  • 11. Data: 2011-06-08 21:11:39
    Temat: Re: IPv6 Day
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 08-06-11 23:03, Verox wrote:

    > http://ipv6.onet.pl/

    Misiu, idea IPv6 day była w umieszczeniu rekordu AAAA przy wpisach www,
    a nie ipv6 czy innych wymysłach. Zastanów się, o czym w ogóle piszesz.

    > Słabo sprawdzałeś :-)

    No to? Które z nich włączyły dziś AAAA dla www? Bo według DNS to żadne.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 12. Data: 2011-06-08 21:20:18
    Od: K <b...@s...gov.pl>

    W dniu 08-06-2011 22:54, Pawel pisze:
    > Odpowiem samemu sobie
    > o ile większość z nas na pewno posiada szkielet zbudowany na
    > urządzeniach, które obsługują IPv6 o tyle problem może być np. z
    > urządzeniami abonenckimi typu xDSL czy modemy Docsis poniżej 3.0
    > usługi typu DHCP czy DNS nie problem zmigrować do IPv6 ale urządzenia
    > abonenckie które "przetwarzają" IP użytkownika będą musiały rozumieć
    > IPv6...to może być problem przy większej liczbie urządzeń
    > a przejściowe rozwiązania typu NAT64 do mnie nie przemawiają...jaki
    > sprzęt to obsłuży w większej skali... ;)

    ale na to nikt nie patrzy. ktore z dostepnych na rynku routerow soho w
    przedziale cenowym do 120 pln wspieraja ipv6?

  • 13. Data: 2011-06-08 21:20:52
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-06-08 23:03, Verox pisze:

    > http://ipv6.onet.pl/

    Nie działa. DNS nie rozwiązuje. Czyli jest sobie-a-muzom.

    --
    Ślązak

  • 14. Data: 2011-06-08 21:25:39
    Od: "Pawel" <n...@n...com>

    fakt, to też będzie problem ponieważ większość abonentów ma tego typu
    urządzenia...teraz trudno znaleźć użytkownika która nie ma routera w domu
    czyli co? NAT64 w dłuższej perspektywie?

    Paweł

  • 15. Data: 2011-06-08 21:30:16
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-06-08 23:25, Pawel pisze:
    > fakt, to też będzie problem ponieważ większość abonentów ma tego typu
    > urządzenia...teraz trudno znaleźć użytkownika która nie ma routera w domu
    > czyli co? NAT64 w dłuższej perspektywie?

    Sądzę, że operatorzy również mają problem. Zabawki abonenckie będzie
    można IMHO szybko zupgradować, wystarczy stosowny 'trynd' i bodziec do
    rozwoju softu. Przykłady?
    1. Zwłaszcza kablówki blokują/autoryzują dostęp per MAC karty.
    Natychmiast pojawiły się diwajsy z klonowaniem MAC karty z kompa.
    2. ISP zbijali TTL, żeby ograniczyć wstawianie routerów. Natychmiast
    pojawiły się urządzenia z funkcją podbijania TTL.
    3. itp, itd.

    --
    Ślązak

  • 16. Data: 2011-06-08 21:38:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-06-08 23:30, Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > 2. ISP zbijali TTL, żeby ograniczyć wstawianie routerów. Natychmiast
    > pojawiły się urządzenia z funkcją podbijania TTL.

    Bo co? Bo były cenniki typu +3 zł miesięcznie od kolejnego IPka?
    Chore. Rzeczywiście warzywniak byłby lepszym rozwiązaniem.

  • 17. Data: 2011-06-08 21:46:12
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 08-06-11 23:30, Tomasz Śląski wrote:

> [...]
    > 2. ISP zbijali TTL, żeby ograniczyć wstawianie routerów. Natychmiast
    > pojawiły się urządzenia z funkcją podbijania TTL.

    IPv6 nie dodasz sobie tak łatwo. To bardzo dużo kodu i większość
    urządzeń ma za mało ramu i za mały flash na to. Problemem nie jest to
    "nie chce mi się dodawać v6", tylko "dysponując tymi zasobami nie
    zmieszczę dwóch rodzin adresów".

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 18. Data: 2011-06-08 21:47:16
    Od: Lukasz Trabinski <l...@n...trabinski.net>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Bo co? Bo były cenniki typu +3 zł miesięcznie od kolejnego IPka?
    > Chore. Rzeczywiście warzywniak byłby lepszym rozwiązaniem.

    Jeśli da się zarobić +3 zł od adresu IPv6, to ci od krów i pietruszki co
    oferują obecnie internet sznurkiem wiązany, będą oferować internet z
    prawidłowo działającym ipv6. Ci od większych skupów warzyw również.

    --
    ŁT

  • 19. Data: 2011-06-08 21:51:52
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 08.06.2011 Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> napisał/a:

> [...]
    > demotywatory, gazetę i parę innych popularnych stron - żadna nie
    > włączyła IPv6. Tak, wiem, w Polsce są dużo ważniejsze sprawy, np krzyż

    - gratka.pl (+ wszystkie ważniejsze podserwisy)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 20. Data: 2011-06-08 21:53:12
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 08.06.2011 K <b...@s...gov.pl> napisał/a:
    > ale na to nikt nie patrzy. ktore z dostepnych na rynku routerow soho w
    > przedziale cenowym do 120 pln wspieraja ipv6?

    WRT54G z dd-wrt ;-p

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło