - bo część dla świętego
    > spokoju zapłaci te +3zł (w POZ zazwyczaj +5), tak samo jak abonament RTV

    Ale Tom - sam napisałeś, jak to przyroda nie znosi próżni i
    wyprodukowała urządzenia zapełniające lukę. Dalej: stosowane
    "zabezpieczenia" też kosztowały, a dość często iSP nie panowali nad
    nimi, psując internet innym klientom. Czyli skutek był dokładnie
    odwrotny od zamierzonego.

    PS. W warszawskim Aster było to nawet +10 zł :-)

  • 27. Data: 2011-06-09 06:45:31
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 08 Jun 2011 23:11:39 +0200, Grzegorz Janoszka napisał:

    > Misiu, idea IPv6 day była w umieszczeniu rekordu AAAA przy wpisach www,
    > a nie ipv6 czy innych wymysłach. Zastanów się, o czym w ogóle piszesz.

    Wiem, wiem. Ale żeby odpalić coś produkcyjnie - trzeba najpierw przetestować.
    I chwała ekipie z Onetu że wogóle coś robi, w przeciwieństwie do innych.

    > No to? Które z nich włączyły dziś AAAA dla www? Bo według DNS to żadne.

    Nie wiem od kiedy gratka.pl ma włączone. Ale chyba poza gratką nikt.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 28. Data: 2011-06-09 06:46:32
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 08 Jun 2011 23:20:52 +0200, Tomasz Śląski napisał:

    > Nie działa. DNS nie rozwiązuje. Czyli jest sobie-a-muzom.

    ; <<>> DiG 9.7.3-RedHat-9.7.3-1.fc13 <<>> -t aaaa ipv6.onet.pl
    ;; global options: +cmd
    ;; Got answer:
    ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 52279
    ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 6, ADDITIONAL: 9

    ;; QUESTION SECTION:
    ;ipv6.onet.pl. IN AAAA

    ;; ANSWER SECTION:
    ipv6.onet.pl. 300 IN AAAA 2a02:c10:2190:4::aaaa

    ;; AUTHORITY SECTION:
    onet.pl. 187 IN NS ns1.ikp.pl.
    onet.pl. 187 IN NS ns1.aster.pl.
    onet.pl. 187 IN NS dns1.onet.pl.
    onet.pl. 187 IN NS dns2.onet.pl.
    onet.pl. 187 IN NS dns3.onet.pl.
    onet.pl. 187 IN NS dns.onet.pl.

    ;; ADDITIONAL SECTION:
    dns.onet.pl. 187 IN A 213.180.128.240
    dns.onet.pl. 187 IN AAAA 2a02:c10:2ce0::aaaa
    ns1.ikp.pl. 823 IN A 157.25.5.2
    ns1.ikp.pl. 85351 IN AAAA 2001:4190:8002:1::302
    ns1.aster.pl. 2798 IN A 212.76.32.1
    ns1.aster.pl. 85374 IN AAAA 2001:4050:0:101::1
    dns1.onet.pl. 82 IN A 213.180.128.242
    dns2.onet.pl. 82 IN A 213.180.137.160
    dns3.onet.pl. 82 IN A 213.180.147.200

    ;; Query time: 17 msec
    ;; SERVER: 91.123.209.9#53(91.123.209.9)
    ;; WHEN: Thu Jun 9 08:43:33 2011
    ;; MSG SIZE rcvd: 359

    Chyba że chodzi Ci o rekord AAAA dla www.onet.pl - tego rzeczywiście nie ma.

  • 29. Data: 2011-06-09 06:48:27
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 08 Jun 2011 23:30:16 +0200, Tomasz Śląski napisał:

    > Sądzę, że operatorzy również mają problem. Zabawki abonenckie będzie
    > można IMHO szybko zupgradować, wystarczy stosowny 'trynd' i bodziec do
    > rozwoju softu.

    Części zapewne się nie uda. I teraz jak tu wytłumaczyć abonentowi, że
    musi sobie kupić nowy router, bo ten który kupił 3 lata temu (a przecież on
    jest prawie nówka) nie będzie już działał.

  • 30. Data: 2011-06-09 07:49:03
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 09.06.2011 Verox <a...@b...veroxsystems.com> napisał/a:

    > Nie wiem od kiedy gratka.pl ma włączone. Ale chyba poza gratką nikt.

    Od poniedziału, wcześniej funkcjonowalo jako ipv6.gratka.pl do testów.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło