  • 31. Data: 2011-06-09 08:17:50
    Temat: Re: IPv6 Day
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 09-06-11 02:03, Michoo wrote:

    > Żartujesz, prawda?
    >
    > http://www.sics.se/contiki/current-events/uipv6-cont
    iki-is-ipv6-ready.html

    No i co ten link mówi? Link nie podaje żadnych rozmiarów. Większość
    ruterków soho ma flasha i pamięć zapchaną do granic możliwość. Soft jest
    specjalnie pisany pod sprzęt i nie ma nawet 5% wolnych zasobów. Jak masz
    500kB flash i 256kB pamięci, to nie wciśniesz tam stosu ipv6, radvd,
    dhcpv6 itp. Oczywiście można czasem uszczuplić web interface i
    zoptymalizować istniejący kod, ale nie ma na to business case, a wielu
    programistom brakuje umiejętności.

    Niestety nie wiesz, o czym mówisz, polecam skontaktowanie się z
    producentami ruterów/modemów soho, które mają ipv6, np. AVM produkująca
    Fritz!Box. Pojedź na jakieś konferencje i pogadaj z gości z AVM.

    Jest też druga opcja - jesteś niesamowitym ekspertem i cały świat, na
    czele z producentami ruterów jest w błędzie.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 32. Data: 2011-06-09 08:22:42
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 09-06-11 08:45, Verox wrote:
    > Wiem, wiem. Ale żeby odpalić coś produkcyjnie - trzeba najpierw przetestować.
    > I chwała ekipie z Onetu że wogóle coś robi, w przeciwieństwie do innych.

    No rzeczywiście, chwała im za to, że mają rutery włączone i że
    przepuszczają pakiety. To jest w ich interesie, żeby mieć dobrze
    przetestowane IPv6. Jak inne firmy robią wszystko, żeby być w
    technologicznej epoce łupanej, to ich sprawa.
    A panom z Onetu zabrakło jaj, albo korporacja ich za bardzo ciśnie, żeby
    uczestniczyć w World IPv6 day.

    > Nie wiem od kiedy gratka.pl ma włączone. Ale chyba poza gratką nikt.

    Wciąż nie udowodniłeś mi, że "słabo sprawdzałem".

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 33. Data: 2011-06-09 08:56:09
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    On 06/09/11 10:17, Grzegorz Janoszka wrote:

    iki-is-ipv6-ready.html

    > No i co ten link mówi? Link nie podaje żadnych rozmiarów. [...]

    Rozmiary są "obok":

    "What is uIPv6 code size and RAM usage
    The uIPv6 code size is approximately 11 KB. The RAM usage is
    distributed as follow: 0.2KB for general code, 0.3KB for neighbor
    discovery data structures, 1.3KB for the main buffer. The total RAM
    usage is thus around 1.8KB. If IPv6 fragmentation is supported an
    additional buffer of 1.3KB is used. If during the address resolution
    process per neighbor buffering is supported, an additional 1.3KB of
    RAM is needed per neighbor. [...]"

    "How much RAM/ROM must my platform have to be able to run a minimal
    IPv6/6lowpan/802.15.4 Contiki?
    35KB of ROM and around 3K of RAM (uIPv6 itself uses about 11KB of ROM
    and 1.8KB of RAM)."

    -- http://www.sics.se/contiki/uipv6-faq.html

    Niemniej jednak to dalej ciekawostka, nie propozycja dla routerów.

    pozdrowienia,
    shadow

  • 34. Data: 2011-06-09 09:02:16
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 09 Jun 2011 10:22:42 +0200, Grzegorz Janoszka napisał:

> [...]
    > technologicznej epoce łupanej, to ich sprawa.
    > A panom z Onetu zabrakło jaj, albo korporacja ich za bardzo ciśnie, żeby

    Googlowi tez brakło jaj?
    Na którejś z prezentacji na PLNOG człowiek z google mówił, że
    z ich szacunków wynika, że ok 0.5% klientów miało by kłopoty
    gdyby wpisali dla wszystkich rekord AAAA. Dla Googla to za duży procent i
    nie robią tego jeszcze. Nie mają jaj cieniasy.

    > Wciąż nie udowodniłeś mi, że "słabo sprawdzałem".

    Ale ja nie zamierzam Ci nic udowadniać, w mojej opinii słabo sprawdzałeś.
    Udowodnij mi że nie.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 35. Data: 2011-06-09 11:06:55
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 09-06-11 11:02, Verox wrote:
> [...]
    > gdyby wpisali dla wszystkich rekord AAAA. Dla Googla to za duży procent i
    > nie robią tego jeszcze. Nie mają jaj cieniasy.

    Akurat wczoraj Google włączył IPv6 dla swoich serwisów na
    "standardowych" adresach typu www.google.X, www.gmail.com i podobnych.
    Onet tego nie zrobił. Google na żądanie włącza dla konkretnych ASn
    odpowiedni view w dns i wtedy zawsze masz rekordy AAAA dla ich usług.
    Zważywszy na ich skalę, oni naprawdę odważnie wdrażają usługi v6.

    Kolejny "expierd", matko.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 36. Data: 2011-06-09 15:43:59
    Od: m <...@...mm>

    K wrote:

    > niedostepny na rynku pierwotnym,

    WRT54GL owszem dostepny

  • 37. Data: 2011-06-09 18:17:08
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne>

    Dnia 09.06.2011 Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl> napisał/a:

    > Niemniej jednak to dalej ciekawostka, nie propozycja dla routerów.

    W czasach telefonów z wielordzeniowymi procesorami, zasobami bym się
    specjalnie nie przejmował. ;)

    CPE są wciąż jakby under development. To w gruncie rzeczy dobra wiadomość;
    teraz to wyłącznie kwestia czasu, jak w każdym marketowym wynalazku za 80 zł
    będzie IPv6 by default.

    http://labs.ripe.net/Members/marco/ipv6-cpe-survey-r
    esults-may-2011
    http://labs.ripe.net/Members/mirjam/ipv6-cpe-survey-
    updated-january-2011

    --
    Paweł Małachowski

  • 38. Data: 2011-06-09 18:42:58
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Bo co? Bo były cenniki typu +3 zł miesięcznie od kolejnego IPka?
    > Chore. Rzeczywiście warzywniak byłby lepszym rozwiązaniem.

    Niby czemu chore ? Wiesz jakie są obecne ceny za IP w obrocie wolnorynkowym
    ? To zasób skończony jak każdy inny. Ponieważ kiedyś było go pod dostakiem
    wielu ignorantów zakodowało sobie że jak nie dostanie go za darmo to jest to
    "złodziejstwo". Pozatym router NAT-ujący 3 komputery w domu to nie to samo
    co 3 komputery z publiczną adresacją.

  • 39. Data: 2011-06-09 19:55:03
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 09.06.2011 10:17, Grzegorz Janoszka pisze:

    iki-is-ipv6-ready.html

    > No i co ten link mówi? Link nie podaje żadnych rozmiarów.
    Jakbyś chwilę poszukał to byś znalazł, że starcza kilka kB ram i
    kilkadziesiąt kB flash.

    > Większość
    > ruterków soho ma flasha i pamięć zapchaną do granic możliwość. Soft jest
    > specjalnie pisany pod sprzęt i nie ma nawet 5% wolnych zasobów.
    Pracujesz przy produkcji takich routerów?

    > Jak masz
    > 500kB flash i 256kB pamięci, to nie wciśniesz tam stosu ipv6, radvd,
    > dhcpv6 itp.
    Chcesz się założyć? Tak się składa, że właśnie wybieram temat pracy
    magisterskiej.

    Przy czym średnio wierzę, że na czymś takim ktoś robi dzisiaj routery -
    prędzej bym w mikro zastosowaniach widział układ dedykowany, bo jest
    tańszy przy xx000 sztuk a tego się, niestety, w ogóle nie reprogramuje.

> [...]

    > producentami ruterów/modemów soho, które mają ipv6, np. AVM produkująca
    > Fritz!Box. Pojedź na jakieś konferencje i pogadaj z gości z AVM.
    O czym?

    Fritz!Box to są normalne boxy na linuxie (MIPS). Pewnie mają kilkanaście
    mega flash i podobnie ram (jak większość sprzętu który potrafi coś
    więcej). Dodanie IPv6 to modyfikacja configa kernela + skompilowanie
    kilku narzędzi.

    > Jest też druga opcja - jesteś niesamowitym ekspertem i cały świat, na
    > czele z producentami ruterów jest w błędzie.
    Nie wziąłeś pod uwagę jeszcze trzeciej opcji - ty jesteś pseudoekspertem
    mającym marną wiedzę.

    Michoo

  • 40. Data: 2011-06-09 20:19:22
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-06-09 21:55, Michoo pisze:

    > Chcesz się założyć? Tak się składa, że właśnie wybieram temat pracy
    > magisterskiej.

    Powiem tak: nie znam się na programowaniu flashy pod ipv6. Ale znam się
    trochę na pracach magisterskich i teoretycznych wymysłach promotorów i
    teoretycznych pomysłach magistrantów. Akurat do praktyki najczęściej ma
    się nijako ... Oczywiście zdarzają się wyjątki - oby to był taki
    przypadek - sam bym chętnie poczytał jakby były robione _badania_.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem rowerowym